اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تازه‌ترین اقدامات برای آزادسازی سهام عدالت



اخبار,اخبار اقتصادی,سهام عدالت

اخبار اقتصادی- تازه‌ترین اقدامات برای آزادسازی سهام عدالت/ بازار سرمایه آماده ورود سهام عدالت شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه بازار سرمایه کشورمان آمادگی آزادسازی سهام عدالت را در چارچوب تعیین شده در وزارت اقتصاد دارد، گفت: بر اساس تکلیف شورای اصل 44، آزادسازی نباید منجر به از بین رفتن دارایی‌های مردم شود و در عین حال تعادل بازار سرمایه را بر هم بریزد.

علی صالح آبادی در گفتگو با مهر در مورد آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت و آمادگی بازار سرمایه برای اجرای این برنامه گفت: در این زمینه در وزارت اقتصاد جلسات متعددی برگزار و منجر به تدوین لایحه ای در چارچوب مصوبه شورای اصل 44 شد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: براساس تکلیف شورای اصل 44، هر زمان که سهام عدالت بخواهد آزادسازی شود، این آزادسازی نباید منجر به از بین رفتن دارایی‌های مردم شود و در عین حال، تعادل بازار سرمایه را نباید برهم بریزد.

وی ادامه داد: لذا در جلسات برگزار شده در وزارت اقتصاد این دغدغه های اهالی بازار سرمایه مطرح و مقرر شد اصلاحاتی در قانون صورت گیرد که این اصلاحات برای رسیدن به اهداف سهام عدالت ضروری است.

صالح آبادی عنوان کرد: براین اساس، نه تنها لایحه مذکور آماده شده بلکه گزارشات کارشناسی نیز نهایی است و به هیئت دولت ارسال شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سئوال که آیا بازار سرمایه کشورمان آمادگی آزادسازی سهام عدالت را دارد؟ گفت: در چارچوبی که در وزارت اقتصاد طراحی شده است، بازار سرمایه آمادگی آزادسازی سهام عدالت را دارد.

 

اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
آزادسازی سهام عدالت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات نحوه آزادسازی سهام عدالت/ تدوین دستورالعمل تا 2 ماه آینده



سهام عدالت,جزئیات نحوه آزادسازی سهام عدالت

جزئیات نحوه آزادسازی سهام عدالت/ تدوین دستورالعمل تا 2 ماه آینده

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به تدوین دستورالعمل آزادسازی سهام عدالت تا دو ماه آینده و آزادسازی معاملات آن گفت: مدل انجام معاملات سهام عدالت مشخص خواهد شد.

رحیم احمدوند در گفتگو با مهر با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت، گفت: دستورالعمل آزادسازی انجام معاملات سهام عدالت در حال تدوین است و پس از تدوین و نهایی شدن این دستورالعمل معاملات سهام عدالت اجرایی می شود. 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دستورالعمل معاملات تا دو ماه آینده نهایی و بر اساس آن معاملات سهام عدالت آزاد خواهد بود، تصریح کرد: همچنین مدل انجام معاملات نیز مشخص و تعیین می شود تا بر اساس آن معاملات سهام عدالت انجام شود.

وی به مصوبات شورای اصل 44 اشاره و عنوان کرد: براساس این مصوبات وزارت اقتصاد و دستگاه های مربوطه موظف هستند تا برای ورود سهام عدالت به بازار سرمایه اقدامات لازم را صورت دهند تا در نهایت آن بخش از سهام عدالت که اقساط آن پرداخت شده در بورس مورد معامله قرار گیرد.  

چارچوب و جهت‌گیری‌های آغاز روند معامله سهام عدالت در بازار بورس در نهمین جلسه شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است. در این جلسه که به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح واگذاری سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی ارائه و سپس چارچوب آغاز معاملات سهام عدالت در بازار بورس، پس از بحث و بررسی، به تصویب رسید.

بر این اساس، مقرر شد دستورالعمل لازم برای اجرای این مصوبه، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با رویکرد حفظ حقوق سهامداران و آموزش و ترویج فرهنگ سهامداری، ثبات بازار سرمایه، نظارت دولت و تداوم و رشد پایدار ارزش سبد سهام شرکتهای سرمایه گذاری، به نحوی تدوین شود که عملیات معاملات سهام عدالت در بورس به تناسب سهام آزاد شده، از شهریور سالجاری میسر شود.

همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، سازمان خصوصی سازی اجازه دارد به آن دسته از مشمولین واجد شرایط، نظیر کارگران فصلی و ساختمانی، افراد فاقد شغل و سایر افراد باقیمانده که تاکنون از مزایای سهام عدالت برخوردار نشده اند، با شرایط مشابه قبل، به صورت اقساطی سهام عدالت واگذار کند.

شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، همچنین به سازمان خصوصی سازی اجازه داد، تدابیری اتخاذ کند، تا زمانی که سهام عدالت آزاد نشده، به نحوی در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر مشارکت شود که طرح واگذاری سهام عدالت تضعیف نشده و منابع لازم برای اداره شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز تامین شود.

مهر