اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تازه مزدوجان در حج عمره سهمیه دارند



اخبار,اخباراجتماعی,سهمیه زوج‌های جوان  در حج عمره

 

اخباراجتماعی  - تازه مزدوجان در حج عمره سهمیه دارند

برای دور جدید اعزام ها به عمره مفرده سهمیه زوج‌های جوان مشخص شد و 8 هزار زوج جوان می توانند در این دوره به عمره مشرف شوند.

معاون سازمان حج و زیارت گفت: برای دور جدید اعزام ها به عمره مفرده سهمیه زوج‌های جوان مشخص شد و 8 هزار زوج جوان می توانند در این دوره به عمره مشرف شوند.

به گزارش پایگاه حج بعثه مقام معظم رهبری، ناصر خدر نژاد گفت: همزمان با آغاز ثبت نام دور جدید اعزام ها به عمره مفرده سهمیه عمره زوج های جوان نیز مشخص و ظرفیت ها به تمام استان ها اعلام شده است.

وی ادامه داد: در این دوره نیز 8 هزار زوج جوان می توانند برای اعزام به عمره مفرده با مراجعه به سایتziarat.haj.irثبت نام خود را انجام دهند.

معاون سازمان حج افزود: کلیه متولدین 1352 و ما بعد که تاریخ عقد رسمی و دائمی آن ها در 6 ماهه دوم سال 1392 و 6 ماهه اول سال 1393 است، می توانند ثبت نام خود را در سامانه مزبور انجام دهند.

خدر نژاد افزود: چنانچه زوجین یا احدی از آنان دارای کارت ثبت نامی عمره است، حتما مراتب را در سامانه ثبت کنند. بدیهی است اولویت با افراد دارای کارت ثبت نامی است.

معاون سازمان حج و زیارت اظهار داشت: متقاضیان با توجه به محل سکونت، استان اعزام را تعیین کنند و اولویت با افراد بومی در هر استان است.

تعیین مدت زمان برای قبول و ارائه درخواست ها، رسیدگی، پاسخگوئی و اطلاع رسانی از طریق سامانه، مستقیما از سوی دفتر حج و زیارت استان خواهد بود و کلیه درخواست ها به تفکیک هر استان از سوی مدیریت حج و زیارت استان مربوط رسیدگی، کنترل و برابر اولویت های مربوط تصمیم گیری و نحوه و چگونگی مراجعه و ارائه مدارک برای افراد پذیرفته شده از سوی استان به افراد اعلام خواهد شد.


  اخبار اجتماعی  -  پایگاه حج بعثه مقام معظم رهبری


ویدیو مرتبط :
حج عمره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان حج: سهمیه عمره نصف شد/ اولویت با چه کسانی است ؟



اخبار,اخباراخباراجتماعی ,سازمان حج و زیارت

وی اضافه کرد: بدین ترتیب از 230 هزار نفری که برای تشرف به عمره ثبت نام کرده اند، 110 هزار نفر برای اعزام به عمره مشرف شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سهمیه عمره به دلیل کاهش 50 درصدی صدور روادید نصف شد.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به کاهش صدور روادید زائران عمره اظهار کرد: همه اقدامات لازم از سوی وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت برای حل مشکل به وجود آمده در روند صدور روادید انجام شده است و منتظر عملیاتی شدن قول عربستان مبنی بر بازگرداندن روند صدور روادید به حالت عادی هستیم.

اوحدی با بیان اینکه در حال حاضر و به دلیل مشکل به وجود آمده سهمیه عمره نصف شده  است؛بیان کرد: با شرایط  حاضر تنها 50 درصد زائران به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اگر روند صدور روادید طی دو روز آینده حل نشود، جداول پروازی جدید اعلام خواهد شد بر همین اساس قرعه کشی به صورت استانی با تشکیل کمیته‌ای از مدیر کل اداره حج و زیارت استان، نماینده بعثه مقام معظم رهبری و مدیران کاروان‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب از 230 هزار نفری که برای تشرف به عمره ثبت نام کرده اند، 110 هزار نفر برای اعزام به عمره مشرف شوند.

اوحدی با بیان اینکه اولویت اعزام با زائران فیش دار است، تاکید کرد: تمام سهمیه‌های دیگر از جمله عمره دانش آموزی لغو خواهد شد و هر زمان که مشکل صدور روادید برطرف شد، سهمیه‌ها مجددا واگذار خواهد شد و در غیر این صورت این سهمیه‌ها برای سال آینده حفظ خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه افزود: به منظور پیگیری موضوع به صورت میدانی فردا عازم عربستان هستیم.
 
وی در پایان یادآور شد: سفارت و کنسورلگری‌های عربستان در مشهد از دو هفته پیش در اقدامی هماهنگ اقدام به کاهش 50 درصدی صدور روادید برای زائران ایرانی عمره کردند که این موضوع باعث اختلال در روند اعزام زائران به سرزمین وحی و لغو و جابجایی برخی پروازهای عمره شده است.


 اخبار اجتماعی  -  باشگاه خبرنگاران