اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تایید گم شدن یك دكل نفتی در دولت احمدی ‌نژاد



اخبار,اخبار اقتصا دی ,مفقود شدن یك دكل نفتی ایرانی

 ماجرای دكل حفاری گمشده نفتی وارد فاز تازه‌ای شده است. حالا وزیر نفت نیز خبر گم شدن دكل حفاری ایران را تایید می‌كند و از تشكیل پرونده‌ای در این خصوص خبر می‌دهد. داستان دكل نفتی گمشده آنقدر جذاب است كه حتی این یك جمله وزیر نفت مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گیرد.

وزیر نفت ،پرونده دیگری از دوران گذشته را رو كرد
  گزارش دوم:‌ كیسه‌های چای در انبار آب رفتند
 ماجرای دكل حفاری گمشده نفتی وارد فاز تازه‌ای شده است. حالا وزیر نفت نیز خبر گم شدن دكل حفاری ایران را تایید می‌كند و از تشكیل پرونده‌ای در این خصوص خبر می‌دهد. داستان دكل نفتی گمشده آنقدر جذاب است كه حتی این یك جمله وزیر نفت مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گیرد.

 

خانه ملت گزارش داده است: وزیر نفت در پاسخ به این سوال مبنی بر اینكه آیا خبر مفقود شدن یك دكل نفتی ایرانی در زمان فعالیت دولت گذشته صحت دارد؟ گفت: «موضوع مفقود شدن دكل نفتی متعلق به ایران واقعیت دارد و با پیگیری و شكایت ما پرونده‌ای در این خصوص تشكیل شده است.»دكل حفاری دین، چهار سال قبل خریداری شده است، توسط شركت تاسیسات دریایی، البته با سفارش شركت نفت و گاز پارس.

 

علی مروی، رییس كمیسیون انرژی قبل‌تر وقتی می‌خواست اطلاعاتی درباره دكل حفاری گمشده بدهد، از نامعلوم بودن سرنوشت پول دكل و كسی كه پول را گرفته است، سخن گفت.  ردگیری‌ها نشان می‌داد دكل حفاری دین سر از یكی از كشورهای همسایه درآورده است.  هر چند پیش از این زنگنه اظهارنظری در خصوص این خلاف مالی ٨٧ میلیون دلاری وزارت نفت در دولت سابق نداشت

ماجرای دكل حفاری گمشده نفتی وارد فاز تازه‌ای شده است. حالا وزیر نفت نیز خبر گم شدن دكل حفاری ایران را تایید می‌كند و از تشكیل پرونده‌ای در این خصوص خبر می‌دهد. داستان دكل نفتی گمشده آن قدر جذاب است كه حتی این یك جمله وزیر نفت مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گیرد.

 

خانه ملت گزارش داده است: وزیر نفت در پاسخ به این سوال مبنی بر اینكه آیا خبر مفقود شدن یك دكل نفتی ایرانی در زمان فعالیت دولت گذشته صحت دارد؟ گفت: «موضوع مفقود شدن دكل نفتی متعلق به ایران واقعیت دارد و با پیگیری و شكایت ما پرونده‌ای در این خصوص تشكیل شده است.»دكل حفاری دین، چهار سال قبل خریداری شده است، توسط شركت تاسیسات دریایی، البته با سفارش شركت نفت و گاز پارس. علی مروی، رییس كمیسیون انرژی قبل‌تر وقتی می‌خواست اطلاعاتی درباره دكل حفاری گمشده بدهد، از نامعلوم بودن سرنوشت پول دكل و كسی كه پول را گرفته است، سخن گفت. 

 

ردگیری‌ها نشان می‌داد دكل حفاری دین سر از یكی از كشورهای همسایه درآورده است.  هر چند پیش از این زنگنه اظهارنظری در خصوص این خلاف مالی ٨٧ میلیون دلاری وزارت نفت در دولت سابق نداشت اما نادرقاضی‌پور، نماینده ارومیه در این خصوص اظهارنظرهای فراوانی كرده است. وی گفت: دكل نفتی به نام «دین» در سال ٩٠ به قیمتی در حدود ٨٠ میلیون دلار كه معادل ٢٤٠ میلیارد تومان است، از كشور تركیه خریداری شده كه معلوم نیست در حال حاضر این دكل كجاست. او فعالیت دكل نفتی ایران در كشور همسایه را تایید كرده است. قاضی‌پور تصریح كرد: برای شفاف شدن موضوع مفقودی دكل نفتی نامه‌ای با امضای ١٠ نماینده مجلس تدوین شده كه این نامه به هیات رییسه مجلس تقدیم شده و هیات رییسه، رییس كمیسیون انرژی را مامور به بررسی این موضوع كرد.

 

به گفته وی مروی، رییس كمیسیون انرژی در حال جمع‌آوری اطلاعات درخصوص خبر مفقود شدن دكل نفتی از وزارت نفت و شركت تاسیس دریایی است. دكل نفتی گمشده بار دیگر بخشی از فساد رخ داده در دولت سابق را به تركیه متصل می‌كند. فروشنده این دكل تركیه بود كه طبق قرارداد باید ٢٠ درصد قرارداد را پیش می‌گرفت و ٨٠ درصد باقی پس از تحویل دكل پرداخت می‌شد اما كل پول بدون تحویل دكل به حساب فروشنده واریز شده است. برخی هنگامی كه با سوالی درباره دكل حفاری گمشده روبه‌رو می‌شوند، می‌گویند: دكل گمشده نیست، این دكل از ابتدای وارد ایران نشد چون دلال چنین قصدی نداشت و كل ماجرا بالا كشیدن ٨٧ میلیون دلار پول بود.


اخبار اقتصادی  -  اعتماد 


ویدیو مرتبط :
گم شدن نامه در دولت احمدی نژاد یه امر طبیعی بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران پس از انقلاب، 950 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته که 531 میلیاردش در دولت های احمدی نژاد میسر شده



اکبر ترکان می گوید:ایران پس از انقلاب، 950 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته که 531 میلیاردش در دولت های احمدی نژاد میسر شده

به گفته این مقام سابق، ازدوره حکومت مظفرالدین شاه تا سال 1352شمسی (... دوره مظفرالدین شاه، رضا شاه و سی و دو سال پادشاهی محمدرضا شاه) درآمد های نفتی ایران حدود 26 میلیارد 800 میلیون دلاربوده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : ایران طی سال های پس از انقلاب اسلامی بیش از نهصد وپنجاه  میلیارد دلاردرآمد نفتی داشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی «انتخاب» ؛ به گفته ی یک مقام سابق نیمی از این درآمده ها درطول عمردولت نهم و دهم ( دولت اول و دوم محمود احمدی نژاد) میسرشده است.

اکبرترکان معاون سابق وزارت نفت طی نشستی درتهران با بیان اینکه درطول صد و سه سال گذشته ( آغاز صادرات نفت ایران) تا کنون حدود یک هزارو صد و شانزده میلیارد دلاربوده است، تصریح کرد که درآمد نفتی دولت نهم و دهم تا کنون به 531 میلیارد دلاررسیده است.

به گفته این مقام سابق، ازدوره حکومت مظفرالدین شاه تا سال 1352شمسی (... دوره مظفرالدین شاه، رضا شاه و سی و دو سال پادشاهی محمدرضا شاه)  درآمد های نفتی ایران حدود 26 میلیارد 800 میلیون دلاربوده است.

به گفته این مقام وزارت نفت ایران مجموع درآمدهای نفتی ایران ازسال 1352 ( سال افزایش ناگهانی بهای نفت دربازارجهانی) تا زمان "پیروزی انقلاب" به 112 میلیاردو هفتصد میلیون دلار رسیده است.

اکبرترکان می گوید: درمجموع پیش از انقلاب ایران از محل صادرات نفت به 140 میلیارد دلار درآمد نفتی دست یافته است.

وی درادامه سخنان خود گفته است: مجموع درامدهای نفتی ایران از ابتدای" پیروزی انقلاب" تا پایان فعالیت دولت هشتم حدود 445 میلیاردو 400 میلیون دلاربوده است.

اکبرترکان می گوید: مجموع درآمدهای دولت نهم ودهم (دولت های احمدی نژاد) ازصادرات نفت 531 میلیارد دلاربوده است.

به گفته این مقام ایرانی، درشرایط فعلی هشتاد درصد درآمدهای نفتی ایران ازمحل صادرات نفت خام و میعانات گازی است./انتخاب