اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تازه‌ترین اظهارنظر وزیر ارشاد در باره فیس‌بوک



اخبار ,اخبار اجتماعی ,نظر وزیرارشاد درباره فیس‌بوک

 

اخبار اجتماعی - تازه‌ترین اظهارنظر وزیر ارشاد در باره فیس‌بوک/یک شبکه اجتماعی که می‌توان به شکل مناسب هم استفاده کرد

وزیر ارشاد گفت: برخی روابط در فیس‌بوک از نظر اخلاقی بسیار نامناسب است اما از آن می‌توان به شکل مناسب هم استفاده کرد. این عقیده شخصی بنده است و از لحاظ قانونی تابع کمیته تعیین مصادیق مجرمانه هستیم.

 علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا در گفتگو با «نسیم» پیرامون بیانات امروز مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی بیان داشت: فیسبوک یک شبکه اجتماعی است و در آن می‌توان یک ارتباط مفیدی برقرار کرد و و درعین حال ضررهای زیادی هم دارد.

 

شما نگاه کنید از نظر اخلاقی برخی از روابطی که هم اکنون در شبکه های اجتماعی حاکم است روابط نامناسبی است تاثیر خیلی زیاد، غیر اخلاقی و منفی نیز می گذارد، منتهی نظر بنده نسبت به فیس بوک این است که می‌گویم که به عنوان یک شبکه اجتماعی می شود درست از آن استفاده کرد مثل یک تلفن که با آن هم می‌توانیم صحبت کنیم و هم کار دیگر.

علی جنتی ادامه داد:همه چیزی می توان در آن گفت، هم حرف‌های خوب و هم نا مناسب، هم میتوان در آن ارشاد کرد هم می توان دیگران را گمراه کرد.چرا که یک وسیله ارتباطی است اگر من آن مطلب را در مورد فیس‌بوک اشاره کردم یک عقیده شخصی است و عقیده خودم است چرا که ما از لحاظ قانونی تابعه کشور هستیم.

 

در این مورد کمیته تعیین مصادیق مجرمانه که من هم عضو آن هستم شرایط و قوانین را تعیین می کند .

اخبار اجتماعی - شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
جواب فیس بوکی وزیر ارشاد به کامنت عجیب یک کاربر اینترنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارشاد: فیس‌بوک باید رفع فیلتر شود



فیس بوک,شبکه های اجتماعی,وزیر ارشاد

وزیر ارشاد: قید غیرقانونی برای دسترسی به شبکه های اجتماعی باید برداشته شود/ نمی دانم چرا قوه قضاییه به هم میهن و نشاط اجازه انتشار نمی دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برداشته شدن فیلترینگ شبکه اجتماعی فیس بوک و دسترسی راحت به آن گفت: نه تنها فیس بوک بلکه باید سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشند همان طور که الان هستند اما باید قید ˈغیرقانونیˈ برداشته شود.به طور قطع مشکلات پیش آمده برای روزنامه های هم میهن و نشاط را از قوه قضاییه پیگیری می کنیم و سعی خواهیم کرد مشکلات شان را تا حد امکان رفع نماییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برداشته شدن فیلترینگ شبکه اجتماعی فیس بوک و دسترسی راحت به آن گفت: نه تنها فیس بوک بلکه باید سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشند همان طور که الان هستند اما باید قید ˈغیرقانونیˈ برداشته شود.

به گزارش ایرنا، علی جنتی دوشنبه شب در حاشیه نخستین نشست فعالان رسانه های دیجیتال در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا فیلترینگ فیس بوک برداشته و دسترسی به آن تسهیل می شود یا خیر؟ افزود: این مساله مربوط به کمیته فیلترینگ است که مستقیما زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و این وزارتخانه فقط یک نماینده در کمیته یاد شده دارد.

جنتی اضافه کرد: باید با اعضای این کمیته صحبت کنیم که نه تنها فیس بوک بلکه سایر شبکه های اجتماعی نیز قابل دسترسی باشد و قید غیرقانونی برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکلات قضایی بوجود آمده در مسیر انتشار مجدد روزنامه های «هم میهن» و «نشاط» نیز گفت: وزارت ارشاد وظیفه حمایت از مطبوعات را دارد و حتی با اینکه در هیات نظارت بر مطبوعات در اقلیت قرار داریم اما سعی می کنیم از مطبوعات حمایت کنیم.

جنتی تاکید کرد: به طور قطع مشکلات پیش آمده برای روزنامه های هم میهن و نشاط را از قوه قضاییه پیگیری می کنیم و سعی خواهیم کرد مشکلات شان را تا حد امکان رفع نماییم.

وی گفت: اطلاع ندارم چرا قوه قضاییه با اینکه این روزنامه ها مجوز انتشار داشتند، چنین برخوردی کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرداخت وام مسکن خبرنگاران که در دولت قبلی وعده آن داده شده بود، گفت: فعلا نمی توانیم درباره وام مسکن خبرنگاران قولی بدهیم زیرا از گذشته تعهدات بسیار زیادی بر عهده صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران گذاشته شده و دیون زیادی دارد که دولت برای پرداخت دیون گذشته دچار مشکل شده است.

جنتی افزود: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان و هنرمندان و روزنامه نگاران، حدود 60 هزار خانوار از خانواده های هنرمندان و نویسندگان را تحت پوشش دارد و با توجه به بار مالی بسیار زیاد وام مسکن خبرنگاران، به طور حتم نمی تواند در این دوره انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر در گذشته وعده ای داده شده باید از کسانی که این وعده ها را دادند، سئوال شود.

/ایرنا