اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تایید دولت موقت ترکیه با اولین حضور دو وزیر از حزب نزدیک به کردها



اخبار,اخبار بین الملل,رجب طیب اردوغان

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه کابینه موقت پیشنهادی احمد داووداوغلو به عنوان نخست‌وزیر را تایید کرد که برای اولین بار دو وزیر از حزب نزدیک به کردها در آن حضور دارند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بیشتر اعضای این کابینه را چهره‌های نزدیک به حزب عدالت و توسعه تشکیل می‌دهند اما علی حیدرکنجا، وزیر امور اروپا و مسلم دوغان، وزیر توسعه، عضو حزب چپگرای دموکراتیک خلق‌ها هستند که پایگاهی قوی میان کردهای ترکیه دارد.

علاوه بر این معاون نخست‌وزیر هم از حزب ناسیونالیست حرکت ملی انتخاب شده است. در این کابینه موقت فریدون سینیرلی‌اوغلو، دیپلماتی که به عنوان یک تکنوکرات شناخته می‌شود، به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شده است.

حزب مردم جمهوری‌خواه، بزرگترین رقیب حزب عدالت و توسعه، حاضر نشده است وزیری در این دولت موقت داشته باشد.

از آنجا که هیچ یک از احزاب ترکیه نتوانست در انتخابات اخیر اکثریت را در پارلمان به دست بیاورد و ضمنا مذاکرات برای تشکیل کابینه ائتلافی شکست خورد، مطابق قانون باید تا انتخابات بعدی دولتی موقت تشکیل می‌شد که حزب عدالت و توسعه تنها می‌توانست تعداد محدودی از مقام‌های کابینه را در اختیار داشته باشد.

بنا است که انتخابات مجدد در اول نوامبر (حدود دو ماه دیگر) برگزار شود. درگیری نظامی ارتش ترکیه با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و همچنین ورود این کشور به جنگ علیه گروه موسوم به داعش بر فضای سیاسی این کشور سایه انداخته است.

اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
اتهام حزب ترکیه ای به دولت درباره انفجارهای اخیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات اولین جلسه هیئت دولت با حضور روحانی



اخبار,برگزاری اولین جلسه هیات دولت به ریاست روحانی

جزییات اولین جلسه هیئت دولت با حضور روحانی

در پایان این جلسه آقای روحانی نقطه نظرات خود را درباره هدفمندی یارانه‌ها ارائه کرد و قرار شد تا هدفمندی یارانه‌ها با روال کنونی ادامه پیدا کند و در جلسه‌ دیگری برای بهتر اجرا شدن این طرح گامهای اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی در دولت دهم جزییات امروز جلسه هیئت دولت با حضور حسن روحانی را تشریح کرد.

حجت الاسلام محمد رضا میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی در دولت دهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری جلسه امروز هیئت دولت در نهاد ریاست جمهوری گفت: جلسه امروز به ریاست آقای روحانی و با حضور معاونان اول سابق و فعلی، وزرای دولت دهم،رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و برخی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه مراسم تودیع و معارفه معاونان اول سابق و فعلی برگزار شد و محمد رضا رحیمی از انتخاب اسحاق جهانگیری ابراز خوشحالی کرد و جهانگیری نیز از زحمات و تلاش‌های رحیمی قدردانی کرد.

*روحانی: شما نیروهای نظام هستید
میرتاج الدینی در ادامه با اشاره به سخنان حسن روحانی در ابتدای جلسه گفت: آقای روحانی در ابتدا از زحمات وزرای دولت دهم تقدیر و تشکر کرد و خطاب به کابینه دهم گفت شما نیروهای نظام هستید و در هر کجا که باشید باید به نظام خدمت کنید.

*ارائه گزارشی از هدفمندی یارانه‌ها
معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی در دولت دهم همچنین با اشاره به دستور کار امروز جلسه هیئت دولت ادامه داد: در این جلسه بحث هدفمندی یارانه‌ها و همچنین بودجه سال 92 مورد بررسی قرار گرفت.

میرتاج الدینی گفت: البته در این جلسه اعضایی از تیم اقتصادی آقای روحانی همچون علی طیب نیا و مسعود نیلی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی دولت دهم و محمد رضا فرزین به بیان گزارشی از روند هدفمندی یارانه‌ها پرداختند اظهار داشت:در پایان این جلسه آقای روحانی نقطه نظرات خود را درباره هدفمندی یارانه‌ها ارائه کرد و قرار شد تا هدفمندی یارانه‌ها با روال کنونی ادامه پیدا کند و در جلسه‌ دیگری برای بهتر اجرا شدن این طرح گامهای اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

*عدم تحقق 72 هزار میلیارد تومانی منابع بودجه
میرتاج الدینی ادامه داد: بهروز مرادی نیز در این جلسه در خصوص بودجه سال 92 گزارشی ارائه کرد و این نکته را متذکر شد که مصوبه مجلس در خصوص بودجه با آنچه دولت ارائه کرده بود، فاصله زیادی دارد.

وی افزود : در این جلسه عنوان شد که میزان عدم تحقق منابع بودجه در حدود 72 هزار میلیارد تومان است که خالص عدم تحقق منابع که جز اصلاح بودجه راهی ندارد بالغ بر 41 هزار میلیارد تومان می‌شود.

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی در دولت دهم ادامه داد: در این جلسه ارائه اصلاحیه‌ای برای بودجه سال 92 به مجلس شورای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.
میرتاج الدینی خاطر نشان کرد که در پایان جلسه از تمام زحمات وزرای دولت دهم تقدیر و تشکر شد./فارس