اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجاوز به دختر 15 ساله بعد از اغفال اینترنتی


دختر 15ساله‌ای كه بعد از دوستی اینترنتی با یك پسر از خانه فرار كرده بود توسط چهار جوان مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

 شرق: دختر 15ساله‌ای كه بعد از دوستی اینترنتی با یك پسر از خانه فرار كرده بود توسط چهار جوان مورد آزار و اذیت قرار گرفت.

هفته پیش مرد میانسالی به دادسرای تبریز مراجعه كرد و با طرح شكایتی گفت: «دختر 15ساله‌ام به نام مینو برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد اما هر چه منتظر ماندیم در موعد مقرر برنگشت و وقتی تحقیق كردیم فهمیدیم آن روز به مدرسه نرفته است، بعد از طریق دوستان مینو باخبر شدیم او از خانه فرار كرده است.»

 وقتی ماموران تحقیق در این خصوص را برعهده گرفتند از صمیمی‌ترین همكلاسی مینو برای بازگرداندن او به تبریز كمك گرفتند و از این دختر خواستند با وی قرار ملاقاتی ترتیب بدهد. به این ترتیب دختر نوجوان در محل قرار بازداشت و وقتی مشخص شد وی در پی دوستی اینترنتی توسط یك پسر اغفال شده است، دوست اینترنتی او نیز دستگیر شد. ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند دختر 15ساله در مدت فرار از خانه توسط چهار جوان مورد آزار قرار گرفته است.

 در حال حاضر متهمان در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. این در حالی است كه دو پرونده قضایی دیگر نیز كه جرم در آنها با استفاده از فضای مجازی صورت گرفته به جریان افتاده است. در یكی از این پرونده‌ها مرد كلاهبرداری كه در اینترنت خود را به عنوان زن معرفی و از مردم اخاذی می‌كرد، دستگیر شد.

این پرونده با شكایت یكی از مالباختگان به جریان افتاد و طی تحقیقات مقدماتی انجام شده از شاكی مشخص شد او با زنی در یكی از سایت‌های اجتماعی آشنا شده بود و آن زن پس از مدتی از طریق تبادل پیام و تماس تلفنی، اعتماد شاكی را جلب و ادعا كرد به پول نیاز دارد و با این شیوه از طریق عابربانك از شاكی پول دریافت كرد و متعهد شد پس از مدتی آن را باز گرداند اما پس از گرفتن پول دیگر جواب پیام‌ها و تلفن شاكی را نداد.

كارشناسان پلیس فتا بعد از اطلاع از این جزییات طی بررسی‌های فنی و تخصصی متوجه جعلی بودن عكس متهم شدند و فهمیدند فرد اخاذ مردی است كه خود را به عنوان خانم معرفی و حتی در مكالمات تلفنی نیز با صدای زنانه صحبت می‌كند. این متهم در نهایت شناسایی و بازداشت شد و به كلاهبرداری از مردان اعتراف كرد.

 در همین حال رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری دانشجوی جوانی خبر داد كه به علت انتقام‌گیری از استادش عكس‌های شخصی وی را در فیس‌بوك منتشر كرده بود. سرهنگ محمدمهدی كاكوان با بیان اینكه در 26 فروردین سال‌جاری پرونده‌ای تحت عنوان هتك حیثیت برای رسیدگی به پلیس فتای البرز سپرده شد، گفت: شاكی پرونده كه استاد دانشگاه است، عنوان كرد عكس‌های شخصی همسر و فرزندش با عناوین غیراخلاقی توسط فرد یا افرادی ناشناس در محیط اینترنت منتشر شده است.

 وی افزود: كارآگاهان با بررسی اظهارات شاكی دریافتند شاكی عكس‌های شخصی و خانوادگی‌اش را در لپ‌تاپ خود نگهداری می‌كرد. تحقیقات كارآگاهان برای بررسی فنی از كامپیوتر آغاز و معلوم شد این استاد دانشگاه لپ‌تاپ خود را برای تدریس به دانشگاه و سر كلاس می‌برد. كاكوان در ادامه گفت: ‌ماموران پلیس فتا در بررسی‌های نامحسوس به یكی از دانشجویان به نام «سامان» مشكوك شدند و این دانشجوی 21ساله را دستگیر و عكس‌های خانوادگی شاكی را در كامپیوتر شخصی این فرد پیدا كردند.

كاكوان با بیان اینكه این دانشجو اعتراف كرد، عكس‌های خانوادگی این استاد را با عناوین غیراخلاقی در فضای مجازی منتشر كرده است، گفت: این دانشجو عنوان كرد هنگامی كه استاد لپ‌تاپ شخصی خود را برای تدریس سر كلاس آورده و سرگرم تدریس بود در فرصتی مناسب تمام اطلاعات وی را كپی كرد. وی افزود: سامان در ادامه اعترافات خود گفت پس از دستیابی به عكس‌های خانوادگی استاد از آنجایی كه این فرد در دادن نمره به او و همچنین در تدریس به این دانشجو سختگیری می‌كرد، سامان نیز برای لجاجت اقدام به منتشركردن عكس‌های خانوادگی این استاد كرد.

 كاكوان با اشاره به این پرونده در هشداری گفت: بار دیگر به كاربران توصیه می‌كنم تصاویر شخصی خود را در كامپیوتر، تلفن همراه و لپ‌تاپ ذخیره نكنند چرا كه این وسایل محل مناسبی برای نگهداری عكس‌های شخصی و حتی مدارك شخصی نیست.


ویدیو مرتبط :
تجاوز به دختر 8 ساله خود و ازدواج با او!!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت پسرانی که با اغفال دختر ۱۹ ساله، به او تجاوز کردند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازداشت پسرانی که با اغفال دختر ۱۹ ساله، به او تجاوز کردند

ایسنا :رییس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی از دستگیری دو متهم که پس از اغفال دختری 19 ساله، وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، خبرداد.

 

سرهنگ رسول النقی‌پور دراین‌باره گفت: دختری 19 ساله با مراجعه به یکی از پاسگاه‌های قضایی ارومیه و تسلیم گزارشی مبنی بر اینکه توسط جوان 22 ساله اغفال و مورد آزار و اذیت قرارگرفته است، خواستار رسیدگی به این ماجرا شد. پس از تحقیق و بازجویی از شاکی، مشخص شد متهم ابتدا با ریختن طرح‌دوستی و دادن وعده ازدواج اعتماد وی را جلب و بعد از چندین بار تماس تلفنی و ملاقات حضوری در کوچه و خیابان او را به بهانه تفریح و گردش به کوچه باغی در اطراف ارومیه کشانده است.

 

النقی‌پور خاطرنشان کرد: شاکیه در بازجویی خود اظهار داشت پس از وارد شدن به کوچه باغ با حضور جوان دیگری داخل ساختمان و درخواست آنان مواجه شده و پی‌برده که تمام علاقه‌های کاذب وی که با دادن پیشنهادهای واهی او را اغفال کرده بود، دامی بیش نبوده است.

رییس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت هر دو متهم با استفاده از مشخصات ظاهریشان که توسط شاکیه به پلیس ارائه شده بود، دستگیر و تحویل دادسرا شدند./ایسنا