اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تازه ترین اخبار از فیلم جدید اصغر فرهادی


فیلمبرداری فیلم جدید اصغر فرهادی در پاریس ادامه دارد.

خبرآنلاین: فیلمبرداری فیلم جدید اصغر فرهادی در پاریس ادامه دارد.
 
 این پروژه که هنوز نام قطعی آن مشخص نشده 17 مهرماه در فرانسه کلید خورده و طبق برنامه ریزی اولیه فیلمبرداری آن تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.

فیلم جدید فرهادی همان طور که پیش از این عنوان شده بود یک ملودرام مدرن شهری در حال و هوای «جدایی نادر از سیمین» است.
 


فیلم داستان زوجی است که بعد از سال‌ها زندگی که حاصلش دو فرزند است زندگی آرامی ندارند. مرد (علی مصفا) بعد از سال‌ها اختلاف همسرش (بره‌نیس بژو) را رها کرده و به ایران برمی‌گردد.

 همسر او با مردی فرانسوی (طاهر رحیم) آشنا شده و آن مرد وارد زندگی‌اش می شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می نویسد و از او تقاضای طلاق می کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و یک تازه‌وارد را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و ...

 
به غیر از بره‌نیس بژو، علی مصفا، طاهر رحیم و پولین بارله، بابک کریمی نیز در چند سکانس این فیلم ایفای نقش می‌کند.

فیلم تازه اصغر فرهادی که ظاهرا نام فرانسوی اش (le passé) به معنای گذشته است، هنوز اسم ایرانی ندارد. این فیلم به زبان فرانسوی است و تمام صحنه‌های آن در پاریس فیلمبرداری می‌شود.


ویدیو مرتبط :
دانلود فیلم جدید اصغر فرهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«جدایی نادر از سیمین» قوی ترین فیلم اصغر فرهادی است



 

«جدایی نادر از سیمین» قوی ترین فیلم اصغر فرهادی است

نشریه سینمایی ورایتی، فیلم «جدایی نادر از سیمین» را قوی ترین كار اصغر فرهادی تاكنون دانست.

نمایش فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در شصت ویكمین جشنواره فیلم برلین تا آنجا به مذاق منتقدین و تماشاگران خوش آمد كه از آن به عنوان یكی از شانس های اصلی كسب خرس طلا نام می برند.

«آلیسا سیمون»، منتقد نشریه سینمایی ورایتی در نقدی كه برای «جدایی نادر از سیمین» نوشته است؛ این فیلم را قوی ترین كار اصغر فرهادی تاكنون توصیف كرده است.

در ابتدای گزارش ورایتی آمده است: «فیلم تاثیرگذار «جدایی نادر از سیمین» اثری عمیق، به لحاظ داستانی پیچیده و پرتنش است و قوی ترین فیلمی است كه فرهادی تاكنون ساخته است.»

ورایتی نوشت: «این فیلم كه داستان ناراحت كننده آن به مباحثی چون طبقه اجتماعی، عدالت و آبرو پرداخته است، همزمان با برلین در جشنواره فجر در تهران حضور داشت و برگزیده شد، باید خود را برای نمایش در كشورهای متعدد و موفقیت های بیشتر آماده كند.»

در ادامه این نقد آمده است: «این فیلم نیز مانند «درباره الی» كه جایزه خرس نقره ای بهترین كارگردانی برلیناله را دو سال پیش برای فرهادی به همراه آورد، از داستانی عمیق برخوردار است كه نشان می دهد، مدت های طولانی بر روی آن كار شده است.»

ورایتی در بخش پایانی نقد فیلم «جدایی نادر از سیمین»، صداگذاری و نقش تاثیرگذاری بصری این فیلم را بسیار قوی توصیف كرد و كار "محمود كلاری" در فیلم برداری را مورد ستایش قرار داد.»

شصت ویکمین جشنواره فیلم برلین به عنوان سومین رویداد سینمایی معتبر دنیا برنده خرس طلا را درحالی اعلام خواهد كرد كه «جدایی نادر از سیمین» به همراه دو فیلم «اگر ما نه پس كی؟» از آلمان و «اسب تورین» از مجارستان شانس های اصلی دریافت این جایزه معتبر هستند..... / خبرگزارى ایسنا