اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبعات ناشی از غیبت مشمولان خدمت وظیفه



 

مهر -  اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی تبعات ناشی از غیبت مشمولان خدمت وظیفه عمومی را اعلام کرد. مشمولان خدمت وظیفه در صورت عدم ارسال بموقع مدارک مربوط به اعزام به خدمت دوره ضرورت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و یا عدم مراجعه بموقع در تاریخ اعزام مشخص شده وارد غیبت گردیده و با 3ماه اضافه خدمت سنواتی بخدمت دوره ضرورت اعزام خواهند شد.

بدیهی است در این صورت مشمولان غائب از برخی حقوق اجتماعی به شرح ذیل محروم خواهند شد:

- مشمولان غائب از ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی محروم شده و برای آنها معافیت تحصیلی از طریق سازمان وظیفه عمومی صادر نمی شود.

- امکان برخورداری از معافیت کفالت برای مشمولان غایبی که شرایط احراز این نوع معافیت را دارا باشند وجود ندارد.

- صدور مجوز خروج از کشور برای مشمولان غایب امکان پذیر نمی باشد.

- شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه در صورت قبولی برای مشمولان غائب امکان پذیر نمی‌باشد.

- امکان ثبت هرگونه نقل و انتقال غیر قهری اموال به طور مستقیم و غیر مستقیم در دفاتر رسمی وجود ندارد.

- صدور مجوز استخدام در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی برای مشمولان غائب امکان پذیر نمی باشد.- امکان صدور پروانه کسب برای مشمولان غائب وجود ندارد.

شایان ذکر است که به موجب مواد 62و63 قانون خدمت وظیفه عمومی استخدام مشمولان غائب بطور کلی در وزارتخانه‌ها، موسسات وابسته به دولت، کارخانه‌ها، کارگاهها و موسسات خصوصی ممنوع بوده و در صورت تخطی از موارد فوق استخدام کننده و یا استخدام کنندگان مشمولین غائب برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از 6 ماه الی یکسال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهتد شد.../مهر


ویدیو مرتبط :
اعلام بخشودگی غیبت مشمولان غایب سربازی توسط فرمانده ناجا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشمولان خدمت وظیفه با بیش از 8 سال غیبت با پرداخت جریمه معاف می شود (+نرخ جریمه)



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب كردند كه مشمولان غایب بیش از هشت سال می توانند با پرداخت جریمه معاف شوند.

به گزارش  ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بند ب بخش درآمدی لایحه بودجه سال 95 كل كشور را با 121 رای موافق، 23 رای محالف، پنج رای ممتنع از 195 نماینده حاضر تصویب كردند كه بر این اساس به دولت اجازه داده می‌شود تا كلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را كه بیش از هشت‌سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، به‌صورت یكجا یا تقسیط تا پایان 1395 معاف كند.

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذكور به حساب درآمد عمومی كشور نزد خزانه‌داری كل كشور واریز می شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در این بند میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور كارت معافیت نظام وظیفه را مشخص كردند كه بر این اساس، برای مدرك تحصیلی زیردیپلم پایه ریالی جریمه مشمولین غائب 100.000.000 ریال، دیپلم، 150.000.000 ریال، فوق دیپلم، 200.000.000 ریال، لیسانس، 250.000.000 ریال، فوق لیسانس 300.000.000 ریال، دكترای پزشكی 350.000.000 ریال، دكترای غیرپزشكی 400.000.000 ریال، پزشكان متخصص و بالاتر 500.000.000 ریال در نظر گرفته شده است.