اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تایید تخلفات گردنه حیران توسط اصل 90


سخنگوی کمیسیون اصل نود از تأیید تخلفات انجام شده در گردنه حیران توسط تیم کارشناسی این کمیسیون خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: مصطفی‌افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل نود با تأکید بر اینکه کمیسیون اصل نود پرونده‌های زمین‌خواری به‌ویژه پرونده گردنه حیران را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: تیم اعزامی کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی میدانی پرونده به گردنه حیران اعزام و گزارشی را از اقدام‌های غیرقانونی انجام‌شده تهیه کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نخستین جلسه کاری کمیسیون اصل نود، زمین‌خواری گردنه حیران با حضور طرفین پرونده مورد بررسی قرار می‌گیرد٬ ادامه داد: تیم کار‌شناسان اعزامی، تصرف‌ها و ساخت‌وساز‌های غیرقانونی را تأیید کرده که نتیجه آن در جلسات کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.



ویدیو مرتبط :
چند روز پیش جنگل های حیران (گردنه حیران)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وصول شکایات پرونده گردنه حیران به کمیسیون اصل 90



اخبار,اخبار اجتماعی , ساخت وساز در گردنه حیران

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه پرونده تخلفات گردنه حیران به کمیسیون اصل نود ارسال شده، گفت: حداقل انتظار در خصوص این پرونده، ابلاغ دستور توقف ساخت و ساز از سوی قوه قضاییه است.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت وگو با خانه ملت، در توضیح ارسال شکایات تخلفات گردنه حیران به کمیسیون اصل نود، گفت: افرادی که در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیما نامی از آنها برده شده از نماینده آستارا شکایت کردند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شکایت‌ها به کمیسیون اصل نود نیز واصل شده و در دست بررسی است، به هر ترتیب پس از آنکه نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با رئیس جمهور مکاتبه ای داشتند، این نامه به معاون اول رئیس جمهور ارجاع شد و بر این اساس موضوع از سوی گروه کارشناسی بررسی و نهایتا صحت تصرفات غیرمجاز تایید شد.

افضلی فرد یادآور شد: تخلفات از طریق مراجع ذی ربط در حال بررسی است، اما برنامه گفت و گوی ویژه خبری در این خلال سبب مطرح شدن اسامی متخلفان شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از ادامه ساخت وساز در گردنه حیران در شرایط فعلی، گفت: قوه قضاییه موظف است تا تعیین تکلیف نهایی این ساخت وسازها دستور توقف دهد، این یک روال همیشگی است که دستگاه قضایی تا تعیین ساخت وسازهای غیرمجاز باید یا دستور تخریب یا جلوگیری از ساخت وساز صادر کند.

افضلی فرد با اشاره به اینکه منافع عمومی در خصوص پرونده تخلفات گردنه حیران مطرح است، تصریح کرد:  حداقل انتظار در خصوص این پرونده، ابلاغ دستور توقف ساخت و ساز است.

وی افزود: مسئولان وزارت کشور، دهیاری ها و شهرادی ها و بعضا شوراهای شهر و روستا، سازمان منابع طبیعی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و سازمان بازرسی کل کشور در جلسات آتی بررسی پرونده گردنه حیران به کمیسیون اصل نود دعوت می شوند، البته بنا به تشخیص کمیسیون، شاکی و متشاکیان هم برای ایراد توضیحات دعوت خواهند شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی، گفت: پرونده از سوی کمیسیون اصل نود به کمیته مبارزه با زمین خواری ارجاع خواهد شد، کمیته در زمان و موعد مقرر که 15 روز است، پرونده را بررسی خواهد کرد.
 
 اخباراجتماعی - خانه ملت