اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تایید وجود شیشه در برخی آرایشگاه‌ های زنانه


سردار علی مویدی، رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: «متاسفانه این روزها تبلیغات پوچ و دروغینی در جهت تاثیر‌گذار بودن شیشه جهت لاغر شدن و زیبایی اندام مطرح است که این یک ترفند شوم برای به دام کشاندن دختران و خانم‌های جوان است.»

خبرگزاری فارس: سردار علی مویدی، رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: «متاسفانه این روزها تبلیغات پوچ و دروغینی در جهت تاثیر‌گذار بودن شیشه جهت لاغر شدن و زیبایی اندام مطرح است که این یک ترفند شوم برای به دام کشاندن دختران و خانم‌های جوان است.»

سردار مویدی در مورد وجود «شیشه» در آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی اضافه كرد: «متاسفانه (برخی) اماکنی که نام بردید، آلوده به مواد شیشه هستند.» او افزود: «ما هشدار‌های لازم و تذکرات و آگاهی‌ها را داده‌ایم و امیدواریم متولیان امر در این اصناف نیز در جهت زدودن این فضاها از این آلودگی‌ها تلاش بیشتری كنند.»


ویدیو مرتبط :
مردانی که به آرایشگاه زنانه می روند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توزیع شیشه در برخی آرایشگاه‌های زنانه



اخبار,اخبار اجتماعی,مواد مخدر

 

زیدوند به شیوع مصرف شیشه در بین نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: در برخی از آرایشگاه‌های زنانه به بهانه زیبایی چهره و تناسب اندام، شیشه توزیع می‌شود که باید مردم در این زمینه آگاه شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خطر اعتیاد زنان را برابر با خطر بمب هسته‌ای ارزیابی و بیان کرد: متأسفانه سن اعتیاد زنان بیش‌تر بین 15 تا 19 سال است که به واسطه آثار مخربی که در اجتماع بر جای می‌گذارد، بسیار خطرآفرین و نیازمند توجه است.

به گزارش ایسنا، محمد زیدوند در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر گفت: مسئله اعتیاد با توجه به اینکه چهارمین بحران دنیا محسوب می‌شود، بسیار اهمیت دارد.

وی بر لزوم اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تأکید و بیان کرد: بعضأ ما شاهد اعتیاد یقه سفید در جامعه هستیم که به مصرف‌کنندگانی که از نظر سطح سواد و موقعیت اجتماعی در جایگاه مناسبی قرار دارند، اطلاق می‌شود.

وی در خصوص اقداماتی که در عمر 36 ساله انقلاب اسلامی انجام شده، اشاره و اظهار کرد: افزایش تعداد معتادان این نکته را یادآور می‌شود که اقدامات صورت گرفته با وجود تعدد، آنچنان که باید در حد انتظار مفید واقع نشده است.

زیدوند به شیوع مصرف شیشه در بین نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: در برخی از آرایشگاه‌های زنانه به بهانه زیبایی چهره و تناسب اندام، شیشه توزیع می‌شود که باید مردم در این زمینه آگاه شوند.

وی در خصوص سود حاصل از فروش مواد مخدر اظهار کرد: مافیای مواد مخدر در دنیا سالانه 500 تا 600 میلیارد دلار از فروش این مواد درآمد کسب می‌کنند و با پولشویی و اختلاس این پول را وارد چرخه اقتصادی کرده و گردش مالی قابل توجهی را در دنیا رقم می زند.

زیدوند از افزایش 36 درصدی کشت خشخاش افغانستان در سال 2013 نسبت به سال 2012 خبر داد و عنوان کرد: با تلاش‌ها و اقدامات فرهنگی ایران کشت خشخاش در استان‌های کشور افغانستان که با ایران همجوارند، کمتر شده است، ولی افزایش 1500 تنی خشخاش در سال 2014 در این کشور قابل توجه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به بازی سیاست با جان انسان‌ها اشاره و بیان کرد: دشمنان به خاطر اهداف سیاسی خود مردم را به مصرف روانگردان و مواد مخدر با بهانه استعمال موادی که اعتیاد آور نیست، ترغیب می‌کنند.

به گفته‌ی زیدوند، طبق آمارها 67 درصد مبتلایان به اچ آی وی، 25 درصد قتل‌ها، 23 درصد خشونت‌ها، 40 درصد سرقت‌ها، 64 درصد زندانی‌ها و 51 درصد همسرکشی‌ها در کشورمان ناشی از سوءمصرف مواد مخدر بوده و خسارت‌ ناشی از مصرف موادمخدر در ایران سالانه بین 10 تا 20 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، حسین بختیاری فرماندار اراک نیز گفت: مرکز اختصاصی درمان سرپایی مختص زنان در سطح شهر اراک را‌ه‌اندازی شده است.

وی از نقش رسانه‌ها در رابطه با اطلاع‌رسانی مطلوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر تشکر و اظهار کرد: بمباران رسانه‌ای موجب آگاهی جوانان و خانواده‌ها خواهد شد.

بختیاری به لزوم حمایت از خانواده‌هایی که عضوی از آنها در دام اعتیاد گرفتار است، تأکید و بیان کرد: در این خانواده‌ها به علت اثر روانی که مسئله اعتیاد ایجاد می‌کند، تنش‌های روحی روانی اتفاق می‌افتد که نیاز به توجه دارد.

وی از تحمیل اعتیاد به برخی از معتادان اشاره و عنوان کرد: برخی از معتادین بواسطه خانواده ‌یا محیطی که در آن زندگی می‌کرده‌اند در سنین پایین به دام اعتیاد افتاده‌اند‌ یا برخی از زنان به واسطه اعتیاد و اجبار همسرانشان گرفتار شده‌اند و این افراد باید با رفتاری به دور از خشونت به اجتماع بازگردانده شوند.
اخبار اجتماعی - ایسنا