اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تایید هویت 285 جان باخته ایرانی فاجعه منا


رئیس پزشکی قانونی کشو گفت: مجموع اجسادی در سه مرحله وارد کشور شدند، 308 جسد است که در مرحله اول 104، مرحله دوم 114 و مرحله سوم 90 جسد از قربانیان حادثه منا به پزشكی قانونی منتقل شد.

خبرگزاری میزان: رئیس پزشکی قانونی کشو گفت: مجموع اجسادی در سه مرحله وارد کشور شدند، 308 جسد است که در مرحله اول 104، مرحله دوم 114 و مرحله سوم 90 جسد از قربانیان حادثه منا به پزشكی قانونی منتقل شد.

«دکتراحمد شجاعی» با تسلیت مجدد به مناسبت درگذشت تعدادی از حجاج ایرانی در حادثه منا، مجموع اجسادی را که در سه مرحله وارد کشور شدند، 308 جسد اعلام کرد و گفت: در مرحله اول 104، مرحله دوم 114 و مرحله سوم 90 جسد از قربانیان حادثه منا به پزشكی قانونی منتقل شد.

دكتر شجاعی افزود: از كل اجساد قربانیان منا تاكنون 285 جسد تأیید هویت قطعی شده و برای انجام تشریفات قانونی و تحویل به خانواده ها، به استان های مختلف ارسال شده‌است، در این میان استان‌های خراسان رضوی، گلستان، فارس، مازندران، لرستان و اصفهان بیشترین آمار جان‌باختگان را داشته‌اند.

وی خاطرنشان كرد: روند تأیید هویت قطعی 23 تن از جانباختگان منا با روش‌های تخصصی ژنتیك و آزمایش‌ها DNA در پزشكی قانونی در حال انجام است. ضمن آنكه اجساد تا زمان تأیید هویت قطعی در مركز تشخیصی آزمایشگاهی پزشكی قانونی نگهداری می شوند.

به گفته دكتر شجاعی مراحل تشخیص هویت اجساد در پزشكی قانونی در مرحله اول شامل معاینه اولیه و آنتروپولوژیك است و در صورت عدم تشخیص هویت بررسی‌ های تخصصی مانند نمونه گیری و DNA انجام می شود.

وی تأکید کرد: فرم هایی به همین منظور تهیه شده و از طریق سازمان حج و زیارت در اختیار بستگان مفقودین این حادثه قرار گرفته است که تکمیل دقیق این فرم ها، کمک قابل توجهی در تسریع در امر شناسایی مفقودین حادثه خواهد کرد.

4 جسد ارسالی به استان های گلستان، گیلان و بوشهر که هویت شان تأیید نشد، برای تشخیص هویت به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارسال شدند.


ویدیو مرتبط :
پیکر جان باخته فاجعه منا در دماوند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت ارشاد: آمار جان‌باخته‌های ایرانی فاجعه منا بیش از 400 نفر است / سازمان حج: تاکنون 239 زائر ایرانی کشته شده اند



اخبار,اخبار اجتماعی, حادثه سرزمین  منا

سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه بیش از دو سوم مفقودان جزو جان‌باخته‌ها هستند،‌ گفت: آمار جان‌باخته‌های ایرانی بیش از 400 نفر است.

سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه بیش از دو سوم مفقودان جزو جان‌باخته‌ها هستند،‌ گفت: آمار جان‌باخته‌های ایرانی بیش از 400 نفر است.

به گزارش «انتخاب»، حسین نوش‌آبادی - معاون حقوقی و پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: لحظه به لحظه آمار جان‌باخته‌ها تغییر می‌کند؛ یعنی از حجم مفقودان کاسته شده و به آمار کشته شده‌ها اضافه می‌شود. متاسفانه بیش از دو سوم مفقودشده‌ها جزو جان‌باختگان هستند که به‌تدریج مشخص می‌شود.

او ادامه داد: اگر قرار بود این افراد زنده باشند، باید در این چند روز به کاروان‌هایشان برمی‌گشتند یا اینکه جزو مجروحان و مصدومان شناسایی می‌شدند؛ بنابراین بیش از دو سوم مفقودان جزو جان‌باختگان هسند و اگر فرض را بر این بگذاریم، تعداد کشته‌شده‌ها بالغ بر 400 نفر است.

نوش‌آبادی تاکید کرد: با کمال تاسف به نظر می‌رسد از همان اول هم اکثریت مفقودان جزو جان‌باخته‌ها بودند.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره صادر نشدن ویزای علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - برای حضور در عربستان نیز گفت: تا این لحظه دولت سعودی جرات نکرده ویزا بدهد، چون از کشف حقیقت به‌شدت هراس دارند و می‌دانند این هیات به سرپرستی آقای جنتی حتما برای بررسی ابعاد این موضوع سفر و علت را پیگیری می‌کنند.

او افزود: آنها تا این لحظه تعمدا با صدور ویزا موافقت نکردند که این نشانه ترس و نگرانی آنها از افشای حقایق فاجعه‌ی منا است.

تایید 239 جان‌باخته تاکنون
رییس سازمان حج و زیارت جدیدترین شمار قربانیان فاجعه مکه را 239 نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به سرعت یافتن روند شناسایی اجساد در سردخانه مکه، از تعداد مفقودین ایرانی نیز کاسته شده است. تعداد زائران مفقودشدگان ایرانی تاکنون به 241 نفر رسیده است.

سعید اوحدی با اشاره به انتقال 14 مجروح ایرانی به کشور و پیگیری درمان آن‌ها با شدت بهتری، افزود: 16 نفر از مجروحان ایرانی همچنان در بیمارستان‌های مکه تحت درمان هستند و امکان انتقال آنها با توجه شرایط جسمی که دارند، فعلا وجود ندارد.

او درباره روند شناسایی اجساد در سردخانه مکه، اظهار کرد: تریلی‌های جدیدی وارد سردخانه مکه شده و اجساد را تخلیه کرده‌اند که روند شناسایی آنها ادامه دارد. به میزانی که اجسادی زائران کشورهای دیگر را برای دفن از سردخانه خارج کنند و اجساد ایرانی را به ما تحویل دهند، تریلی‌های دیگر امکان تخلیه اجساد خود را در آن سردخانه پیدا می‌کنند.

اوحدی همچنین با اعلام اینکه تشریفات قانونی برای انتقال تعدادی از اجساد به کشور انجام شده است، افزود: مشکل جزئی در پرواز هواپیمای درنظر گرفته شده برای انتقال اجساد وجود دارد که امیدواریم امروز این مشکل امروز برطرف شود.


 اخبار اجتماعی  -  انتخاب