اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تا 30 سال آینده جمعیت ایران زیاد نمی‌شود


رئیس سازمان ثبت احوال گفت: شیب نزولی را در تولد و ازدواج شاهد هستیم که با این روند در 30 سال آینده تولد و فوت برابر خواهد شد و افزایش جمعیت نخواهیم داشت.

خبرگزاری فارس: محمد ناظمی اردکانی در جمع مسئولان این شهرستان گفت: سازمان ثبت احوال در سال حدود یک میلیون و 400 هزار مورد تولد، 400 هزار فوتی، حدود 900 هزار ازدواج و 150 هزار طلاق را ثبت می‌کند.

وی افزود: شیب نزولی را در تولد و ازدواج شاهد هستیم که با این روند در 30 سال آینده تولد و فوت برابر خواهد شد و افزایش جمعیت نخواهیم داشت.

رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: به ازای هر 100 تولد نوزاد دختر 105 تولد پسر در کشور داریم.

ناظمی اردکانی اضافه کرد: هرم سنی جمعیت کشور در دوره جوانی به نام پنجره طلایی است‌.

معاون وزیر کشور گفت: شناسنامه‌ها در سن 15 سالگی عکس‌دار می‌شوند و کارت ملی نیز در زمان عکس‌دار شدن شناسنامه صادر خواهد شد.

ناظمی اردکانی افزود: افرادی که مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی دارند و پدرشان فوت شده یا به هر دلیلی در دسترس نیست بعد از 18 سال می‌توانند درخواست تغییر تابعیت بدهند و شناسنامه ایرانی بگیرند.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان رضوی نیز گفت: افرادی که سنشان سی سال تمام است به خاطر اینکه چهره و عکس آنها تا حدودی تغییر کرده ملزم به تعویض شناسنامه هستند.

سید حسین نیری افزود: در کشور دو نوع شناسنامه صادر می‌شود، یک نوع با جلد سبز رنگ مربوط به افرادی است که سن آنها کمتر از 15 سال است و افراد بالای 15 سال که شناسنامه جلد قهوه‌ای دریافت می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
جمعیت در سال های آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان ملل: تا 35 سال آینده جمعیت ایران 95 میلیون نفر می شود



همچنین پیش بینی می شود تعداد ساکنان کره زمین از 7.3 میلیارد نفر فعلی (2015) به رقم 11.2 میلیارد نفر در سال 2100 افزایش یابد.

سازمان ملل متحد پیش بینی کرد جمعیت ایران تا 35 سال آینده (سال 2050 میلادی - 1429 خورشیدی) به 95 میلیون نفر افزایش می یابد. جمعیت ایران هم اکنون نزدیک به 80 میلیون نفر است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، بر اساس گزارش سازمان ملل، ایران در 35 سال آینده، در رتبه بندی پرجمعیت ترین کشورهای جهان از رده 17 فعلی به رده 21 تنزل می یابد.

سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد تا سال 2022 هند با عبور از چین به پرجمعیت ترین کشور جهان تبدیل خواهد شد.
 
سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد هند در کمتر از 7 سال آینده به بزرگترین کشور جهان از نظر تعداد جمعیت تبدیل می شود و پس از هند، چین در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت.

جمعیت چین و هند بیش از یک میلیارد نفر است و پیش بینی می شود تا سال 2022 جای خود را در رتبه بندی پرجمعیت ترین کشورهای جهان تعویض کنند.

 

اخبار,اخباراجتماعی ,جمعیت ایران


براساس این برآورد سازمان ملل متحد، نیجریه هم با عبور از آمریکا در سال 2050 در رتبه سومین کشور پرجمعیت جهان قرار خواهد گرفت.

همچنین پیش بینی می شود تعداد ساکنان کره زمین از 7.3 میلیارد نفر فعلی (2015) به رقم 9.7 میلیارد نفر در سال 2050 و به رقم 11.2 میلیارد نفر در سال 2100 افزایش یابد.

در این گزارش آمده است: بیشترین افزایش جمعیت کره زمین مربوط به مناطق کم توسعه به ویژه در آفریقا خواهد بود.

گزارش های پیش بینی تعداد جمعیت برای تعیین و تحقق اهداف جدید توسعه جهانی اهمیت دارد. قرار است آمارهای جدید اهداف هزاره جدید تا پایان سال جاری میلادی اعلام شود.

"جان ویلموث" رئیس بخش "ساکنان" در سازمان ملل متحد گفت که تمرکز رشد جمعیت در کشورهای فقیر، نابودی فقر ، مقابله با گرسنگی و تقویت آموزش و بهداشت را سخت تر می کند .

 

 اخبار اجتماعی  -  عصرایران