اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاخیر 2 ساعته پرواز هلند به دلیل وحشت دانش‌آموزان از دانشجوی ایرانی



اخبار ,اخبار حوادث ,تاخیر پرواز هلند

 

اخبار حوادث - تاخیر 2 ساعته پرواز هلند به دلیل وحشت دانش‌آموزان از دانشجوی ایرانی

وحشت دانش آموزان انگلیسی پرواز آمستردام از یکی از مسافران در ترس از تروریست بودن وی باعث تاخیر 2 ساعته پرواز شد. این دانش آموزان گفته بودند که این مسافر اقدام به تایپ مطالبی به زبان های عربی و انگلیسی کرده است.

به گزارش نامه نیوز به نقل روزنامه الحیات چاپ لندن، یکی از این دانش آموزان 15 - 16 ساله متوجه یکی از مسافران هواپیما می شود که او در حال تایپ مطالبی به زبان های عربی و انگلیسی است. به همین دلیل وحشت زده سایر همکلاسی ها و دانش آموزان را از این موضوع آگاه می کند. آنها با اعلام اینکه این فرد احتمالا تروریست است خواستار پیاده شدن از هواپیما و پرواز با هواپیمای دیگر می شوند.

این هواپیما متعلق به شرکت ایزی جت قرار بود از فرودگاه آمستردام هلند به شهر نیوکسل انگلیس برود.

این دانش اموزان پس از مشاهده این مسافر به کادر پرواز اطلاع می دهند که شخص مظنون به فعالیت تروریستی را در میان مسافران مشاهده کرده اند. به دنبال این اتفاق، کادر پرواز و مسؤولان فرودگاه آمستردام حالت فوق العاده امنیتی اعلام می کنند.

یکی از مسافران به نام آدم روبسون 21 ساله که در کنار این فرد نشسته بود در این باره گفت: این مرد با آرامش در کنار من نشسته بود. هیچ علامتی از سوء ظن نسبت به وی مشاهده نکردم . او فرد مؤدبی بود. وی در حال نگارش مطالبی به دو زبان عربی و انگلیسی در لپ تاپ خود بود.

پس از گفتگو با این مرد، مشخص می شود او یک دانشجوی ایرانی مقطع فوق لیسانس در دانشگاه تینسیه آمریکاست که برای دیدار با همسرش به آمستردام هلند آمده است. همسر این فرد در آمستردام مشغول تحصیل است.

این دانشجوی ایرانی مشغول تایپ به زبان فارسی و انگلیسی بوده است اما به دلیل مشابهت رسم الخط دو زبان، دانش آموزان فکر می کردند وی در حال تایپ عربی است.

به دنبال این اتفاق، به دانش آموزان اجازه داده شد از هواپیما پایین بیایند. تعداد این دانش آموزان 45 نفر و سن آنها حدود 15 تا 16 ساله از مدرسه ای در نورثمبرلاند بوده است.

این دانش آموز قبل از آغاز پرواز موضوع را به مهماندار اطلاع می دهد ولی مهماندار بی توجهی می کند. این پرواز به دلیل اصرار دانش آموزان به خروج از هواپیما 2 ساعت با تاخیر مواجه شد زیرا آنها معتقد بودند فردی که در حال نگارش متنی با حروف عربی است یک تروریست است. آنها اصرار داشتند از هواپیما خارج و با پرواز دیگری سفر کنند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی در این باره گفت: می توانم تایید کنم که این پرواز به سمت شهر نیوکسل به دلیل پافشاری تعدادی از دانش آموزان برای ترک هواپیما و سفر با پرواز دیگری، با تاخیر انجام شد.

به گزارش عصر ایران، وی افزود: این پرواز 2 ساعت و 20 دقیقه به دلیل بررسی و تحقیق درباره این ماجرا تاخیر داشت. دانش اموزان از این هواپیما پایین آمدند و بدون پرداخت هزینه اضافه با پرواز دیگری سفر خود را انجام دادند. به دانش اموزان در پایین آوردن بار خود نیز کمک شد.

اخبار حوادث - نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
تصادف با درب هواپیما و تاخیر 12 ساعته پرواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل عجیب تاخیر 11 ساعته پرواز کیش - کرمان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مسافران پرواز کیش - کرمان شرکت هواپیمایی ماهان، حدود 11 ساعت است که در فرودگاه کیش سرگردانند و دلیلی عجیب برای این تاخیر از سوی مسئول دفتر این شرکت هواپیمایی مستقر در فرودگاه کیش بیان شده است.

رضایی‌نژاد از مسافران پرواز شماره 4595 هواپیمایی ماهان به خبرنگار ایسنا می‌گوید: قرار بود ساعت 9:30 صبح امروز (دوشنبه) از کیش به کرمان برویم اما همچنان در فرودگاه کیش هستیم و کسی پاسخ درستی به ما نمی‌دهد.

وی اضافه می‌کند: مسئول دفتر ماهان در فرودگاه کیش می‌گوید به دلیل برخورد کلاغ با شیشه هواپیما، شیشه شکسته و به همین دلیل پرواز به تعویق افتاده است.

این مسافر پرواز کیش - کرمان اظهار می‌کند: مسئولان حاضر در فرودگاه وعده داده‌اند که در کرمان به مسافران خسارت پرداخت خواهد شد.

تا لحظه ارسال این خبر، مسافران در فرودگاه کیش سرگردانند و احتمال داده شده که تا ساعت 21، پرواز انجام شود.

 

اخبار اجتماعی  - ایسنا