اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاکید روسیه و انگلیس بر آغاز اجرای عملی برجام



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,اجرای کامل برجام

روسیه و انگلیس آغاز اجرای عملی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را خواستار شدند.

به گزارش(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف معاون وزیر خارجه روسیه و سایمون گس مدیر کل سیاسی وزارت خارجه انگلیس در تماس تلفنی با یکدیگر درباره‌ لزوم ورود به مرحله اجرای عملی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت‌وگو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تهیه مقدمات لازم برای آغاز اجرای کامل برجام برای حل مساله هسته‌ای ایران در این گفت‌وگوی تلفنی مورد بحث قرار گرفته است.

دو طرف همچنین تاکید کرده‌اند: مسکو و لندن بر این باورند که انتقال سریع به مرحله اجرای عملی برنامه جامع اقدام مشترک امری ضروری است.

ایران و گروه 1+5 در ماه ژوئیه پس از نزدیک به دو سال رایزنی به یک توافق جامع دست یافتند که بر اساس آن، ایران در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی برنامه هسته‌ای خود را محدود خواهد کرد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
تاکید رییس خبرگان برای ورود برجام به مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه روسیه درباره آغاز اجرای برجام


در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است هجدهم اکتبر(26 مهر) یک تحول جدید درباره مسئله برنامه هسته ای ایران به شمار می رود روز پذیرش و تصویب برنامه جامع اقدام مشترک، توافق نامه بین المللی که در چهاردهم ژوئیه ایران و گروه 1+5 امضا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان: در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است هجدهم اکتبر(26 مهر) یک تحول جدید درباره مسئله برنامه هسته ای ایران به شمار می رود روز پذیرش و تصویب برنامه جامع اقدام مشترک، توافق نامه بین المللی که در چهاردهم ژوئیه ایران و گروه 1+5 امضا کردند.

از آغاز روز تصویب و پذیرش برجام طرف ها اقدامات لازم برای اجرای تعهدات خود براساس این طرح و قطعنامه 2231 شورای امنیت را که در حمایت از برجام تصویب شد صورت خواهند داد.

ما با رضایت اعلام می کنیم که همه امضا کنندگان توافق گفتگوهای داخلی برجام را تا هجدهم اکتبر تکمیل کردند. ما این مسئله را یک پیشرفت سیاسی عمده در جهت اجرای پایدار توافق قلمداد می کنیم.

ما به پیشرفت ها در مناسبات میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی براساس طرح اجرایی شفاف سازی مسایل مهم گذشته و کنونی درباره برنامه هسته ای ایران اشاره می کنیم. به ویژه ما از بیانیه پانزدهم آژانس درباره تکمیل فعالیت های ترسیم شده در نقشه راه استقبال می کنیم و امیدواریم همکاری میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان در جهت اعتماد دو جانبه ادامه یابد.
 
ما نیز به نوبه خود قصد داریم به سیاست اصولی خود مبنی بر پایبندی به شرایط و اجرای ملزومات برجام ادامه دهیم. ما به شدت برای آغاز مرحله بعدی پیشرفت که اجرای هر چه سریع تر برجام است تلاش خواهیم کرد و امیدواریم که همه امضا کنندگان برجام نیز به همین ترتیب عمل کنند.