اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تب نافرمان ارز لحظه ای شد / دلار 1700 تومان


نرخ دلار در مرکز ارزفروشان تهران در حال حاضر به صورت لحظه‌ای درحال تغییر است و برخی صرافان نیز از نایاب شدن این نوع ارز خبر می‌دهند.

نرخ دلار در مرکز ارزفروشان تهران در حال حاضر به صورت لحظه‌ای درحال تغییر است و برخی صرافان نیز از نایاب شدن این نوع ارز خبر می‌دهند. در همین حال، برخی از دلالان در آخرین خرید و فروش‌های خود، دلار را 1695 تومان به متقاضیان می‌فروشند.

 قیمت دلار هم اکنون به صورت لحظه ای تعیین می‌شود، صرافان لحظه‌ای به خریداران یک نرخ و در لحظه‌ای دیگر نرخ دیگری را اعلام می کنند.

بسیاری از صرافان هم از فروش دلار امتناع و به متقاضیان اعلام می کنند که دلار برای فروش نداریم، به نظر می رسد که دلار در بازار نایاب شده است.

سرگذشت خرید دلار

کسانی که برای خرید دلار به یکی از صرافی ها به عنوان مشتری مراجعه کرده بودند، با پیشنهاد قیمت 1640 تومان یعنی همان نرخ دلالی و واسطه گری مواجه شدند.

افزایش لحظه ای قیمت دلار منجر به افزایش 55 تومانی قیمت دلار در نیم ساعت از 1640 تومان به 1695 تومان شده است. برخی از صرافان  پیش بینی کردند که دلار 2000 تومان دور از دسترس نیست.

نوسانات بازار ارز حتی با تغییر معاون ارزی این بانک هم مهار نشد. در حال حاضر اکثر صرافی های میدان فردوسی از درج نرخ دلار بر روی تابلوهای خود امتناع می کنند و مشتریان را بلاتکلیف نگه داشته اند.

البته با توجه به اینکه نرخ صرافی ها با نرخ بازار آزاد تفاوتی نمی کند، مشتریان با توجه به اینکه قیمتها به صورت لحظه ای تعیین می شود، ناچار به تهیه ارز مورد نیاز خود را واسطه ها و سفته بازان می شوند.

فعالان بازار ارز یکی از عوامل مهم افزایش نرخ ارز را تحریک تقاضا و افزایش تقاضا برای خرید عنوان می کنند. افزایش نقدینگی سرگردان در بازار ارز باعث تشدید دلالی و ایجاد چنین وضعیتی شده است.

فعالانی که از فروش دلار امتناع می کنند، دلیل این کار را امکان افزایش مجدد قیمت عنوان می کنند و شرایط مذکور را ناشی از جو روانی می دانند که باعث می شود خریدار و فروشنده دچارسردرگمی شوند و واکنشهای لحظه ای از خود بروز دهند.


منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
ارز دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تب نافرمان دلار به 1500 تومان رسید


قیمت دلار در حالی امروز سه شنبه به 1500 تومان در بازار آزاد تهران رسیده است که بانک مرکزی حداقل تا دو روز آینده برنامه‌ای برای ساماندهی این بازار ندارد.

قیمت دلار در حالی امروز سه شنبه به 1500 تومان در بازار آزاد تهران رسیده است که بانک مرکزی حداقل تا دو روز آینده برنامه‌ای برای ساماندهی این بازار ندارد تا اینکه معاون ارزی این بانک از سفر خارج از کشور بازگردد و سیاست جدید ارزی را اعلام کند.

پیش فروش سکه 546 هزار تومانی از امروز سه شنبه در شعب بانک ملی سراسر کشور آغاز شده است. مسکوک طلای پیش فروش شده ، بعد از یک دوره 4 ماهه و تنها از طریق همان شعبه که پیش فروش توسط آن صورت پذیرفته ، به فرد متقاضی تحویل می شود.

این در حالی است که امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم در بازار حدود 635 هزار تومان، طرح جدید 625 هزار تومان و نیم سکه 300 هزار تومان اعلام شده، همچنین قیمت هر قطعه سکه ربع بهار آزادی در بازار براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر، 153 هزار تومان و سکه گرمی 80 هزار تومان است.

قیمت‌های اعلام شده حدودی است، زیرا به دلیل افزایش شدید قیمت دلار در روز جاری بازار سکه و ارز وضعیت مشخصی ندارند.

در این میان، قیمت هر دلار در بازار آزاد که صبح امروز 1445 تومان بود، هم اکنون به 1500 تومان رسیده است. قیمت هر یورو نیز افزایش یافته و 1890 تومان به فروش می رود. البته هم اکنون وضعیت مطلوبی در بازار سکه و ارز حکمفرما نیست و فروشندگان و خریداران سردرگم بوده و معامله‌ای انجام نمی‌شود.

البته در حالی قیمت دلار به 1500 تومان رسیده است، معاون ارزی بانک مرکزی در ماموریت خارج از کشور به سر می‌برد. برهمین اساس، بانک مرکزی تا دو روز آینده برای ساماندهی بازار ارز برنامه‌ای ندارد تا اینکه این آقا معاون به کشور برگردد و سیاستهای جدید ارزی را اعلام کند!

قیمت هر گرم طلای زرد 18 عیار در بازار امروز 57 هزار تومان اعلام شده است.


منبع: مهر