اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تازه‌ترین اخبار از آماده‌سازی خط تولید "دنا"



خودروی دنا,طراحی خودروی دنا

تازه‌ترین اخبار از آماده‌سازی خط تولید "دنا"

قائم مقام معاونت سواری سازی در قطعات پرسی ایران خودرو گفت: طراحی، ریخته گری و ساخت قالب های خطوط بدنه دنا بیش از 80 درصد انجام شده و تا حدود یک ماه دیگر در خطوط بدنه سازی ایران خودرو نصب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شاهین صدری افزود: قالب های بدنه دنا در شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو طراحی، ساخته و بر اساس مدل تکوین محصول، برخی فرایندهای کیفی روی آن انجام می شود.

وی تضمین کیفیت محصول نهایی را هدف اصلی اجرای فرایندهای کیفی روی قالب های بدنه خودرو دنا عنوان کرد و افزود: ساخت قالب های بدنه در داخل کشور، از جمله گام های مهمی است که در سال های اخیر توسط گروه صنعتی ایران خودرو برداشته شده است.

وی اظهار کرد: شرکتهای قالبهای صنعتی ایران خودرو موفق به ساخت قالب های بدنه دنا شده و از این راه 11 میلیون دلار صرفه جویی ارزی ایجاد کرده است.

قائم مقام سواری سازی ایران خودرو، خطوط بدنه جانبی، در موتور، درب صندوق عقب و بخشی از خطوط اصلی را از جمله تفاوت های خط دنا با سمند ذکر کرد و افزود: جیگ ها و تجهیزات مونتاژ بدنه توسط شرکت تام ایران خودرو ساخته شده، قطعات بزرگ بدنه یعنی جی2 و جی 1 در ایران خودرو و سایر قطعات مانند جی 3 از زنجیره تامین ساپکو تامین می شود.

صدری از برنامه‌ریزی مدیریت ارشد ایران خودرو برای افزایش تیراژ تولید خبر داد و گفت: ایران خودرو توان تولید روزانه 3300 دستگاه خودرو را دارد و با تامین منابع مالی و قطعات مورد نیاز، تولید روزانه 3000 دستگاه میسر است. 

/ایسنا


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه‌اندازی خط تولید پژو 207 در تبریز



 

 

راه‌اندازی خط تولید پژو 207 در تبریز

 

رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی گفت: فاز نخست ایران خودروی آذربایجان با توان تولید پژو 206، 207 و ورانا با طراحی ایرانی در حال راه‌اندازی بوده كه بهمن امسال با حضور هیئت دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

علی مسافری صبح امروز در جلسه نشست ماهانه خانه كارگر تبریز با ابراز خرسندی از تشكیل این گردهمایی و قدردانی از تلاش كارگران به عنوان سربازان اصلی سنگر تولید گزارشی از وضعیت صنعت استان ارائه داد و گفت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی و احتساب استان اردبیل در مجموع 152 پروانه بهره‌برداری صادر شده بود كه این رقم تا پایان سال 88 تنها برای استان آذربایجان شرقی به بیش از 10 هزار واحد رسیده است

وی این رشد را قابل توجه خواند ولی در عین حال اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در این استان بیش از این است و باید همگی دست در دست هم دهیم تا بتوانیم جایگاه واقعی خود را در این عرصه پیدا كنیم.

مسافری با اشاره به حركت‌های دشمنان انقلاب اسلامی كه با انواع تحریم‌ها و اقدامات عملی در تلاش بوده‌اند مانع پیشرفت كشور شوند، افزود: در دولت دكتر احمدی‌نژاد به بخش تولید و صنعت توجه خاصی شده و در استان آذربایجان شرقی شاهد نیز شاهد تحولات مهمی بوده‌ایم.

*راه‌اندازی 100 واحد با سرمایه‌گذاری بالای 200 میلیارد ریال در آذربایجان شرقی

وی با اشاره به برخی تحولات در حوزه صنعت و معدن آذربایجان شرقی افزود: در حال حاضر راه‌اندازی 100 واحد با سرمایه‌گذاری بالای 200 میلیارد ریال در استان توسط بخش خصوصی آغاز شده كه تسهیلات حمایتی دولت به آنها نیز اختصاص خواهد یافت.

مسافری به فعال‌سازی دو واحد خودروسازی در استان اشاره كرد و گفت: در این ارتباط فاز نخست ایران خودروی آذربایجان با توان تولید پژو 206، 207 و ورانا با طراحی ایرانی در حال راه‌اندازی است كه بهمن ماه سال‌جاری با حضور هیئت دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینكه در زمینه تولید خودروهای سنگین، تجاری داخل شهری نیز در استان حمایت‌های خوبی از سوی دولت دكتر احمدی‌نژاد صورت گرفته است به برخی طرح‌های مهم بخش معدن استان اشاره كرد و گفت: در طرح فولاد میانه بالغ بر 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده كه با ظرفیت یك میلیون تن تولید در سال 90 به بهره‌برداری خواهد رسید كه البته با سرمایه‌گذاری انجام شده تولیدات فعلی استان در این بخش به 2 میلیون و 800 هزار تن رسیده است كه با تسهیلات و ایجاد واحدهای جدید تا پایان دولت دهم این رقم برای 7 میلیون تن پیش بینی شده است.

وی تصریح كرد: با در نظر گرفتن اشتغالزایی هر تن برای پنج نفر تحول عظیمی در ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد...../تحلیل:عصرایران