اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبریک رئیس جمهوری آرژانتین به ایران بخاطر برجام



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,رئیس جمهور آرژانتین

رئیس جمهوری آرژانتین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل حصول توافق هسته ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ را به ایران و اعضای شورای امنیت تبریک گفت.

به گزارش مهر به نقل از آرژانتین ایندیپندنت، «کریستینا فرناندز کرشنر» رئیس جمهور آرژانتین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به حصول توافق هسته ای به ایران و شورای امنیت تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که مذاکراتی از این دست برای حل مشکلات موجود دیگر در جهان ادامه بیابد.

وی در ادامه به موضوع پرونده آمیا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به حل شدن موضوع هسته ای حقایق پرونده آمیا نیز مشخص شوند. فرناندز در سخنرانی سال گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل نیز به این موضوع اشاره کرده و گفته بود که «شما ایران را در پی انفجاری که در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی روی داد، متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم؛ دخالت ایران را در آن انفجار تأیید نکرد.»

کرشنر در ادامه به نابرابریهای اقتصادی موجود در جهان و اینکه ثروت فقط در اختیار یک درصد مردم قرار گرفته پرداخت و از این موضوع انتقاد کرد.

وی همچنین در سخنرانی امسال خود در مجمع عمومی به انتقاد از استانداردهای دوگانه در برخورد با تروریسم پرداخت.

موضوع پرونده آمیا در سال گذشته و پس از مرگ مشکوک دادستان رسیدگی کننده به این پرونده مجددا تبدیل به تیتر نخست برخی از رسانه ها شده بود.

به گزارش مهر، در مارس سال ١٩٩٢، یک خودرو بمبگذاری شده در برابر سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، منفجر شد که ۲۰ نفر را کشت و بیش از دویست نفر دیگر را زخمی کرد. در انفجار دیگری در ژوئیه سال ١٩٩٤، ساختمان سازمان فرهنگی موسوم به «انجمن متقابل اسرائیل و آرژانتین» (آمیا) در بوئنوس آیرس هدف بمبگذاری قرار گرفت که ۸۵ کشته و ۳۰۰ زخمی برجای گذاشت.

پس از این ماجرا رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کرد تا ایران را مسئول این انفجار معرفی کند اما تا کنون هیچ مدرکی در رابطه با دست داشتن ایران در این ماجرا بدست نیامده است.

هر چند رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری دارد تا ایران را عامل انفجار سال ۱۹۹۴ بوینس آیرس موسوم به انفجار آمیا معرفی کند و در این راه اقدامات تروریستی گسترده ای را نیز انجام داده اما حقیقت چیز دیگری است.

در مورد اقدامات تروریستی اسرائیل بواسطه انفجار آمیا، سال ۱۳۹۲سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آرژانتین اعتراف کرد که این رژیم اغلب افرادی را که گمان می کرد در انفجار مرکز یهودیان در این کشور آمریکای لاتین دست داشته اند را از بین برده است. «اسحاق آفیران» در مصاحبه با خبرگزاری یهودیان آرژانتین، با اعلام این موضوع گفت: اسرائیل توانسته اکثر کسانی را که پشت حملات خونین به سفارت اسرائیل و یک مرکز فرهنگی یهودیان در آرژانتین بودند به قتل برساند.


  اخبارسیاست خارجی - مهر 


ویدیو مرتبط :
انتقاد رئیس جمهوری برزیل از تحریم های آمریکا علیه ایران کلیپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون فراری رئیس جمهوری عراق: ایران عامل صدور حكم بازداشت من است



 

معاون فراری رئیس جمهوری عراق: ایران عامل صدور حكم بازداشت من است

 

طارق الهاشمی معاون سنی مذهب رییس جمهوری عراق در اظهاراتی مدعی شد كه ایران از حكم دستگیری وی به اتهامات تروریستی حمایت می كند.

هاشمی در مصاحبه با روزنامه آمریكایی واشنگتن تایمز گفت : این اصلا اتفاقی نیست كه تنها یك روز پس از خروج كامل نیروهای آمریكایی از عراق حكم دستگیری من صادر می شود.

وی در ادامه مدعی شد :‌" حامیان نوری مالكی (نخست وزیر عراق) كه هم اكنون دولت عراق و پارلمان این كشور را در دست دارند  در واقع نمایندگان ایران در عراق هستند ."

هاشمی در ادامه با ادعای اینكه وی مخالف سرسخت دخالت ایران در امور داخلی عراق است ، افزود :‌" آنها در همه امور دخالت دارند از امور سیاسی و اقتصادی گرفته تا مسایل اجتماعی و آموزشی و در همه چیز. ایران هم اكنون مهم ترین بازیگر در ساختار تصمیم گیری سیاسی عراق است . آنها حق حاكمیت عراق را تهدید می كنند و من به همین خاطر یكی از منتقدان جدی دخالت های ایران در عراق هستم."

هاشمی در ادامه با متهم كردن ایران به دست داشتن در حكم دستگیری اخیر او به اتهامات تروریستی گفت :‌" تردیدی ندارم كه ایران پشت تصمیم اخیر مالكی برای درخواست دستگیری من است ."

هاشمی در ادامه با اشاره به اینكه هیچ امیدی به برگزاری یك دادگاه عادلانه برای بررسی اتهاماتش ندارد تلاش كرد تا فرار خود به منطقه كردستان عراق را توجیه كند.

گفتنی است طارق الهاشمی معاون رییس جمهوری عراق هفته گذشته به اتهام ارتباط با شبكه ای تروریستی از سوی دادگاهی در بغداد تحت تعقیب قرار گرفته و برای او حكم بازداشت صادر شده است .

الهاشمی پس از اطلاع از این حكم سریعا به منطقه كردستان عراق رفته و در شهر اربیل اقامت گزیده است .

هفته گذشته نوری مالكی نخست وزیر عراق از دولت كردستان عراق خواست تا هاشمی را برای محاكمه تسلیم دستگاه قضایی كند.

هاشمی اتهامات مربوط به ارتباط خود با گروه های تروریستی را رد كرده و این اتهامات را ساختگی دانسته است .

بسیاری از ناظران امور عراق از احتمال تشدید تنش های سیاسی عراق بین ائتلاف سكولار العراقیه و حامیان مالكی ابراز نگرانی كرده اند.../عصرایران