اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبرئه مردی که مزاحم همسرش را کشت



مرد جوانی که مزاحم همسرش را به قتل رسانده بود با حکم دادگاه کیفری از این اتهام تبرئه شد.

اول مرداد سال 93 ماموران پلیس در جریان وقوع یک قتل قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران مشخص شد که پسر جوانی با ضربات چاقو به قتل رسیده است. تجسس ها دراین خصوص آغاز شد و ماموران متوجه شدند که مقتول با زن جوانی در ارتباط بوده است.

بلافاصله این زن دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت. وی که سعی در انکار قتل داشت ولی در نهایت به این جنایت اعتراف کرد و گفت: من با مقتول در ارتباط بودم ولی به دلیل مخالفت خانواده ام با ازدواجمان، با مرد دیگری ازدواج کردم ولی مقتول مرتب مرا تهدید می کرد و می گفت فیلم و عکس هایت را به شوهرت نشان می دهم. او همین کار را کرد و آبرویم راپیش شوهرم برد ولی باز هم دست بردار نبود و با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار داد تا جاییکه با شوهرم نقشه قتل او را کشیدیم. روز حادثه هم او را به خانه مان کشاندم و اول من ضربه ای به او زدم و بعد از آن شوهرم با چاقو به او ضربه زد. جسدش را هم در بیابان رها کردیم.

با این اظهارات پرونده این زن و شوهر، پس از دستگیری مرد جوان و اعترافات وی، به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

مرد جوان در این شعبه به قصاص محکوم شد و همسرش هم به 15 سال زندان. این حکم در دیوان عالی کشور هم تایید شد و به مرحله اجرا رسید که اعاده دادرسی متهمان پذیرفته شد.

بنابراین پرونده آنها برای رسیدگی دوباره به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و متهمان هفته گذشته در این شعبه محاکمه شدند.

هیات قضایی روز گذشته حکم برائت متهم اصلی این پرونده را صادر کردند و مقتول را مهدورالدم اعلام کردند.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
قصه ی مردی با همسرش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردی که5سال پیش همسرش را بخاطر رد و بدل کردن پیامک با مرد غریبه کشت، از زندان آزاد شد



حمید جوانی ٣٣ ساله است كه پنج سال پیش همسر ١٨ ساله خود را به ظن داشتن رابطه با مردی غریبه به قتل رساند.

شعبه ٨٤ دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانی برای رسیدگی پایانی به پرونده او انتخاب شده بود. پیش از آنكه حمید پشت جایگاه احضار شود، با دستور رییس دادگاه، نماینده دادستان كیفرخواست را قرائت  كرد. همه فهمیدند شب بیست و یكم مرداد ماه ٨٩ چه اتفاقی در خانه‌ای كوچك در پیشوای ورامین افتاده است.

 

در كیفرخواست آمده بود: «حمید، ٣٣ ساله، شغل آزاد، متهم است در تاریخ ٢١ مرداد ٨٩ همسر خود به نام زهره، ١٨ ساله را مورد ضرب و شتم قرار داده است. متهمه بر اثر یكی از ضربات روی زمین افتاد و سرش به تیزی دیوار خورد و دچار خونریزی شدید شد. پزشكی قانونی علت مرگ را ضربه شدید وارده و ضربه مغزی اعلام كرده است.»


پدر متهم با یك ردیف فاصله پشت سر پسرش نشسته بود و به متن كیفرخواست گوش می‌داد. اولیای دم پیش از این با دریافت ١٢٠ میلیون تومان دیه رضایت داده بودند و صندلی‌های مخصوص آنها در دادگاه خالی بود. جلسه دادگاه از جنبه عمومی جرم تشكیل شده بود. قرار بود برای متهم از سه تا ١٠ سال حبس ببرند.  رییس دادگاه متهم را به جایگاه احضار كرد تا بررسی پرونده از جنبه عمومی جرم آغاز شود.

 

حمید ٣٣ ساله، كوتاه قد با چهره‌ای سوخته پشت جایگاه ایستاد. او درباره روز حادثه گفت: «چند روز قبل از حادثه با زهره به رستوران رفته بودیم. آنجا من متوجه شدم پیامك‌هایی از طرف مردی غریبه برای او می‌آید. گوشی‌اش را گرفتم. عصبانی شدم. از او پرسیدم این مرد كیست؟ او گفت ارتباطی با هم ندارند و مزاحم است.»


اعترافات حمید بر سكوت جلسه سوار شده بود. او به لحظه قتل همسرش رسید. با صدای لرزان گفت: «شب بود. در خانه بودیم كه باز هم سر همان پیامك‌ها با هم دعوای‌مان شد. من با مشت یك ضربه به صورتش زدم. او افتاد روی زمین و سرش محكم به دیوار خورد. نمی‌خواستم بلایی سرش بیاید. عمدی نبود.»


زهره به علت شدت ضربه و خونریزی كشته شد تا پرونده‌ای در دایره جنایی پلیس آگاهی با نام او باز شود. مدتی بعد، شوهرش، حمید دستگیر شد و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف كرد. او پنج سال است اعترافات خود را تكرار می‌كند.  حمید روی صندلی‌اش نشست. قضات دادگاه وارد شور شدند. سكوت برجلسه حاكم شد.

 

وكیل متهم چیزی در گوش موكلش گفت. سرباز زندان با كلید دستبند بازی می‌كرد كه صدای رییس دادگاه نگاه‌ها را به او خیره كرد. قاضی قربانی متهم را برای دفاع آخر به جایگاه احضار كرد. صدای كشیده شدن زنجیرپایش روی زمین آمد. متهم گفت: «پشیمانم. از خانواده زهره عذرخواهی می‌كنم. از شما هم تقاضای بخشش دارم. نمی‌خواستم آنطور تمام شود. الان می‌خواهم به زندگی برگردم و به پدر و مادرم برسم.

 

آنها خیلی در این مدت اذیت شدند. » قاضی قربانی ختم جلسه را اعلام كرد و از سرباز همراه خواست نامه زندان متهم را بیاورد تا مهر كند. او مهر را بالا آورد و نقش آن را روی برگه زندان متهم نشاند و گفت: «بیرون باشید. امروز آزاد می‌شود. 

 

اخبار  حوادث  - اعتماد