اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاریخچه تقابل تراکتورسازی و سپاهان


تیم سپاهان گرچه از نظر آماری بر تراکتورسازی برتری دارد اما تراکتورسازان در مصاف‌های رودررو سنگین‌ترین شکست را به زردپوشان اصفهانی تحمیل کرده‌اند.

تسنیم: تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان تاکنون در تاریخ لیگ برتر 11 بار مقابل هم قرار گرفته‌اندکه در این دیدارها 5 بار سپاهان پیروز بوده است، 4 بار تراکتورسازان به برتری رسیده‌اند و 2 دیدار آنها نیز به تساوی انجامیده است.

فصل 81-1380 لیگ برتر

در 6 آذرماه سال 80 تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان در تبریز به مصاف هم رفتند. در آن فصل که تراکتورسازی نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده بود در خانه مقابل سپاهان به تساوی بدون گل رضایت داد. در دیدار برگشت که 26 فروردین سال 81 برگزار شد 2 تیم در اصفهان به مصاف هم رفتند و تیم میهمان موفق شد با یک گل از سد حریف قدرتمند خود عبور کند، هر چند این پیروزی نیز نتوانست مانع از سقوط تراکتورسازان به دسته یک شود.

فصل 89-1388 لیگ برتر

تراکتورسازی در فصل 89-88 پس از سال‌ها با هدایت فراز کمالوند به لیگ برتر صعود کرده بود و هنوز در تب و تاب لیگ برتری شدن بود. بعد از سال‌ها ورزشگاه فولادشهر اصفهان در تاریخ 18 مهر سال 88 میزبان 2 تیم بود. در این دیدار که فقط 3 هزار تماشاگر داشت سپاهان موفق شد مقابل حریف خود به برتری برسد. احمد آل نعمه در دقیقه 58 گل نخست سپاهان را وارد دروازه تراکتورسازی کرد و پس از آن عماد محمدرضا در دقایق 65 و 73 گل‌های بعدی میزبان را به تور حریف چسباند. امیر محبی در دقیقه 4+90 فقط توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا این دیدار با نتیجه 3 بر یک به سود سپاهان خاتمه یابد.

دیدار برگشت تراکتورسازی و سپاهان در فصل 89-1388 روز شنبه 15 اسفندماه 92 ورزشگاه یادگار امام (ره) برگزار شد که این مسابقه 80 هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشانده بود. در این دیدار فرهاد خیرخواه خیلی زود در دقیقه 6 توانست گل برتری میزبان را به ثمر برساند ولی ابراهیم توره اجازه خوشحالی را به میزبان نداد و در دقیقه 9 بازی را به تساوی کشاند. در این بازی که با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسید، ابراهیم توره و احمد آل‌نعمه از سپاهان کارت زرد گرفتند.

فصل 90-1389 لیگ برتر

سپاهان و تراکتورسازی در تاریخ 7 آبان سال 89 بار دیگر مقابل یکدیگر قرار گرفتند. مسعود مرادی در حضور 6 هزار هوادار سوت آغاز این دیدار را در فولادشهر به صدا درآورد. باز هم ابراهیم توره بود که توانست مقابل تراکتورسازی در دقایق ابتدایی گلزنی کند تا سپاهان این دیدار را نیز به نفع خود به پایان برساند. در این دیدار پر برخورد امید ابراهیمی و محسن بنگر از سپاهان و لئوناردو پیمنتا و مصطفی اکرامی از تراکتورسازی با کارت زرد داور جریمه شدند.

26 فروردین 90 دیدار برگشت سرخپوشان تبریزی و زردپوشان اصفهانی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد. هواداران تراکتورسازی که شاهد عملکرد خوب تیم‌شان در آن روزها بودند بار دیگر حضور پرشوری در ورزشگاه داشتند. ورزشگاه یادگار امام در آن روز 80 هزار هوادار را به خود دید و نکته جالب این دیدار تشویق تیم حریف در ابتدای بازی بود.

اما این حضور هواداران فایده‌ای برای تراکتورسازان نداشت و ابراهیم توره در دقیقه 27 نتیجه را به نفع سپاهان تغییر داد. در دقیقه 47 احسان حاج صفی با گل به خودی بازی را به تساوی کشاند تا نیمه نخست با این نتیجه به پایان برسد. با شروع نیمه دوم حملات دامنه‌دار میزبان ادامه یافت ولی این تیم میهمان بود که در دقیقه 70 با گل محسن بنگر بار دیگر از حریف خود پیشی گرفت. در حالی که ورزشگاه غرق در سکوت شده بود ابراهیم توره کار را تمام کرد و گل سوم سپاهان را به ثمر رساند تا پیروزی 3 بر یک از آن سپاهان شود.

فصل 91-1390 لیگ برتر

در دیدار رفت آن فصل 2 تیم در فولادشهر به مصاف هم رفتند و عماد محمدرضا در دقیقه 5 بازی گل نخست تیمش را به ثمر رساند. در ادامه احمد آل نعمه دروازه تراکتورسازی را به اشتباه باز کرد تا سپاهان با 2 گل پیشی بگیرد. فلاویو امانوئل لوپز پیکاسو در دقیقه 89 یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا دیدار رفت با نتیجه 2 بر یک به سود سپاهان پایان یابد.

22 اسفند سال 90 تراکتورسازی و سپاهان در تبریز مقابل یکدیگر قرار گرفتند تا دیدار برگشت فصل یازدهم را برگزار کنند. در این دیدار رودریگو توزی برزیلی در دقیقه 57 از روی ضربه پنالتی گل 3 امتیازی و پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. محمد ابراهیمی و قاسم حدادی‌فر از تیم تراکتورسازی کارت زرد دریافت کردند.

فصل 92-1391 لیگ برتر

4 آبان ماه سال 91 پرگل ترین دیدار تیمهای تراکتورسازی و سپاهان در اصفهان رقم خورد. تراکتور در این دیدار با 4 گل سپاهان را از پیش رو برداشت و میزبان فقط توانست یک گل در خانه به ثمر برساند. این سنگین ترین شکست سپاهان در دیدارهای رو در رو بود. تراکتورسازی در مصاف با سپاهان توسط سیدمهدی سیدصالحی (15 و 52)، فلاویو لوپز (58 - پنالتی) و حسن اشجاری (1+90 - گل به خودی) به گل رسید و تنها گل تیم میزبان را هم امید ابراهیمی در دقیقه 55 به ثمر رساند.

در دیدار برگشت سپاهان تلافی کرد و در تبریز با نتیجه 3 بر یک تراکتورسازی را شکست داد تا باخت سنگین دیدار رفت را جبران کرده باشد. در این بازی که در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد، تیم میهمان توسط محمدرضا خلعتبری (14)، فرشید طالبی (29) و محرم نویدکیا (57) به گل رسید و تنها گل تراکتورسازی نیز توسط گیلسون در دقیقه 88 به ثمر رسید.

فصل 93-1392 لیگ برتر

در فصل جاری مصاف 2 تیم در دیدار رفت به سود تراکتورسازان پایان یافت. شاگردان مجید جلالی موفق شدند در دیار زاینده رود سپاهان را با یک گل شکست دهند. در روزی که علی کریمی بهترین بازیکن زمین بود سپاهان نتوانست در خانه خود موفق ظاهر شود.


ویدیو مرتبط :
گل تراکتورسازی به سپاهان(گل به خودی) تراکتور 1-1 سپاهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میداوودی: برد تراکتورسازی مقابل سپاهان ما را به قهرمانی نزدیک کرد ؛ صد درصد قهرمان حذفی می شویم



مهاجم تیم استقلال , فوتبال , میلاد میداوودی

 

مهاجم تیم استقلال گفت: «سال 90 به لحاظ فوتبالی هم خوب بود، هم بد. در واقع می‌شود گفت متوسط بود چون مصدوم شدم و برگشتم اما در کل شرایط طوری نبود که بتوانم مثل سال گذشته باشم.»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، میلاد میداوودی که از عملکرد خودش در بازی‌های اخیر استقلال راضی نیست، در فینال جام حذفی به دنبال جبران است. میداوودی اگر چه از وضعیت زمین حافظیه شیراز گلایه می‌کند اما فکر می‌کند با همین وضعیت هم استقلال قهرمان خواهد شد.

به همین دلیل قول گلزنی می‌دهد و با صراحت می‌گوید که ما قهرمانیم.

* دوست داشتی بازی در اهواز باشد؟

- درست است. شاید تعدادی از بازیکنان ما راضی نباشند اما مسئولان باشگاه رضایت دارند. به هر حال اگر در زمین اهواز برگزار می‌شد خیلی خوب بود چون اهواز این روزها هم هوای خیلی خوبی دارد، هم اینکه چمنش مثل مخمل می‌ماند.

* به هر حال در اهواز، استقلال طرفداران زیادی دارد و این به ضرر شاهین بود.

- بله، آنها هم حق دارند اما در هر صورت ما قهرمان هستیم چون تیم بهتری داریم.

* در این بازی میلاد میداودی چطور خواهد بود؟

- خب من چون چند وقتی است که نتوانستم خوب بازی کنم در این بازی به دنبال جبران هستم.

* چرا نتوانستی آنطور که خودت می‌خواهی بازی کنی؟

- به هر حال فورواردها باید توسط یک بازیکن تغذیه شوند اما ما در این چند بازی اخیر چنین مشکلی داشتیم و مثلا خود من باید تا سر محوطه 18‌قدم می‌رفتم توپ می‌گرفتم و جلو می‌رفتم تا گل بزنم.

* پس حرفی که آرش برهانی زد و گفت که در نبود مجتبی جباری فورواردهای استقلال یتیم شده‌اند، درست است؟

- واقعا یتیم شدیم. نبود مجتبی خیلی به تیم ضربه زده.

* شاهین را چطور می‌بینید؟

- شاهین تیم خوبی است و چون چند تا از بازیکنان فصل قبلمان در این تیم قرار دارند، مطمئنا تیم باانگیزه زیادی به میدان می‌آید ضمن اینکه چون شاهینی‌ها شرایط خوبی در جدول ندارند و با یک بازی می‌توانند قهرمان جام حذفی شوند، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند قهرمان جام حذفی شوند اما ما هم این تیم را دست کم نمی‌گیریم و بهترین بازی‌مان را انجام می‌دهیم. چون قبلا به دلیل خستگی چند تیم را دست کم گرفتیم و امتیازات حساسی را از دست دادیم باید تلاش کنیم هم آن امتیازات را جبران کنیم و هم اینکه قهرمانی جام حذفی را به دست بیاوریم.

* در این بازی گل هم می‌زنی؟

- ان شاء الله، البته من بیشتر به دنبال قهرمانی تیم هستم اما تلاش می‌کنم گل هم بزنم.

* پیروزی تراکتورسازی مقابل سپاهان هم که به نفع استقلال شد.

- ‌بله، خیلی به نفع ما است اما ما باید راه‌آهن را می‌بردیم. اگر این اتفاق می‌افتاد الان شرایط خیلی بهتر بود. در هر صورت ما در بازی‌های بعد باید تمام تلاشمان را انجام بدهیم تا اختلاف را کم کنیم و صدر را پس بگیریم. ما می‌خواهیم سال خوبی را برای استقلال رقم بزنیم.

* سالی که گذشت کلا برای میداودی چطور بود؟

- به لحاظ فوتبالی هم خوب بود، هم بد. در واقع می‌شود گفت متوسط بود چون مصدوم شدم و برگشتم اما در کل شرایط طوری نبود که بتوانم مثل سال گذشته باشم.

* یعنی سال قبل بهتر از امسال بودی؟

- سال قبل خیلی بهتر بودم. البته سال قبل هم یک دوره مصدومیت داشتم اما خیلی خوب بودم و امیدوارم سال 91 مثل 89 باشم.

* پس سال 91 را خوب می‌دانی؟

- من فکر می‌کنم سال خوبی برای استقلال خواهد بود.

* به‌خاطر اینکه شانس قهرمانی دارید و می‌توانید قهرمان شوید؟

- صددرصد. ما قهرمان می‌شویم. امیدوارم خودم هم شرایطی داشته باشم که مثل سال قبل شوم.

* لیگ قهرمانان آسیا را چطور ارزیابی می‌کنی؟

- در لیگ قهرمانان ما بازی خوبی در قطر انجام دادیم و توانستیم امتیازات ارزشمندی به‌دست بیاوریم. اول فروردین هم یک بازی در آزادی داریم که می‌خواهیم با پیروزی در این بازی عیدی خوبی به همه هوادارانمان بدهیم.../جام نیوز