اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاکید دمیستورا بر حل بحران سوریه


«استفان دمیستورا» نمایندۀ ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در ملاقات‌های خود با مسئولان ارشد وزارت امور خارجه کشورمان بر فوریت دستیابی به یک راه حل سیاسی تحت هدایت سوری ها برای مناقشه سوریه تأکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: متن کامل بیانیۀ سخنگوی استفان دمیستورا نماینده ویژۀ سازمان ملل متحد در سوریه که در شهر ژنو صادر شد و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آن را منتشر کرده به شرح زیر است:

استفان دمیستورا نمایندۀ ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در سفر خود به تهران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عربی و آفریقایی وزارت خارجه ملاقات کرد.

در این ملاقات‌ها، وی بر فوریت یک راه حل سیاسی تحت هدایت سوری ها برای مناقشه سوریه تأکید کرده و به تبادل نظر در مورد نحوۀ هدایت روند سیاسی، با حمایت شورای امنیت، پرداخت.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه ،تحلیل های آقایان ظریف و امیرعبداللهیان در مورد وضعیت منطقه و تاثیر آن بر مناقشه سوریه را بدقت مورد توجه قرار داد.

وی بر عدم وجود یک راه حل نظامی برای این مناقشه تاکید کرده و تعهد همه طرف های درگیر به رعایت اصل حمایت از غیرنظامیان را یادآور شد.

مشورت های آقای دمیستورا بخشی از فرایند جاری برای کسب نظر همه طرف های سوری، منطقه ای و بین المللی در مورد عملیاتی کردن بیانیۀ ژنو است. در این خصوص، آقای دمیستورا به ملاقات های جداگانه با طرف های ذینفع منطقه‌ای و اعضای شورای امنیت ادامه می دهد. نماینده ویژه، به منظور تهیه گزارش به شورای امنیت، در حال نهایی کردن پیشنهادات خود به دبیرکل در خصوص راه های حمایت از طرف های سوری جهت یافتن راه حل سیاسی برای این مناقشه است.


ویدیو مرتبط :
راه حل بحران سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس جمهور: ایران تحریم‌ها را ناعادلانه می‌داند/ تاکید بر آمادگی ایران در حل بحران سوریه



روحانی در دیدار با رئیس جمهور قزاقستان

روحانی در دیدار با رئیس جمهور قزاقستان:
ایران تحریم‌ها را ناعادلانه می‌داند/ تاکید بر آمادگی ایران در حل بحران سوریه

رییس جمهور اسلامی ایران در دیدار با نور سلطان نظربایف گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی براساس مقررات «ان پی تی» استقبال کرده و تحریم ها را ناعادلانه می داند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفرکرده است، روز پنج شنبه با نور سلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان دیدار و درباره همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همکاری های خوب دوجانبه را نشانه اراده ملت ها و دولت های دو کشور برای توسعه و تحکیم روابط فی ما بین دانست.

روحانی با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری میان ایران و قزاقستان بر لزوم توسعه همکاری های فرهنگی میان کشورهای منطقه بویژه ایران و قزاقستان برای مقابله با افراط گری، تروریسم و جرایم سازمان یافته که جزو اهداف سازمان همکاری شانگهای است، تأکید کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سازمان های منطقه ای همچون اکو و شانگهای می توانند زمینه های همکاری ایران و قزاقستان را گسترش دهند تا مناسبات نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند.

روحانی ضمن تأکید بر صلح آمیز بودن موضوع هسته ای ایران، گفت : جمهوری اسلامی ایران از نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی براساس مقررات "ان پی تی" استقبال کرده و تحریم ها را ناعادلانه می داند.

رییس جمهوری اسلامی ایران ناآرامی، بحران و جنگ در سوریه را به ضرر همه دانست و اظهار داشت: ایران آماده است تا برای حل مشکلات منطقه بویژه بحران سوریه با کشورهای منطقه از جمله قزاقستان همکاری کند.

رییس جمهوری قزاقستان نیز در این دیدار از مواضع روحانی در عرصه های منطقه ای، بین المللی و روابط دوجانبه قدردانی و استقبال کرد.

نظربایف افزود: اراده دولت و ملت قزاقستان بر توسعه و تحکیم همه جانبه روابط و همکاری ها با ایران در تمامی زمینه ها استوار است.

وی آمادگی کشورش را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران به منظور حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه ای اعلام کرد./فارس