اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجاوز جنسی به زنان حاضر در تظاهرات آمریکا


سخنگوی جنبش آکیوپای معتقد است که عوامل دولت آمریکا در میان معترضین با مبادرت به جرایمی مانند تجاوز جنسی به زنان حاضر در این اعتراضات، ضربه بزرگی به وجهه مردمی معترضین می‌زنند.

سخنگوی جنبش آکیوپای معتقد است که عوامل دولت آمریکا در میان معترضین با مبادرت به جرایمی مانند تجاوز جنسی به زنان حاضر در این اعتراضات، ضربه بزرگی به وجهه مردمی معترضین می‌زنند.

برخی شواهد حاکی از این است که دولت آمریکا با انجام برخی جرایم از سوی اجیرشدگان خود در میان معترضین، در تلاش است وجهه عمومی معترضین را در برابر افکار عمومی تخریب کند.

قتل مشکوک ۴ معترض تنها در فاصله ۴ روز، موضوعی بود که پیش از این، توجه ناظران سیاسی را برانگیخته بود و حالا، تاکید ویژه رسانه‌های دولتی آمریکا بر موضوع افزایش تعداد تجاوزهای جنسی در کمپ‌های معترضین، موضوعی است که به طرز مشکوکی، معترضین، وجهه آنها و ادامه اعتراضات را تهدید می‌کند.

 یکی از سخنگویان جنبش "آیکوپای" با بررسی این مسئله، پرده از دخالت آمریکا در افزایش آمار این تجاوزات برداشته است.

وی با اشاره به تمهیدات معترضین برای جلوگیری از افزایش جرایمی چون تجاوزات جنسی در این کمپ‌ها، تصریح کرد: برای این منظور، چادرهایی برای استقرار جداگانه خانم‌ها در نظر گرفته شده است اما شواهد حاکی از این است که افزایش آمار تجاوزها، به خاطر اقدامات دولت است.

وی با اشاره به این موضوع که وقوع هر تجاوز باعث می‌شود که افکار عمومی به این باور برسند که «جنبش اشغال» از مسیر خود منحرف شده و یا این جنبش، یک پدیده خطرناک و مضر برای جامعه است، افزود: این دقیقاً همان موضوعی است که دولت و پلیس به دنبال آن هستند.

این سخنگوی جنبش با بیان اینکه برخورد با «جنبش اشغال» به بهانه افزایش آمار جرم و جنایت در کمپ‌ها، سناریوی بسیار مناسبی است که این روزها دولت آمریکا از آن نهایت بهره را می‌برد، اظهار داشت:

اگرچه از دید افراد عادی که به طور دقیق در جریان وقایع اخیر نیستند، تلاش دولت آمریکا برای سرکوب و پایان دادن به تجمعات، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد اما شواهدی وجود دارد که حاکی از دخالت دولت در ایجاد ناامنی در فضای کمپ معترضان است. بدین معنا که دولت با وارد کردن برخی افراد که رفتارهای خشن و خطرناک از خود بروز می‌دهند سعی دارد، مسالمت آمیز بودن این اعتراضات را زیر سوال ببرد و برخورد با آن را توجیه پذیر کند.

وی با اشاره به حضور قشر جدیدی از افراد که خود را در میان معترضین جا کرده‌اند، افزود: این‌ها همان افرادی هستند که عوامل نفوذی دولت هستند و مبادرت به انجام جرایم میکنند.

یکی دیگر از شواهدی که دخالت دولت در ناآرام کردن فضای کمپ معترضان را نشان می‌دهد، اصابت گلوله به مردی بود که چند روز پیش در تظاهرات اوکلند شرکت کرده بود. در فیلمی از این واقعه، شاهدین عینی فریاد می‌زنند که ضارب یک پلیس لباس شخصی بوده است.

این موضوعی است که آلکس جونز منتقد برجسته آمریکایی نیز ماه‌ها پیش نسبت به آن هشدار داده بود. وی در جریان اعتراضات لندن، با اشاره به این موضوع که روش جدید دولت‌های غربی برای سرکوب اعتراضات، وارد کردن عناصر نفوذی با اقدامات خشن در میان معترضین است، افزوده بود: به خاطر اقداماتی که این عوامل نفوذی انجام می‌دهند، افکار عمومی به این نتیجه می‌رسد که اعتراضات باید سرکوب شوند.

منبع: جهان نیوز



ویدیو مرتبط :
ده کشور با بیشترین آمار تجاوز جنسی بر زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجاوز وحشیانه جنسی و پاشنه بلندهای آمریکا!



بیداد خشونت جنسی علیه زنان آمریکائی؛

تجاوز وحشیانه جنسی و پاشنه بلندهای آمریکا!

بر پایه آمار اداره ملی جرایم این کشور بین سال های 2006 تا 2010 در هر دو دقیقه یک زن مورد تجاوز قرار گرفته اند. در مجموع 207 هزار و 755 زن در این مدت خشونت خانگی و جنسی را تجربه کردند.

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز به نقل از سایت شهرزاد نیوز؛ گروه زیادی از مردان در شهر سان خوزه ایالت کالیفرنیا با کفش های پاشنه بلند در راهپیمایی به نام "یک مایل با کفش های او راه برو" شرکت کردند تا حساسیت ها علیه خشونت جنسی ضد زنان را افزایش دهند.

این راهپیمایی اعتراضی ده سال است که در نقاط مختلف آمریکا برگزار می شود. بر پایه آمار اداره ملی جرایم این کشور بین سال های 2006 تا 2010 در هر دو دقیقه یک زن مورد تجاوز قرار گرفته اند. در مجموع 207 هزار و 755 زن در این مدت خشونت خانگی و جنسی را تجربه کردند.

سازمان دهندگان این راهپیمایی در وب سایت خود آن را یک "اپیدمی" نامیده و نوشته اند: «از هر 6 زن یک تن قربانی خشونت جنسی می شود.»

راهپیمایی نمایشی "مردان با کفش های پاشنه بلند" برای آن صورت می گیرد که بسیاری از انواع خشونت تابو قلمداد شده و پنهان نگه داشته می شوند./جام نیوز


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب