اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاکتیک زنجانی، اختلاف‌افکنی میان مسئولان است



اخبار,اخبارسیاسی,بابک زنجانی

پرونده زنجانی و حاشیه های آن گویا خیال تمام شدن ندارد. در حالی که با شروع دادگاه بسیاری تصور می کردند که به زودی گره های این پرونده باز شود،گویا گره های تازه در حال اضافه شدن به آن است. در حالی که دو جلسه از از جلسات دفاع بابک زنجانی می گذرد وی انگشت اتهام را به سوی دولت فعلی و مدیران بانک مرکزی برده است.اما امیرعباس سلطانی به عنوان رئیس کمیته پیگیری پرونده زنجانی نظرات دیگری دارد.

امیرعباس سلطانی با اشاره به طرح تخلفاتی در حاشیه بررسی پرونده بابک زنجانی اظهار داشت: کمیسیون انرژی و مجلس در بحث تخلف‌های بانک‌ها و نهادهای دولتی در پرونده بابک زنجانی ورود کرد ولی با این وجود نهادهای نظارتی به ویژه در ابتدای رسیدگی‌ها بابک زنجانی را تایید کردند.وی همچنین به ایلنا گفته است: هم‌اکنون پرونده به‌طور نسبی روند خوبی را در قوه قضاییه طی می‌کند. بماند که نام همه کسانی که باید در کیفرخواست مطرح شود وجود ندارد. با این حال پرونده از مجلس خارج شد و قوه قضاییه باید درباره آن و همچنین در خصوص مسائل مربوط به بانک‌ها و نهادهای نظارتی درگیر در این پرونده تصمیم‌گیری کند.


نماینده مردم بروجن در مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی کار مجلس قرار داریم و تحقیق و تفحص هم فرصت بسیاری می‌طلبد،  احتمال ورود مجلس به تحقیق و تفحص از بانک‌ها و نهادهای نظارتی متخلف بسیار کم و بعید است. اما مجلس‌ آتی می‌تواند به‌طور مفصل به تخلفات بانک‌ها و نهادهای دولتی و مسائلی همچون تخلفات شرکت تاسیسات دریایی و پرونده دکل‌ها بپردازد.


وی در توضیح علت عدم ذکر اسامی برخی متخلفان در کیفرخواست بابک زنجانی گفت: قوه قضاییه باید در این خصوص پاسخگو باشد. برخی مسئولان تاثیرگذار و مهم در این پرونده نقش داشتند که اسامی‌شان در کیفرخواست نیامده است. با این وجود باید کمی حوصله به خرج بدهیم تا تعیین تکلیف در خصوص این پرونده انجام شود و در صورتی که بررسی‌های کامل انجام شد و باز هم مستندات و مسائلی نادیده ماند آنگاه آن را پیگیری کنیم اما آنچه مسلم است پرونده آقای زنجانی حداقل تا چند سال آینده مفتوح خواهد بود.سلطانی در پاسخ به این سوال که هدف زنجانی از سیاسی و امنیتی کردن پرونده و بیان مسائلی همچون بازداشت در امارات متحده عربی و آزادی‌اش با دخالت مسئولان امنیتی چیست، ‌

 

یادآور شد: بابک زنجانی پیش از آغاز دادگاه در نامه‌پراکنی‌هایی که انجام می‌داد اقدام به بیان چنین مسائلی می‌کرد که این اقدامات به منظور فرار به جلو انجام می‌شد و هدف از انجام این کار اولا ایجاد اختلاف در نهادهای دولتی است و او می‌خواهد مسئولان را به جان یکدیگر بیندازد، در ثانی قصد دارد با این حرکات برای خود زمان بخرد و وقت‌کشی کند و ثالثا سعی می‌کند به کمک تیم رسانه‌ای و وکلایش افکار عمومی را از توجه به این پرونده بزرگ اقتصادی منحرف کند.


وی افزود: در واقع بیش از آنکه صحبت‌های بابک زنجانی بار حقوقی داشته باشد بار روان‌شناسانه و اجتماعی دارد و او سعی می‌کند ضمن فرار به جلو مردم را تحت تاثیر قرار دهد.


  زنجانی دادگاه را شوخی گرفته است
رئیس کمیته بررسی پرونده بابک زنجانی در مجلس خاطرنشان کرد: صحبت‌های بابک زنجانی در چند جلسه اخیر دادگاه جمع اضداد بود و کاملا در تضاد با هم بودند. کسی که پیش از این اساسا منکر بدهکاری بود، امروز اعلام می‌کند که این مبلغ برایش پول خرد است. به نظر می‌رسد بابک زنجانی با دادگاه و افکار عمومی شوخی می‌کند. عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در دو سال گذشته بابک زنجانی، وکلایش و دیگر ناجی‌های بین‌المللی‌اش حداقل ۲۰ بار اعلام کرده بودند این بدهی را پرداخت می‌کنند،  اما این‌گونه نشد و مشخص نیست هدف او و همکارانش از وقت‌کشی و زمان خریدن چیست و این موضوع همچنان برای ما مبهم است. وی افزود: با این وجود به نظر می‌رسد بابک زنجانی در حال بازی کردن است و آنچه را که تعهد کرده تحت هیچ شرایطی انجام نخواهد داد.

 

نماینده مردم بروجن در مجلس در ارزیابی عملکرد قوه قضاییه و کیفرخواست بابک زنجانی یادآور شد: به طور کلی کیفرخواست بابک زنجانی کیفرخواست خوبی است اما آن را جامع نمی‌دانم،  چراکه فارغ از عدم وجود نام بسیاری از افراد و مسئولان متخلف در پرونده، متاسفانه ابتدا کیفرخواست قرائت شد و بعد یک ماه فرصت داشت سندسازی کند.وی افزود: اگرچه به عنوان نمونه وزارت نفت برای تمام مسائلی که وکلای زنجانی و خودش در دادگاه مطرح کرد،  پاسخ در خور دارند اما هیچکدام از این مسائل بار حقوقی ندارد.


  زنجانی پشتش گرم است
سلطانی در پایان تصریح کرد: فارغ از بحث عملیات روانی نکته مهم دیگر این است که بابک زنجانی به پشتگرمی برخی افراد، طلبکارانه صحبت می‌کند البته در حال حاضر نمی‌توانم بگویم که پشت او به چه کسانی گرم است.


 اخبار  سیاسی  -  قانون


ویدیو مرتبط :
اختلاف افکنی با سخنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتهام خبرنگاران بازداشتی از زبان وزیر ارشاد: ایجاد اختلاف میان مسئولان، سیاه‌نمایی‌، ترویج یاس و ناامیدی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اتهام خبرنگاران بازداشتی از زبان وزیر ارشاد: ایجاد اختلاف میان مسئولان، سیاه‌نمایی‌، ترویج یاس و ناامیدی

فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دستگیری تعدادی از فعالان رسانه‌ای گفت: جرم بازداشت شدگان، مطبوعاتی نبوده است.

سید‌محمد حسینی  شامگاه سه شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره ملی داستان‌های قرآنی آیات که در محل تالار نور مشهد مقدس برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار فارس در ارتباط با جرم فعالان رسانه‌ای بازداشت شده اظهار کرد: تا آنجایی که اطلاع پیدا کردیم جرم خبرنگاران بازداشت شده مطبوعاتی نبوده است؛ البته برخی از این افراد بازداشت نشده و تنها برای پاره‌ای توضیحات احضار شده‌اند.

وی با اشاره به ارتباط این افراد با خارج از کشور ادامه داد: البته چه بسا برخی از افراد ندانسته و ناخواسته در این مسیر قرار گرفتند. بدین معنا که افراد دیگری طراحی کرده‌اند و اینها بدون کسب هیچ اطلاعاتی در مسیر فعالیت قرار گرفته‌اند؛ در حالی که گمان می‌کرده‌اند در حال انجام وظیفه خود در راستای اطلاع‌رسانی به مردم هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: پس از کسب اخبار برخی افراد این اطلاعات را جمع‌آوری و به رسانه‌های خارج از کشور منتقل می‌کردند و گاهی نیز این افراد از سوی خارج از کشور در راستای ایجاد اختلاف میان مسئولان و غیره و سیاه‌نمایی‌ها خط دهی می‌شدند و ندانسته یا دانسته نقش ستون پنجم دشمن را بازی کرده و می‌خواستند یاس و ناامیدی را در کشور ترویج دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پرونده این افراد باید بررسی شود و ببینیم که چقدر این افراد در این مسائل نقش داشتند، یادآور شد: در عین حال وزارت ارشاد همواره باید جنبه‌های حمایتی خود را از اهل قلم، نویسندگان و مطبوعات داشته باشد؛ به هر صورت باید مدیران مسئول به خبرنگاران جوان و کسانی که تازه به این عرصه وارد شده‌اند آموزش‌های لازم را ارائه دهند چرا که قطعا قاطبه مطبوعات و خبرنگاران کشور افرادی باانگیزه بوده و کسانی هستند که قصد خدمت به کشور را دارند. بنابراین باید آموزش‌های لازم را ببینند تا در زمین دشمن بازی نکنند.

اواخر اسفند یارانه‌ مطبوعات پرداخت می‌شود

حسینی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سئوال دیگر فارس در مورد پرداخت یارانه به مطبوعات گفت: امیدواریم اواخر اسفند 91 یارانه مطبوعات پرداخت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وام مسکن خبرنگاران خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد پیگیر است اما خبرنگاران باید از نهاد ریاست جمهوری نیز پیگیر باشند./فارس