اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاکید رئیس قوه قضاییه و منتخب ملت بر خدمت‌رسانی بیشتر به مردم



دیدار آملی لاریجانی و حسن روحانی,اخبار سیاسی

تاکید رئیس قوه قضاییه و منتخب ملت بر خدمت‌رسانی بیشتر به مردم

آیت الله آملی لاریجانی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب با تبریک به وی بر آمادگی قوه قضاییه به منظور تعامل و همکاری با دولت آینده تاکید کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای این دیدار تاکید کرد: با حفظ استقلال دستگاه قضایی آماده همکاری با دولت و کمک به بهبود امور هستیم.

رئیس قوه قضاییه حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری را نشانه ای از پایبندی مردم به آرمانهای نظام جمهوری اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه علاوه بر تبریک به منتخب ملت باید به ملت بزرگ ایران نیز تبریک گفت افزود: باید پاسخ حضور حماسی مردم و رای آنان را با تلاش و همت و خدمت صادقانه داد چرا که این مردم شایسته خدمت رسانی هرچه بهتر هستند.

رئیس دستگاه قضا محور نخستین دیدار خود با رئیس جمهور منتخب مردم را تعامل قوا اعلام کرد و گفت: قوای سه گانه خدمت بیشتر به مردم عزیز و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران را با همکاری کامل می‌توانند برآورده کنند.

آملی لاریجانی همکاری میان قوای سه گانه را بسیار ضروری خواند و با تاکید بر آمادگی دستگاه قضایی برای تعامل با قوه مجریه اظهار کرد:قطعاً‌ دعای خیر بزرگان و اهل معنا پشت سر منتخب ملت خواهد بود و امیدواریم خداوند به ایشان در انجام وظایف توفیق عنایت کند.

دراین دیدار حجت الاسلام والمسلمین روحانی نیز با تأکید بر جایگاه مهم قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه حافظ حقوق ملت، حافظ آزادی‌ها و عدالت است و باید با تمام قوا برای پیشگیری از وقوع جرم اقدام کند و دو قوه مجریه و قضاییه نیازمند همکاری مستمر هستند.

رئیس جمهور منتخب تأکیدکرد: همکاری و هماهنگی میان قوا مرز ندارد چرا که هدف تأمین منافع کشور و حل و فصل معضلات مردم است./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
افشای اختلاس6500میلیاردی توسط رئیس قوه قضاییه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابلاغ دعوت رئیس قوه قضاییه ایران به...



 

 

 

 رئیس قوه قضاییه

 

 

مباحث مربوط به استرداد مجرمین از دیگر موضوعاتی بود كه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس دیوان عالی ژاپن مورد بحث و‌گفت‌وگو قرار گرفت.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی طی دیدارش با رئیس دیوان عالی قضایی ژاپن ضمن تبادل نظر و گفت وگو‌ها ، دعوت رئیس قوه قضاییه از رئیس دیوان عالی قضایی ژاپن را برای سفر به ایران به وی ابلاغ كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به ژاپن ، علی‌لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در ادامه برنامه‌های سفر به توكیو با رئیس دیوان عالی قضایی ژاپن ملاقات و گفت‌وگو كرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این ملاقات به تشریح نظام قضایی پرداخت و نقش پارلمان و مجلس ایران را در تهیه و تصویب قوانین قضایی مهم عنوان كرد.

لاریجانی تبادل نظر و تجربیات در حوزه قضایی كشور اعم از تدوین قوانین واجرای آنها بااهمیت توصیف كرد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به موضوع پیشگیری از جرم وتاكید قانون اسلاسی جمهوری اسلامی ایران بر آن، خواهان تبادل تجربیات كشور در این زمینه شد.

گفتنی است مباحث مربوط به استرداد مجرمین از دیگر موضوعاتی بود كه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس دیوان عالی ژاپن مورد بحث و‌گفت‌وگو قرار گرفت.

لازم به ذكر است رئیس مجلس كشورمان، ‌دعوت رئیس قوه قضاییه ایران از رئیس دیوان عالی ژاپن برای سفر به ایران به وی ابلاغ كرد.

توكه ساكی رئیس دیوان عالی ژاپن نیز با اشاره به ارتباطات گذشته دستگاه قضایی دو كشور به مشتركات قوانین قضایی كشور با وجود اختلافات قومی و زبانی ملت‌ها اشاره و قوانین را به‌عنوان زبان مشترك ملت‌ها دانست.

وی ادامه داد: لازم است به موضوعات مهمی كه اشاره شد توجه داشت و در مورد آن به تبادل نظر پرداخت.

رئیس دیوان عالی ژاپن این كشور را دارای كمترین جرم وجنایت در جهان عنوان كرد و علت آن را پیشرفت قوانین در این كشور دانست.

وی از عوامل فرهنگی واقتصادی نیز به ‌عنوان عامل تاثیر‌گذار در این زمینه یاد كرد.