اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاکید هاشمی بر برنامه ریزی صحیح اقتصادی


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت جدید در سایه برنامه ریزی صحیح اقتصادی به شکوفایی صنعت کمک می کند.

خبرگزاری مهر: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت جدید در سایه برنامه ریزی صحیح اقتصادی به شکوفایی صنعت کمک می کند.

آیت‌الله‌ اکبر هاشمی‌رفسنجانی چهارشنبه شب در دومین روز سفر به مشهد مقدس در دیدار جمعی از نخبگان و کارآفرینان منتخب صنفی، تجاری استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: دولت جدید می تواند در سایه همکاری و همراهی صنعت‌گران و مدیران مجرب و مدد بخش خصوصی بر مشکلات فائق آید و با برنامه ریزی صحیح کشور را هدایت کند.


وی سپس با بیان اینکه دولت فراجناحی نویددهنده بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور است، گفت: تشکیل دولت فراجناحی و وحدت ملی در کشور نویددهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی در خصوص بخش خصوصی بیان کرد: بخش خصوصی در کشور این توانمندی را دارد تا در اقتصاد کلان کشور نقش آفرین باشد و مشکلات موجود در بخش صنایع را حل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد که شاخص‌های اقتصادی در دولت سازندگی در سایه تقویت تولید و بهبود فضای کسب و کار و فعالیت‌های بخش‌های خصوصی ارتقا یافته بود.

وی یادآور شد: در دولت سازندگی و دوران اصلاحات در کنار تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوب اقتصادی، همراهی و همدلی نقش مهمی در رشد و پیشرفت اقتصادی داشت.

آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: اکنون باید با آمدن دولت اعتدال فضای سالم و به دور از بداخلاقی‌های سیاسی را شکل داد و از رقابت های بی فایده و مضر پرهیز کرد.

وی تصریح کرد: بی تردید با ایجاد تعامل سازنده و مؤثر  می توان آثار تحریم‌های ظالمانه را خنثی کرد و فضای کشور را به سمت همدلی و همراهی برد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران دفاع مقدس گقت: کشور پس از دوران دفاع مقدس شرایط سختی را تجربه کرد اما امروز نظام اسلامی آن روزها را پشت سرگذاشته و از شرایط بهتری به لحاظ زیرساخت‌ها و منابع انسانی برخوردار است بر مشکلات در ابعاد خارجی و داخلی فائق آمده است


ویدیو مرتبط :
تاکید رهبر انقلاب بر مبارزه با مفاسد اقتصادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله هاشمی: بانک ها در چرخه صحیح اقتصادی، باید در خدمت تقویت اقتصادی کشور باشند



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - آیت الله هاشمی: بانک ها در چرخه صحیح اقتصادی، باید در خدمت تقویت اقتصادی کشور باشند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدای اعضای سندیکای صنعت برق به وجود نقدینگی فراوان کشور که باعث تورم شده اشاره کرد و گفت: بانک ها باید در چرخه درست اقتصادی، بخش خصوصی را که تجربه علمی و آمادگی دارد، در خدمت تقویت اقتصادی و تولید کشور به کار گیرند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز /سه شنبه/ در دیدار جمعی از اعضای سندیکای صنعت برق، توجه به صنعت برق را به عنوان مادر صنایع در دنیای فراصنعتی امروز جهان مهم دانست و گفت: علاوه بر نقش این صنعت در تقویت تولیدات، تأمین آن و برنامه ریزی برای رفع احتمالات آینده، یکی از مؤلفه های ارتقای ضریب امنیت ملی در کشور است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط منابع انرژی به ویژه برق برای کارخانه ها و منازل مردم در سال های جنگ و نخستین سال های دولت سازندگی، گفت: با توجه به زیربناها و ساخت نیروگاه های تولید برق، از ساعت ها خاموشی به خودکفایی تولید و صادرات برق و خدمات فنی و مهندسی، آن رسیده بودیم.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری سرمایه های ارزشمند ایران به ویژه منابع طبیعی و نیروهای متخصص در ایران، گفت: در دنیا سه کشور هستند که کلکسیونی از همه منابع را دارند که ایران جزء این سه کشور است.

وی با بیان این نکته که «در حال مطالعه خاطرات سال 71 برای انتشار هستم»، گفت: در آن شرایط، مسایل کشور خیلی روان بود و ایران حرف اول را در اقتصاد و صنعت کشورهای همسایه می زد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به برنامه های ایران و تقاضای کشورهای آفریقایی، آسیای میانه و منطقه در جهت استفاده از تجربیات و ظرفیت های ایران در گاز و برق اشاره کرد و گفت: کشورهای پیشرفته دنیا هم برای فاینانس طرح های مهم ایران با هم مسابقه می دادند که می توانستیم خارج از نگاه های باندی و منافع حزبی، واردات را نیز در خدمت صادرات بگیریم که شرط آن سیاست خارجی پویا بود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به وجود نقدینگی فراوان کشور که باعث تورم شده، گفت: بانک ها باید در چرخه ای درست اقتصادی، بخش خصوصی را که هم تجربه علمی و آمادگی دارد، در خدمت تقویت اقتصادی و تولید کشور به کار گیرند.

اخبار سیاسی - ایرنا