اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبعید، محرومیت و شلاق برای ناظم کودک آزار


دیوان عالی کشور حکم مجازات ناظم متجاوز مدرسه را تایید کرد و پرونده برای اجرای احکام به دادسرا باز گردانده شد.

خبرگزاری ایرنا: دیوان عالی کشور حکم مجازات ناظم متجاوز مدرسه را تایید کرد و پرونده برای اجرای احکام به دادسرا باز گردانده شد.

«محسن افتخاری» سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران، با اعلام این خبر افزود: این ناظم مدرسه در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «محمدرضا محمدی کشکولی» به دو سال تبعید، دو سال محرومیت از فعالیت فرهنگی، آموزشی و ورزشی و 100 ضربه شلاق محکوم شده بود.

جلسه دادگاه ناظم یک مدرسه در تهران با شکایت والدین چند کودک به جرم کودک آزاری برگزار شد که با وجود انکار متهم، دلایلی علیه وی وجود داشت و با توجه به این دلایل وی محکوم شد.

زمان جلسه بعدی دادگاه مدیرعامل سابق تامین اجتماعی اعلام نشد

سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا زمان بعدی جلسه دادگاه «سعید مرتضوی» مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، اعلام شده است ، یا نه، گفت: هنوز زمان جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده اعلام نشده است.

افتخاری ادامه داد: البته پاسخ استعلامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان تامین اجتماعی وصول شده است.

تاکنون چهار جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان سابق تهران در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شده است که قاضی پرونده در پایان جلسه چهارم در جمع خبرنگاران از استعلام سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده بود.


ویدیو مرتبط :
عاقبت کودک مارمولک آزار!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شلاق و تبعید، مجازات آزار دختر فراری




اخبارحوادث - شلاق و تبعید، مجازات آزار دختر فراری

 دیوانعالی کشور حکم تبعید و شلاق دو مرد را که در آزار دختری نوجوان مجرم شناخته ‌شده‌ بودند مورد تایید قرار داد و پرونده برای اجرای حکم به دادسرا رفت.

به گزارش شرق، این پرونده دوسال قبل به جریان افتاد و دختر جوان که مدعی بود توسط دوزن ربوده ‌شده ‌است به‌همراه پدرش به ماموران مراجعه کرد و گفت توسط چندنفر مورد آزار جنسی قرار گرفته ‌است.

 

این دختر در توضیح آنچه اتفاق افتاده‌ بود به ماموران گفت: من در راه مدرسه توسط دوزن ربوده شدم و آنها من را به خانه‌ای بردند چندروزی در آن خانه بودم تا اینکه فرار کردم و از آنجا بیرون رفتم خودم را به دو سربازی که در کیوسک پلیس بودند رساندم و گفتم چه اتفاقی افتاده ‌است اما دو سرباز به همراه دونفر دیگر من را مورد آزار قرار دادند و بعد هم دو نفر دیگر آمدند.

 

وقتی همگی به من تجاوز کردند توانستم از دستشان فرار کنم و به خانه برگردم دو هفته‌ای بود که از خانه بیرون بودم و خانواده‌ام خیلی نگران من بودند و وقتی برگشتم واقعیت را گفتم.  ادعای این دختر چندان واقعی‌ به‌نظر نمی‌رسید و همین هم باعث شد تا بازجویی‌های علمی در این خصوص انجام گیرد.

 

پلیس در تحقیقاتی که انجام داد متوجه‌ شد دختر 16ساله که شبنم نام دارد از راه مدرسه فرار کرده و خودش به خانه برنگشته‌ است و آنچه در مورد ربوده‌شدنش گفته دروغ است. تحقیقات فاش کرد این دختر بعد از فرار با دو سرباز جوان آشنا شده و با آنها به یک ساختمان نیمه‌کاره رفته و رابطه برقرار کرده ‌است. وقتی این موضوع برای ماموران مشخص شد پلیس دوسرباز خاطی را شناسایی کرد و آنها را مورد بازجویی قرار داد دوسرباز قبول کردند به همراه چهار مرد دیگر با این دختر رابطه برقرار کردند.


دوسرباز در توضیح آنچه اتفاق افتاده‌ بود، گفتند: «ما در حین خدمت نبودیم در خیابان با این دختر آشنا شدیم و او خودش به ما گفت فرار کرده و پیشنهاد داد شب را کنار ما باشد ما هم قبول کردیم و به ساختمان نیمه‌کاره رفتیم و در آنجا با دختر جوان رابطه داشتیم اما او را به زور مورد آزار قرار ندادیم

 

دونفر دیگر که این دختر ادعا کرده نیز از دوستان ما بودند.» متهمان دیگر با توجه به این یافته‌ها بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. با تکمیل تحقیقات و ارسال پرونده به شعبه 77 دادگاه کیفری ‌استان تهران جلسه رسیدگی به این پرونده آغاز شد. دختر جوان یک‌بار دیگر ادعای خود را مطرح کرد و گفت با این افراد ارتباط داشت.

 

او بخشی از ادعاهای قبلی‌اش را رد کرد و گفت: چون جایی نداشتم با آنها رفتم اما به داشتن رابطه راضی نبودم بعد هم پشیمان شدم اما مجبور بودم به خواسته‌شان تمکین کنم.  با توجه به گفته‌های این دختر شش متهم یک‌به‌یک برای بیان دفاعیات خود در جایگاه حاضر شدند. هیچ‌کدام از آنها اظهارات این دختر را قبول نکردند و گفتند: «درست است که متوجه‌ شده‌ بودیم این دختر فراری است اما اگر رابطه‌ای بود او خودش تمایل داشت.» بعد از پایان دفاعیات متهمان هیات قضات وارد شور شدند

 

و با توجه به اظهارات دختر نوجوان و متهمان و همچنین نظریه پزشکی‌قانونی که در آن قید شده ‌بود شبنم مورد آزار قرار گرفته و آثار برجای‌مانده نشان می‌دهد که این آزار به زور و به عنف نبوده ‌است، رای دادگاه را صادر کردند. هیات قضات دوسرباز و دو متهم دیگر را به تحمل شلاق محکوم کردند اما در مورد دونفر دیگر با توجه به شغلشان از «قانون مشدده» استفاده و آنها را به تبعید نیز محکوم کردند.

 

این حکم مورد اعتراض دو متهم قرار گرفت و آنها در لایحه‌ای که برای نقض حکم خود نوشته ‌بودند، عنوان کردند: «با توجه به اینکه دختر نوجوان فراری بود و خودش قبول کرده بود با ما رابطه‌ داشته‌ باشد درخواست نقض حکم را داریم و ضمن اینکه برقراری رابطه جنسی با این دختر را رد می‌کنیم.» دفاعیات متهمان مورد توجه دیوانعالی کشور قرار نگرفت و شعبه 33 دیوان رای صادره را عینا مورد تایید قرار داد. به این ترتیب شعبه 77 دادگاه کیفری‌ استان تهران پرونده را برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرا ارجاع داد.
اخبار حوادث - شرق