اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تا اطلاع ثانوی زعفران نخرید



اخبار ,اخبار اقتصادی ,زعفران

 

اخبار اقتصادی - تا اطلاع ثانوی زعفران نخرید

عضو شورای ملی زعفران از بی‌ثباتی قیمت و گرانی بی‌دلیل زعفران در بازار داخلی خبر داد و گفت:‌ دلالان طی ماه گذشته زعفرانی را که به کمترین قیمت از کشاورزان خریده‌اند کیلویی چهار میلیون و 500 تا پنج میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کنند درحالی که خبری از زعفران نیست.

علی حسینی - رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران خراسان جنوبی - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ بازار امروز زعفران به جولانگاه دلالان فرصت‌طلب و سودجویانی تبدیل شده که به راحتی برای سرنوشت این محصول استراتژیک و با ارزش ایرانی تعیین تکلیف می‌کنند چرا که آن‌ها محصولی را که در ابتدای فصل کشت کیلویی سه میلیون و 300 تا کیلویی سه میلیون و 500 هزار تومان از کشاورز خریده‌اند در حال حاضر کیلویی چهار میلیون و 500 هزار تا پنج میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری می‌کنند که البته از مبادله جنس هم خبری نیست!

آشفتگی بازار زعفران بدون عرضه محصول
وی افزود: چنین بازار آشفته‌ای که تنها براساس اظهاریه‌ بی‌اساس سودجویان و بدون رد و بدل شدن کالا به وجود آمده است تنها سبب می‌شود متقاضیان و خریداران خارجی زعفران ایرانی را بی اعتماد کند و به بازار بین المللی این محصول که سالانه میلیون‌ها دلار ارزآوری برای کشور دارد آسیب برساند.

این عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت زعفران جز سودجودیی عده‌ای فرصت طلب که کارشان ضربه زدن به تولید ملی به نفع خود است، وجود ندارد اما این وضعیت به هیچ وجه به نفع بازار داخلی و خارجی زعفران نیست چرا که هم اکنون هیچ محصولی دست کشاورز نبوده و چنین بی ثباتی به دست دلالان در حال حاضر اتفاق افتاده است.

تا اطلاع ثانوی زعفران نخرید
حسینی تاکید کرد: توصیه می‌شود متقاضیان و خریداران داخلی و خارجی زعفران تا اطلاع ثانونی که ثبات نسبی در بازار بوجود بیاید از خرید و تقاضای این محصول خودداری کنند و به رفتار نادرست اقتصادی عده‌ای سودجو دامن نزنند.

دولت و تشکل‌ها به بازار زعفران ثبات دهند
وی تصریح کرد: دولت و تشکل‌های بخش خصوصی باید دست به دست هم دهند در سال‌های آینده مشکلات باعث نشود تا بازار زعفران به دست عده‌ای سودجو و دلال بیفتد چرا که اگر کشاورزان در ابتدای فصل برداشت نقدینگی در اختیار داشتند دیگر مجبور به فروش محصول خود به دلالان با پایین‌ترین قیمت نبودند و امروز شاهد جولان دادن این فرصت‌طلبان در بازار زعفران نبودیم بنابراین از دولت و تشکل های بخش خصوصی خواستاریم تا برای سال های آینده زعفران و تقویت بازارهای داخلی و خارجی آن تدبیر بیندیشند.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آخرین کلیپ تا اطلاع ثانوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسن اشجاری تا اطلاع ثانوی محروم شد



 

   حسن اشجاری تا اطلاع ثانوی محروم شد

 

بازیکن تیم استیل آذین تا اطلاع ثانوی از حضور در کلیه رقابتهای فوتبال محروم شد.


کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بررسی گزارش های رسیده از بازی دو تیم استیل آذین و سایپا و بر اساس تخلفات محرز حسن اشجاری ، با استناد به ماده 11 آئین نامه انضباطی و با صدور قرار موقت از همراهی ایم استیل آذین در تمامی مسابقات و تا اطلاع ثانوی معلق و محروم شد.البته اشجاری روز دوشنبه سوم آبان ماه به کمیته انضباطی خواهد آمد تا در جلسه رسیدگی به اتهاماتش شرکت کند.