اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبلیغات وایبری، نگرانی جدید کاربران تلفن همراه



اخبار,اخبار اجتماعی ,شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی فضای مناسبی برای توسعه کسب‌وکار و تبلیغات به وجود آورده‌اند، اما همین اقدام راه را برای سوء استفاده نیز هموار کرده است.

به گزارش آنا، در یک دوره زمانی پیامک‌های تبلیغاتی آزاردهنده آن قدر زیاد شد که اپراتورها مجبور شدند برای رهایی مشترکان از مزاحمت این پیامک‌ها، راهکاری جدی بیندیشند.

اما طولی نکشید که با ورود اپلیکیشن‌های موبایلی، استفاده از این فضا جایگزین پیامک شد. فضایی که در آن به راحتی و با صرف هزینه بسیار کم می‌توان با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کرد.

گفته می‌شود وایبر، واتس‌آپ و سایر اپلیکیشن‌هایی از این دست، روزانه اطلاعات میلیون‌ها کاربر را در سرورهایی خارج از کشور ذخیره می‌کنند و در زمان مناسب به ارگان‌های مختلف می‌فروشند. این تنها راه درآمد این نرم‌افزارهاست و ارزش ذاتی‌ این اپلیکیشین‌ها به کاربران آنهاست.

این روزها کاربران وایبر با پیام‌هایی تبلیغاتی مواجه می‌شوند که از سروری در کشور کانادا با پیش شماره 1+ به آنها ارسال می‌شود. بسیاری از این پیام‌های تبلیغاتی هم شامل محتوای غیرمجاز است.

ارسال این پیام‌ها از طریق یک نرم‌افزار انجام می‌شود. خبرنگار آنا با یکی از فروشندگان این نرم‌افزارها تماس گرفت و نحوه استفاده از این پنل‌ها را جویا شد. فروشنده این نرم‌افزار گفت: برای خرید این پنل بسته به نوع آن که ویژه،حرفه‌ای و پایه است، باید بین 50 هزار تا 500 هزار تومان هزینه کنید.

به گفته او، انتخاب شماره تلفن مخاطبان در اختیار استفاده‌کننده از نرم افزار است، اما یک بانک اطلاعاتی شامل ده‌ها شماره تلفن مشخص و هدفمند نیز وجود دارد که می‌توان آن را خریداری کرد.

وی تاکید کرد که در هر بسته 50 هزار شماره تلفن همراه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

او این را هم گفت که با خرید این نرم‌افزار می‌توان انبوهی از ییامک‌های صوتی، تصویری و متنی را برای هر تعداد مخاطب که شماره آنها را در اختیار داشته باشید، ارسال کنید.

این روش تبلیغاتی البته مزیت منحصر به فردی دارد و آن هم این است که راهکاری برای مسدود کردن آن وجود ندارد. این نرم‌افزار هر بار با یک شماره جدید پیامک‌ها را ارسال می‌کند و به همین دلیل فعلا راهکاری برای رهایی از آن در اختیار نیست.

اخبار اجتماعی - آنا

 


ویدیو مرتبط :
منتخبی از تبلیغات تلفن های همراه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جاسوسی از کاربران با باتری تلفن همراه



اخبار,اخبار تکنولوژی,باتری گوشی

تیمی از دانشمندان با همکاری محققان دانشگاه استنفورد،شیوه‌ای را برای جاسوسی‌کردن از کاربران تلفن همراه با استفاده از باتری گوشی ارائه داده‌اند.

روش جدید موسوم به PowerSpy بر اساس این واقعیت عمل می‌کند که میزان انرژی مصرفی باتری گوشی هنگامی که کاربر به برج مخابراتی نزدیک است، تغییر می‌کند؛ در این میان تماس‌های تلفنی به آشکارسازی نوع محیطی که کاربر در آن قرار دارد، کمک می‌کنند.
برخلاف مکان‌یابی مبتنی بر سیستم موقعیت‌یاب (GPS) یا وای‌فای، داده‌های مبتنی بر انرژی باتری برای هر برنامه نرم‌افزاری نصب‌شده‌ای در دسترس هستند و این امر امکان رهگیری مکان تلفن را با دقت 90 درصد فراهم می‌کند.


تلفن همراه برای متصل‌شدن به یک برج مخابراتی دور، انرژی بیشتری را در مقایسه با متصل‌شدن با برج نزدیک می‌طلبد؛ همچنین زمانی که موانع، سیگنال‌دهی گوشی را مسدود می‌کند، باتری گوشی انرژی بیشتری مصرف می‌کند. دانشمندان نشان داده‌اند، اندازه‌گیری مصرف نیروی کلی باتری با گذشت زمان، می‌تواند مکان و حرکت تلفن را آشکار می‌کند.


محققان داده‌های مربوط به انرژی را از تلفن‌های اندروید و در ناحیه‌ای در کالیفرنیا جمع‌آوری کردند؛ سپس این داده‌ها با مصرف انرژی یک گوشی LG Nexus 4 هنگام حرکت‌کردن مکرر آن در یکی از مسیرها مقایسه شد و محققان از مجموع 10 آزمایش، در 9 مورد توانستند حدس بزنند کاربر در چه مسیری قرار دارد.
این شیوه فقط زمانی عمل می‌کند که فرد مورد نظر این مسیر را قبلا طی کرده باشد؛ چنانچه مسیر برای نخستین‌بار طی شود، دقت شکار موقعیت از 90 درصد به حدود 60 درصد افت می‌کند.


دانشمندان مدعی‌اند، جاسوسان روزی می‌توانند از PowerSpy برای رهگیری هدف‌ها استفاده کنند و برنامه‌های نرم‌افزاری نیز قادر خواهند بود از رهگیری مکانی آن برای هدف‌های تبلیغاتی استفاده کنند. همچنین، محققان در تحقیقات قبلی خود دریافته بودند که می‌توان از ژیروسکوپ تلفن همراه به عنوان میکروسکوپ کارآمد استفاده کرد.

اخبار تکنولوژی - ایسنا