اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبریک متفاوت هاشمی به وزنه برداران


اعضای مجمع تشخیص مصلحت در جلسه دیروز خود به بررسی سیاست‌های كلی نظام درباره روابط خارجی پرداختند .

اعضای مجمع تشخیص مصلحت در جلسه دیروز خود به  بررسی سیاست‌های كلی نظام درباره روابط خارجی پرداختند . همچنین مقرر شد ادامه بررسی موضوع اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در باره لایحه ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد به دلیل آماده نبودن گزارش كمیسیون مربوط در مجمع در جلسات آینده پیگیری شود.

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تبریك پیروزی درخشان جهانی تیم ملی وزنه ‌برداری كشورمان گفت: با وجود تلاطم و بی‌وزنی در مدیریت ورزشی موفقیت‌های جهانی تیم‌های ورزشی كشورمان موجب نشاط و شادابی جامعه به ویژه جوانان و ورزشكاران می‌شود و امیدواریم با رفع مشكلات مدیریتی در این بخش، شاهد موفقیت‌های بیشتر در همه رشته‌های ورزشی و توسعه ورزش همگانی در كشور باشیم.

سپس بررسی سیاست‌های كلی درباره روابط خارجی با حضور اكثریت اعضا در دستور كار قرار گرفت.

در كلیات این سیاست‌ها آمده است: موضوع اولویت و تقدم‌های همكاری (روابط خارجی) یكی از موضوعات سه‌گانه در حوزه سیاست خارجی می‌باشد كه در فروردین سال 1377 از جانب رهبری معظم انقلاب جهت تدوین سیاست‌های كلی معطوف به آن، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است.

این موضوع از سال 83 در دستور كار كمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و طی بیش از 200 جلسه و 4000 نفر ساعت كار كارشناسی با حضور نخبگان دانشگاهی، نهادها و وزارتخانه‌های ذیربط و سایر كارشناسان مستقل، سیاست‌های پیشنهادی مربوط به آن در سال 1386 تهیه و متعاقباً جهت روزآمد كردن آنها، مورد بازنگری قرار گرفت و به رؤیت 20 نفر از متخصصین امور بین‌المللی و سیاست خارجی نیز رسید و در نهایت پس از جرح و تعدیل‌های لازم به كمیسیون اصلی سیاسی، دفاعی و امنیتی ارائه شد.

براساس سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، ایران كشوری است توسعه‌یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل. دارای تعامل سازنده و مؤثر با جهان براساس اصول عزت، حكمت و مصلحت.

در ادامه گزارش كمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع در خصوص سیاست‌های كلی روابط خارجی به صورت مصوّر به اطلاع اعضا رسید و اعضا نظرات و دیدگاه‌های خود را در‌خصوص سیاست‌های پیشنهادی به صورت مبسوط ابراز داشتند و در مورد كلیات آن رأی‌گیری شد كه اكثریت اعضا كلیات این سیاست‌ها را به تصویب رساندند.

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
عکس جالب وزنه برداران زیر وزنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی و افتتاحیه متفاوت!


هاشمی رفسنجانی و افتتاحی متفاوت