اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تبرئه تنها متهم مرگ مرموز خبرنگار ورزشی


همسر خبرنگار ورزشی یکی از خبرگزاری ها از اتهام قتل نوعروس تبرئه شد.

خبرگزاری مهر: همسر خبرنگار ورزشی یکی از خبرگزاری ها از اتهام قتل نوعروس تبرئه شد.

صبح روز چهارم فروردین ماه سال 85 فوت مشکوک نوعروس جوانی به تیم جنایی تهران اطلاع داده شد.ماموران پس از حضور در محل با جسد زن جوان در حالیکه یک کمربند رزمی کاری به دور گردنش گره خورده بود، روبرو شدند.

بررسی های اولیه نشان داد زن جوان معصومه نام داشته که به عنوان مربی بسکتبال و خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایپنا مشغول به کار بود.پس از تحقیقات مقدماتی در دادسرا سرانجام پرونده با صدور کیفرخواست برای همسر معصومه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.نخستین دور محاکمه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، که قضات دادگاه پس از این جلسه همسر مقتول به نام حمیدرضا را به قصاص محکوم کردند.

در ادامه پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم را نقض کرده و برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستادند.در جلسه محاکمه در شعبه 113 دادگاه کیفری همسر معصومه همچنان منکر قتل نوعروس شد و ادعا کرد زن جوان دست به خودکشی زده است.

قضات شعبه 113 دادگاه کیفری پس از محاکمه رای به قصاص حمیدرضا دادند که این بار نیز حکم مجازات او در دیوان عالی کشور نقض شد.

هفته گذشته متهم باردیگر در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت که با رد ادعاهایش گفت: همسرم خودکشی کرده و من هیچ نقشی در مرگ او نداشتم. من و معصومه در باشگاه پاس آشنا شدیم، من کارمند تربیت بدنی بودم و او خبرنگار خبرگزاری ایپنا. بعد از آشنایی خیلی سریع عقد کرده و چندی بعد با ازدواج به خانه یمان در گیشا رفتیم. روز قبل از حادثه معصومه از من خواست که برای خرید به ونک برویم، اما من بخاطر اینکه فردای آن روز شیفت بودم، قبول نکردم که معصومه عصبانی شد و با لگد ضرباتی به کمد زد که احتمال می دهم آثار کبودی روی پایش بخاطر همین ضربات باشد.

 نیمه های شب متوجه شدم او لباس هایش را عوض کرده و مشغول نماز خواندن است صبح ساعت 6:30 صبح به محل کارم رفتم که حدود ساعت 9 معصومه با من تماس گرفت و گفت من با لباس سفید عروسی به خانه ات آمدم و با همین لباس از خانه ات می روم فکر کردم می خواهد قهر کند به همین خاطر به او گفتم اگر به خانه مادرت بروی دنبالت نمی آیم. یکساعت بعد با من تماس گرفتند و گفتند حال همسرت بد است خودم را به خانه رساندم که متوجه شدم معصومه خودکشی کرده است.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای تصمیم گیری در خصوص این پرونده وارد شور شده و همسر خبرنگار ورزشی را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند.


ویدیو مرتبط :
چرا فاطمه (س) متهم می شود و عایشه و حفصه تبرئه؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده مرگ مرموز خبرنگار ورزشی دوباره گشوده شد


پرونده مرگ مرموز خبرنگار ورزشی یکی از خبرگزاری ها در جریان سومین دور رسیدگی به آن، برای رفع ابهام به دیوان عالی کشور بازگشت.

خبرگزاری مهر: پرونده مرگ مرموز خبرنگار ورزشی یکی از خبرگزاری ها در جریان سومین دور رسیدگی به آن، برای رفع ابهام به دیوان عالی کشور بازگشت.

 روز چهارم فروردین ماه سال 85 وقتی عقربه‌ها، ساعت 11 صبح را نشان می‌داد به بازپرس اصغرزاده از شعبه دوم دادسرای جنایی تهران گزارش شد، نوعروس 31 ساله‌ای به نام معصومه که مربی ورزش بسکتبال و خبرنگار سرویس ورزشی خبرگزاری ایپنا بود، به طرز مرموزی در خانه‌اش از پای درآمده است.

وقتی تیم کارآگاهان جنایی و بازپرس ویژه قتل در صحنه مرگ معصومه حاضر شدند، در تحقیقات خود دریافتند که در اتاق از بیرون قفل بوده و این نوعروس با گره زدن کمربند ورزشی رزمی دور گلویش و با بر جا گذاشتن وصیتنامه‌ای مرگ خودخواسته را انتخاب کرده است.

در بازرسی از خانه نوعروس، سه نامه به قلم وی به دست آمد و تیم تحقیق به گره‌های پارچه‌ای روی لوله حمام برخوردند که نشان می‌داد ابتدا سعی شده در آنجا برای مرگ نوعروس اقدامی صورت گیرد. این پرونده مرموز مورد بررسی‌های قضایی و پلیسی قرار گرفت تا اینکه بازپرس اصغرزاده برای تازه‌داماد در مرگ همسرش قرار منع تعقیب صادر کرد.

پرونده مرگ مرموز معصومه وقتی با اعتراض خانواده قربانی به دادگاه عمومی تهران ارجاع داده شد، قاضی پس از بررسی‌های تخصصی به آن ایراد گرفت و با اشاره به ابهام‌هایی در تحقیقات، شوهر قربانی را در قتل وی مقصر شناخت و خواستار محاکمه وی به اتهام قتل عمدی شد.

وی وقتی در برابر قضات شعبه 71 دادگاه کیفری قرار گرفت، گفت: من و معصومه از وقتی با هم ازدواج کردیم، عاشق هم بودیم. هیچ اختلافی بین ما نبود که بخواهم دست به قتل وی بزنم.

پس از اعترافات این مرد، قضات دادگاه کیفری پرونده را به دادسرای جنایی تهران فرستادند تا در تحقیقات نواقص پرونده برطرف شود. پس از تکمیل شدن بررسی‌ها، پرونده دوباره به شعبه 71 دادگاه کیفری فرستاده شد و شوهر این خبرنگار دوباره پای میز محاکمه رفت.

در پایان جلسه با توجه به دلایل علمی از جمله تناقض‌گویی‌های متهم،بررسی صحنه حادثه و قفل بودن اتاق از بیرون که ماجرای خودکشی را رد می‌کرد ،شوهر خبرنگار زن به قصاص نفس –اعدام- محکوم شد.

در ادامه با اعتراض متهم پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص را نقض کرده و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض فرستادند.

همسر این خبرنگار این بار در شعبه 113 دادگاه کیفری محاکمه شد که قضات این شعبه او را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند. این بار اولیای دم به حکم اعتراض کرده و پرونده برای بررسی حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما این بار هم حکم نقض شد.

شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران سومین شعبه ای است که برای رسیدگی به این پرونده تعیین شد. قضات این شعبه پس از بررسی پرونده دیروز همسر متهم را به دادگاه احضار کرده و جلسه دادگاه برگزار شد.

 قضات قبل از ورود ماهیتی به پرونده متوجه یک ابهام در رای دیوان عالی کشور شده و با تجدید جلسه دادگاه ، پرونده را برای رفع ابهام به دیوان عالی کشور بازگرداندند.