اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تالاب بختگان و پریشان احیا می شود


رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از احیای تالاب بختگان و پریشان خبر داد .

خبرگزاری صدا و سیما: رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از احیای تالاب بختگان و پریشان خبر داد .

معصومه ابتکار گفت: اعتبارات خوبی برای احیا این دو تالاب پیش بینی شده است .

معصومه ابتکار از پیگیری برنامه های مناطق حفاظت شده خبر داد و گفت : با جدیت ، اجرای برنامه های مناطق حفاظت شده را دنبال می کنیم .

وی با اشاره به این که همگرایی بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید شکل گرفته است گفت : برای کنترل و پایش محیط زیست باید همه ارگان ها و دستگاه ها دست به دست هم بدهند .

رییس سازمان محیط زیست افزود : لازم است همه مردم در حفظ و احیای محیط زیست مشارکت داشته باشند چرا که بدون مشارکت مردم نمی توان از محیط زیست حفاظت کرد .

معصومه ابتکار همچنین درخصوص ساخت سد تنگ سرخ در شمال غرب شیراز تصریح کرد: این سدساخته نخواهد شد.


ویدیو مرتبط :
احیا تالاب بین المللی گندمان و مقابله با ریزگردها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تالاب میانکاله احیا می‌شود


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از تشکیل کمیته ملی نجات تالاب و خلیج میانکاله خبرداد و گفت: 150 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای لایروبی کانال های منتهی به تالاب میانکاله تخصیص پیدا کرد که به زودی اقدامات آن آغاز می شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از تشکیل کمیته ملی نجات تالاب و خلیج میانکاله خبرداد و گفت: 150 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای لایروبی کانال های منتهی به تالاب میانکاله تخصیص پیدا کرد که به زودی اقدامات آن آغاز می شود.

زمان رضا احمدی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان بهشهر در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: در راستای احیاء تالاب بین المللی میانکاله و جلوگیری از خشک شدن آن 150 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای لایروبی کانال ها و نهرهای منتهی به تالاب میانکاله تخصیص پیدا کرده است.

تالاب میانکاله احیا می‌شود

وی افزود: کمیته ملی نجات تالاب و خلیج میانکاله در سطح کشور تشکیل شده است و در جلسه ای در این کمیته 3 پیشنهاد در قالب مدیریت آب های سطحی منطقه، مطالعه و ارزیابی کانال خزینی و مطالعه، ارزیابی و لایروبی کانال چاپاقی از سوی حفاظت محیط زیست بهشهر ارائه شد که مورد موافقت و در دستور کار قرار گرفت و به زودی اقدامات لایروبی کانال ها اجرا می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: 90 درصد آب تالاب میانکاله از دریای خزر تأمین می شود که اخیرا با پس روی آب دریا میزان آب تالاب کاهش یافته است و به همین منظور کارشناسان محیط زیست در حال انجام مطالعاتی در این خصوص در منطقه خلیج میانکاله هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر گفت: برای جلوگیری از تصرفات و تجاوزات غیرقانونی در منطقه میانکاله در انتهای جاده شرقی شهرستان منتهی به تالاب میانکاله یک پاسگاه حفاظتی احداث و تجهیز شده است که در هفته محیط زیست افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه سالانه بین 500 هزار تا یک میلیون و 200 هزار قطعه پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به تالاب بین المللی میانکاله مهاجرت می کنند، تصریح کرد: از میان 504 گونه پرنده مهاجر که سالانه برای زمستان گذرانی به ایران می آیند 230 گونه در تالاب میانکاله وجود دارد و به همین دلیل میانکاله به عنوان بهشت پرندگان ایران نام گذاری شد.

احمدی به فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که عنوان بهشت پرندگان ایران را برای نماد معرفی شهرستان بهشهر در سطح کشور انتخاب کنند.