اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبلیغ اولین دوربین‌ های هندی کم +عکس


امروز بسیاری از خانواده‌ها برای خود یک دوربین فیلم‌برداری دستی یا هندی‌کم دارند که خاطرات خود را با آن ثبت می‌کنند اما آیا نیم قرن پیش هم چنین وسیله ای وجود داشت؟

خبرگزاری فارس: امروز بسیاری از خانواده‌ها برای خود یک دوربین فیلم‌برداری دستی یا هندی‌کم دارند که خاطرات خود را با آن ثبت می‌کنند اما آیا نیم قرن پیش هم چنین وسیله ای وجود داشت؟
 
تصویری که در زیر می‌بینید مربوط به تبلیغ یک مدل دوربین شرکت سونی است که برای اولین بار با یک ضبط کننده همراه عرضه می‌شد، همان‌طور که می‌بینید دستگاه ضبط کننده به اندازه یک کیف نسبتا بزرگ بود اما ساخت این وسیله در آن دوران یک پیشرفت بی‌نظیر به شمار می‌آمد.

تبلیغ اولین دوربین‌ های هندی کم +عکس

این دوربین که در حدود 3 کیلو وزن داشت و ضبط کننده آن نیز نزدیک به 6 کیلو بود با قیمت 1250دلار عرضه می‌شده است و از نکات جالبی که در تبلیغ این وسیله به آن اشاره شده عدم نیاز به چندین متر کابل برای اتصال به دستگاه ضبط فیلم است!


ویدیو مرتبط :
تست دوربین دوم هندی کم جدید پاناسونیک HC-WX970

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین دوربین دیجیتال در 37 سال پیش+عکس


در سال 1975 / 1354، مهندسان شرکت کداک نخستین دوربین دیجیتال قابل‌حمل را با وزن 4 کیلوگرم و ارتفاع 22 سانتی‌متر ساختند که تصویر با کیفیت 10هزار پیکسل را روی نوار کاست ذخیره می‌کرد!

خبر آنلاین :در سال 1975 / 1354، مهندسان شرکت کداک نخستین دوربین دیجیتال قابل‌حمل را با وزن 4 کیلوگرم و ارتفاع 22 سانتی‌متر ساختند که تصویر با کیفیت 10هزار پیکسل را روی نوار کاست ذخیره می‌کرد!



این دوربین که به دست استیو ساسون و همکارانش در شرکت کداک ساخته شد، در زمان خودش شاهکاری از فناوری دیجیتال به شمار می‌رفت. عدسی این دوربین همان عدسی دوربین فیلم‌برداری سوپر8 بود که در آن روزگار متداول بود و حسگر دیجیتال آن، یک تراشه سی.سی.دی سیاه‌وسفید بود که تصاویر را با کیفیت 10هزار پیکسل تهیه می‌کرد و مدارهای الکترونی، کدهای دیجیتالی آن را روی نوار کاست ذخیره می‌کردند. منبع نیروی این دوربین هم 16 باتری نیکل‌کادمیوم بود. هرچند ثبت هر تصویر روی نوار 23 ثانیه طول می‌کشید، اما سخت‌ترین کار، مشاهده تصاویر بود که به کمک ابزاری عجیب‌وغریب و متصل به نمایشگر تلویزیون انجام می‌شد.
این ابزار در آن روزگار بسیار پیشرفته‌تر از فناوری زمان خود بود و بیش از 2 دهه طول کشید تا دوربین‌های دیجیتال روانه بازارهای جهانی شود.