اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبرئه مرد جوان از اتهام قتل همسایه



اخبار حوادث - اثبات بی‌گناهی پس از سه سال
تبرئه مرد جوان از اتهام قتل همسایه

مرد جوانی كه سه سال پیش به اتهام قتل همسایه خود بازداشت و روانه زندان شده بود با حكم دیوان عالی كشور تبرئه و آزاد شد.

٢٦ اسفند ماه سال ٨٩ در جریان درگیری دو همسایه بر سر قیمت ایزوگام، در پشت بام مجتمعی مسكونی ناگهان یكی از طرفین دعوا تعادل خود را از دست داد و از پشت بام به پایین سقوط كرد و جان خود را از دست داد. پس از این اتفاق خانواده مقتول كه با دیدن صحنه شوكه شده بودند به سرعت با فوریت‌های پلیس ١١٠ تماس گرفتند كه با حضور ماموران در صحنه، مرد جوان به عنوان متهم اصلی پرونده بازداشت و برای انجام بازجویی‌ها روانه پلیس آگاهی شد.


تمامی شواهد، كشته شدن مقتول به دست مرد جوان را تایید می‌كرد با این حال متهم در تمامی بازجویی‌ها منكر هرگونه دست داشتن در قتل همسایه خود شد و مدعی شد كه در روز حادثه با مقتول درگیر شده اما او خود از بالای پشت بام به پایین سقوط كرده است. با ثبت اظهارات متهم، پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.


در حالی كه مرد جوان همچنان بر بیگناهی خود تاكید می‌كرد، كیفرخواست پرونده او صادر و متهم روبه‌روی هیات قضایی شعبه ١١٣ دادگاه كیفری استان تهران ایستاد. متهم در این شعبه نیز همچنان منكر قتل شد و ادعا كرد كه به هیچ عنوان مقتول را به پایین پرت نكرده است.


اظهارات متهم باعث شد تا هیات قضایی جزییات پرونده را با دقت مورد بررسی قرار دهد كه در جریان آن مشخص شد با اینكه دو همسایه در روز حادثه با یكدیگر درگیری شدیدی داشتند اما مقتول با از دست دادن تعادل خود، از بالای پشت‌بام به پایین سقوط كرده و جان خود را از دست داده است.


به این ترتیب، قضات دادگاه در نهایت با كافی دانستن دلایل، حكم بر برائت متهم صادر كردند كه این رای با اعتراض اولیای دم روبه‌رو و به دیوان عالی كشور ارجاع شد و در نهایت با تایید در دیوان، مرد جوان از اتهام قتل مبرا و پس از سه سال آزاد شد.

 اخبار حوادث - اعتماد


ویدیو مرتبط :
تبرئه پلیس سفید پوست از اتهام قتل سیاهپوستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد جوان از اتهام قتل عمد تبرئه شد



 

 

مرد جوان از اتهام قتل عمد تبرئه شد

 

مرد جوانی كه دوست خود را در یك درگیری در پارك به قتل رسانده بود از اتهام قتل عمد تبرئه شد.

 

شامگاه ۲۲ خرداد ۸۸، مرد جوانی با مراجعه به كلانتری ۱۲۱ سلیمانیه مدعی شد برادرش در جریان یك درگیری به شدت زخمی و روانه بیمارستان شده است.

 

مأموران در محل حادثه حاضر شدند و بعد از شنیدن اظهارات شاهدان دریافتند كه فرد مجروح به نام مهران، با دوست خود به نام علی درگیر شده و در حین درگیری، علی، او را با قمه مجروح كرده است.

 

با توجه به اینكه اطلاعی از فرد ضارب در دست نبود، مأموران به بیمارستان بازرگانان مراجعه كردند تا از مجروح درباره علت درگیری سؤال كنند اما حال وی بسیار وخیم بود و در نهایت صبح روز بعد، فوت كرد.

 


متهم به قتل بعد از دستگیری، ضمن اعتراف به درگیری با مقتول گفت: بعد از بازگشت از صندوق اخذ رأی، با مقتول جر و بحث كردیم و او با قمه چند ضربه به من زد. من هم عصبانی شدم و با قمه خود به او ضربه ای زدم. بعد از آن با موتور دوستم به بیمارستان رفتم و دیگر اطلاعی از مهران نداشتم.

 

بعد از اعتراف متهم، قرار مجرمیت وی در دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد كه صبح امروز به ریاست قاضی حسن تردست به آن رسیدگی شد.

 

صبح امروز ابتدا نماینده دادستان متن كیفرخواست را قرائت كرد سپس اولیای دم تقاضای قصاص كردند و مدعی شدند از دادگاه می خواهند تا قاتل پسرشان را به سزای عملش برسانند.

 


پس از آن متهم به قتل به نام علی با قرار گرفتن در جایگاه متهم از خود دفاع كرد و مدعی شد پس از بازگشت از محل كارش در روز حادثه به صندوق اخذ رأی رفته اما در بازگشت از محل رأی گیری مهران را دیده و از او خواسته تا قلیانی كه نزدش بوده را برگرداند.

 

وی ادامه داد: مهران مدعی شد باید اندكی به وی وقت بدهم تا قلیان را از خانه شان بیاورد من هم برای آنكه معطل نشوم به یكی از پارك های نزدیك خانه مان رفتم كه در این لحظه مهران تماس گرفت تا من به پیش وی رفته و قلیان را از او بگیرم.

 

وی افزود: در همین حین یكی از دوستانم به من رسید و من را با موتور سیكلت پیش مهران برد كه به محض حضور ما در این منطقه مهران به سمت من حمله كرد و با قمه ای كه در دست داشت یك ضربه به دست، كمر و سر من وارد كرد.

 

متهم مدعی شد پس از آن با چاقوی تزئینی كه در جیبم داشتم قصد ترساندن و دفاع از خود داشتم و به همین دلیل ضربه ای به وی زدم و سپس از محل به همراه دوستم رفتم.

 

پس از اظهارات متهم تعدادی از شهود در جایگاه قرار گرفتند و مدعی شدند مهران ابتدا با قمه به سمت متهم حمله ور شده است كه همین دلیل باعث شد تا قضات دادگاه متهم را از اتهام قتل عمد تبرئه كرده و او را به ۱۰ سال حبس محكوم كنند كه ۵ سال از این مدت تعلیق شد و به این ترتیب متهم تنها به تحمل ۵ سال حبس محكوم شد.... / خبرگزارى فارس