اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجار ترکیه: دو پاسپورت جدا برای سفر به ایران و اسراییل می خواهیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تجار ترکیه: دو پاسپورت جدا برای سفر به ایران و اسراییل می خواهیم

تجار ترکیه ای برای سفر به ایران نیاز به اخذ ویزا ندارند ولی با توجه به قانون اخذ روادید بین ترکیه و رژیم صهیونیستی ، تجار ترکیه ای می گویند در صورتی که مهر ورود به ایران در پاسپورت آنها باشد ، دولت تل آویو به آنها ویزای سفر به اسراییل صادر نمی کند.

تجار ترکیه که به طور همزمان به ایران و اسراییل سفر کرده و تجارت می کنند، از احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه درخواست کردند که برای عدم اختلال در تجارت شان دولت ترکیه به آنها دو پاسپورت جداگانه برای سفر به ایران و اسراییل بدهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاریس آناتولی در جریان نشست تجار ترکیه ای که با خارج کسب و کار دارند با وزیر خارجه ترکیه در استانبول، تجار مسایل و مشکلات خود را با وزیر خارجه در میان گذاشتند.

یکی از مشکلاتی که تجار به آن اشاره کردند تاثیر سفر همزمان آنها به ایران و اسراییل در نحوه کسب و کارشان با ایران و اسراییل است.

گفتنی است تجار ترکیه ای برای سفر به ایران نیاز به اخذ ویزا ندارند ولی با توجه به قانون اخذ روادید بین ترکیه و رژیم صهیونیستی ، تجار ترکیه ای می گویند در صورتی که مهر ورود به ایران در پاسپورت آنها باشد ، دولت تل آویو به آنها ویزای سفر به اسراییل صادر نمی کند.

احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این نشست با شنیدن سخنان تجار ترک گفت که این خواسته آنها را با وزیر کشور ترکیه بررسی خواهد کرد.

ترکیه حضور فعالی در عرصه تجارت بین الملل دارد و هم اکنون صادرات این کشور که کشورهای جهان از مرز 120 میلیارد دلار گذشته است.

رییس جمهوری ترکیه اخیرا طی اظهار نظری اعلام کرد که با حفظ رشد کنونی اقتصاد ترکیه این کشور در سال 2050 تبدیل به قدرت اول اقتصادی اروپا خواهد شد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
نشست مشترک بازرگانان و تجار ایران و عمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی اسراییل از سفر اعضای اخوان مصر به ایران و تمجید از احمدی نژاد



 

نگرانی اسراییل از سفر اعضای اخوان مصر به ایران و تمجید از احمدی نژاد

 

اسراییل به شدت نسبت به آینده مصر بیمناک است و نگرانی خود را از ارتباط برخی عناصر اخوان المسلمین با حكومت ایران پنهان نمی كند.

در پی سقوط  حسنی مبارك رییس جمهوری مخلوع مصر كه نزدیكترین روابط را با رژیم تل آویو داشت ، مقامات این رژیم به خوبی می دانند كه در بهترین حالت ممكن روابط تل آویو – قاهره حتی به سطح سردترین دوران در 30 سال اخیر ( دوره حكومت مبارك ) نیز نخواهد رسید و از این رو تلاش دارند تا با بزرگنمایی خطر اسلامگرایی در مصر ، دیگر سیاستمداران مصری ، عرب و غربی را نسبت به آینده مصر حساس كنند.

روزنامه جروزالم پست اسراییل با انتشار گزارشی در این باره از اینكه یكی از عناصر اخوان المسلمین به ایران سفر كرده و با مقامات این كشور دیدار و گفتگو كرده است و در اظهارات خود علنا از الگوی حكومت اسلامی در ایران طرفداری می كند ، ابراز نگرانی كرده است .

این روزنامه می نویسد :‌"‌ این هفته یك عضو ارشد اخوان المسلمین مصر به عنوان نخستین عضو این گروه و برای نخستین بار از ایران دیدار كرد و طی اظهارات خود در ایران ازجمهوری اسلامی دفاع و به اسراییل حمله كرد.

این روزنامه می افزاید :‌"‌ كمال الهلباوی یكی از رهبران ارشد اخوان المسلمین كه در لندن اقامت دارد و به نوعی نماینده و سخنگوی این گروه در غرب محسوب می شود گفته است كه دوست دارد نظام حكومتی آینده مصر مثل ایران ، اسلامی باشد.

او گفته است :‌ مصر و دیگر كشورهای اسلامی واقعا نیازمند رهبرانی چون محمود احمدی نژاد هستند و كشورهایی چون ایران ، مصر ، ونزوئلا و حماس و حزب الله باید با تشكیل ائتلافی آمریكا را از منطقه اخراج كنند.

این مقام اخوانی گفته است :‌" هر شب كه برای خواب به رختخواب می روم با این آرزو شب را صبح می كنم كه صبح برخیزم و آرزوی خود را كه محو اسراییل از نقشه جهان است ، تحقق یافته ببینم.

روزنامه جروزالم پست در ادامه به اظهارات خصمانه الهلباوی علیه اسراییل در جریان انفجار خط لوله گاز ماه گذشته مصر و در جریان ناآرامی های داخلی این كشور كشور اشاره كرده و به نقل از وی می نویسد :‌" تنها دخالت گران خارجی علیه این انقلاب مردمی در مصر ، اسراییلی ها هستند. آنها خط لوله گاز را منفجر كردند تا انقلابیون را متهم به انفجار آن كنند . هیچ كس پذیرای نقش مخرب ایران در مصر یا هیچ كشور دیگری نمی شود . ما عمیقا ایران را كشوری می دانیم كه رییس جمهوری مهم ، دلیر و بصیر دارد"...../تحلیل:عصرایران