اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تازه ترین آمار گمرك درباره میزان واردات و صادرات در پنج ماهه اول امسال



اخبار ,اخبار اقتصادی ,واردات و صادرات

اخبار اقتصادی - واردات و صادرات افزایش یافت

گمرک ایران گزارش داد: در پنج ماهه اول امسال میزان واردات 33.58 درصد و صادرات غیرنفتی 20.83 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، تازه ترین آمار گمرك از اوضاع تجارت خارجی كشور در پنج ماهه اول امسال نشان می دهد كه حجم مبادلات تجاری ایران در این مدت به 41 میلیارد و 620 میلیون دلار رسیده است.

در این مدت 19میلیارد و 639میلیون دلار انواع كالا صادر و به میزان 21 میلیارد و 981 میلیون دلار وارد كشورمان شده است.

این ارقام نشان می دهد كه صادرات غیر نفتی ایران در این مدت 20 و 83صدم درصد و واردات كشورمان هم 33 و 58 صدم درصد افزایش یافته است.

اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده شامل پروپان مایع شده، متانول و بوتان مایع شده بوده و عمده ترین خریداران كالاهای صادراتی كشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده اند.

عمده واردات كشورمان به ترتیب به گندم با سهم4 و 97صدم درصدی از كل ارزش واردات ، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر بیشتر از 1500 سانتیمتر مكعب با 3و66 صدم درصد،برنج با 3 و 47 صدم درصد ، ذرت با 2و63صدم درصد و كنجاله سویا با 2و42صدم درصد اختصاص دارد و عمده كشورهای صادركننده كالا به ایران هم در پنج ماهه نخست امسال به ترتیب امارات متحده عربی،چین،هند، كره جنوبی و تركیه بوده اند.

اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
منفی شدن تراز تجاری و پیشی گرفتن آمار واردات از صادرات در کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان واردات خودرو در چهار ماهه نخست امسال چقدر بوده است؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,واردات خودرو

اخبار اقتصادی - افزایش واردات خودرو از شرکتهای تحریم‌کننده ایران

در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری خودرو انتقاداتی نسبت به افزایش واردات خودرو از شرکت‌هایی که در زمان تحریم از همکاری با خودروسازان داخلی امتناع کردند، مطرح شد.

 جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد.
 
در این جلسه بعضی از اعضا انتقاداتی را نسبت به افزایش بالای واردات خودرو در چهار ماهه نخست امسال مطرح کردند.
 
در این زمینه عنوان شد که در حالی واردات برخی از برند‌های خودرویی به کشور افزایش شدیدی داشته که شرکت‌های تولیدکننده این خودروها در زمان تحریم همکاری خود با خودروسازان داخلی را قطع کرده و از ارسال قطعات به ایران خودداری کردند.
 
در ادامه گفته شد که شرکت‌های خودروساز خارجی که از ادامه همکاری برای مونتاژ خودروهای تولیدی خود در ایران در چند سال اخیر خودداری کرده‌اند، به چه دلیل باید صادرات خودروهای آماده این شرکت‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ایران افزایش یابد.
 
همچنین در ادامه این جلسه راهکارهای افزایش صادرات خودروهای تولیدی در کشور بررسی شده و مقرر شد تا در جلسات آینده شورای سیاست‌گذاری خودرو نیز در این زمینه بحث و راهکارهای عملیاتی در این باره ارائه شود.
 
در این زمینه مطرح شد که افزایش کیفیت و تولید خودروهای روز جهان پیش زمینه اصلی رشد صادرات خودرویی کشور بوده و شرکت‌های خودروساز داخلی باید در این جهت حرکت کنند.
اخبار اقتصادی - ایسنا