اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای سریع شبکه ملی اطلاعات



 اخبار, اخبار اجتماعی,فضای مجازی


 اخبار اجتماعی - تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای سریع شبکه ملی اطلاعات

الزامات اجرایی شدن سریع شبکه ملی اطلاعات و نحوه تصویب و نظارت فعالیت های اساسی شورا توسط دستگاه های اجرایی کشور در هفدهمین جلسه شورای عالی فضای مجازی بررسی شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی آیین نامه های این شورا، الزامات اجرایی شدن سریع شبکه ملی اطلاعات و نحوه تصویب و نظارت فعالیت های اساسی شورا توسط دستگاه های اجرایی کشور در هفدهمین جلسه شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، مهندس محمدحسن انتظاری – دبیر شورای عالی فضای مجازی درخصوص تصمیمات هفدهمین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور که روز شنبه 20 /2/ 1393 با ریاست رئیس محترم جمهوری، روسای قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای حقوقی و حقیقی این شورا برگزار شد، گفت: رئیس محترم جمهوری تاکید کردند که اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات و ارایه خدمات و سرویس های مورد نیاز جامعه بر بستر این شبکه موجب استفاده آسان و راحت تر مردم از فضای مجازی خواهد شد که علاه بر آن مردم می توانند با امنیت خاطر بیشتری از فضای مجازی داخلی استفاده کنند چرا که با راه اندازی این شبکه برای فعالیت در فضای مجازی نیازی به انتقال اطلاعات و ارتباطات داخلی به خارج از کشور نخواهد بود.


مهندس انتظاری درخصوص طرح اصلاح آیین نامه های شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون های آن اعلام کرد: پس از ارایه نظرات گوناگون از سوی اعضا، رئیس محترم جمهوری مقرر کردند پیشنهادهای احتمالی به دبیرخانه شورای عالی ارسال شود و دبیرخانه پس از جمع بندی در شورا مطرح کند.

وی افزود: در این جلسه فعالیت های اساسی که شورا باید درخصوص مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور به عنوان بالاترین نهاد حاکمیتی کشور در این زمینه به آنها بپردازد نیز اعلام و نحوه تصویب و نظارت بر این فعالیت ها توسط دستگاه های اجرایی و تقسیم کار ملی در این حوزه ارایه شد تا در جلسه آتی این شورا مورد بررسی اعضا قرار گیرد.
اخباراجتماعی - روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی


ویدیو مرتبط :
تاکید رئیس جمهور بر بهبود کیفیت خودروهای داخل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان اجرای شبکه ملی اطلاعات



اخبار,اخبار اجتماعی ,اجرای شبکه ملی اطلاعات

 

اخبار اجتماعی - وزیر ارتباطات: اجرای شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 94

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طراحی شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است، گفت: امیدواریم تا پایان سال 94 این شبکه در تمامی کشور اجرایی شود.

«محمود واعظی» امروز(چهارشنبه) پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که در 6 ماه اول امسال، حدود 6 شهر بزرگ به این شبکه متصل شوند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا موضوعات مطرح شده درباره واتس اپ حل شده است یا خیر؟ اظهار داشت: وزارت ارتباطات آن چیزی را انجام می دهد که در حوزه کاری اش تعریف شده باشد.
 
واعظی تصریح کرد: موضوعاتی که مطرح شده بود بیشتر تبلیغاتی بود و کارها در مسیر اصلی خود جریان دارد.

اخبار اجتماعی - ایرنا