اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاخیر 1640 پرواز فقط در یک ماه


سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در تیر ماه سال جاری تعداد کل پروازهای کشور در فرودگاه های داخلی، به 4214 پرواز رسید که در مجموع 1640 پرواز آن با تاخیر انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در تیر ماه سال جاری تعداد کل پروازهای کشور در فرودگاه های داخلی، به 4214 پرواز رسید که در مجموع 1640 پرواز آن با تاخیر انجام شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تیر ماه سال جاری در مجموع 732 پرواز، شرکت ماهان 719 پرواز، شرکت هوایی آسمان 584 پرواز و شرکت هواپیمایی آتا 422 پرواز انجام داده اند.

همچنین در این مدت شرکت هواپیمایی زاگرس 322 پرواز، قشم ایر 318 پرواز، کیش ایر 297 پرواز، کاسپین 226 پرواز، ایران - نفت 198 پرواز، ایران ایرتور 168 پرواز، شرکت هواپیمایی تابان 106 پرواز، اترک 50 پرواز، شرکت معراج 41 پرواز و شرکت هواپیمای سپاهان 31 پرواز انجام داده اند.

طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، بیشترین میانگین تاخیر پروازها در این ماه مربوط به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر بود که میانگین تاخیر آن به 65 دقیقه رسید، پس از آن تاخیر شرکت آتا 49 دقیقه و ایران ایر نیز به 44 دقیقه رسید.

در این گزارش تصریح شده است که شرکت هواپیمایی زاگرس با 39 دقیقه تاخیر در هر پرواز در رده چهارم قرار گرفت و پس از آن اترک با 38 دقیقه، ایران – نفت با 35 دقیقه ، تابان با 33 دقیقه، کیش ایر با 26 دقیقه، ماهان و قشم ایر با 19 دقیقه، آسمان با 18 دقیقه، ایران ایر تور با 17 دقیقه، کاسپین با 15 دقیقه و شرکت هواپیمایی معراج با 10 دقیقه در رده های بعدی قرار گرفتند.

این در حالی است که آمارها نشان می دهد، در خرداد ماه سال جاری شرکت هواپیمایی کیش ایر تمام 353 پرواز خود را بدون هیچ تاخیری در فرودگاه های کشور انجام داده است و در تیر ماه سال جاری نیز میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت هواپیمایی منطقه آزاد کیش به 10 دقیقه رسید.

با این حال گزارش سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد که میانگین تاخیر پروازهای 14 شرکت هوایی مسافری کشور در خرداد ماه سال جاری حدود 40 دقیقه بود، این رقم در تیر ماه سال جاری با روند نزولی به 30 دقیقه کاهش یافته است.

سرپرست شرکت فرودگاه های کشور در خصوص تاخیر پروازهای هوایی در فرودگاه های کشور به خبرنگار ایرنا، گفت: تاخیرهای بیش از اندازه شرکت های هوایی که در ساعات مقرر تعیین شده نمی توانند پروازهای خود را انجام دهد، تمام برنامه ریزی های ما در فرودگاه های کشور با مشکل مواجه می کند.

محمد علی ایلخانی تصریح کرد: شرکت فرودگاه های با برنامه ریزیهای لازم درصدد است که تمام پروازهای شرکت های هوایی در زمان مقرر خود انجام شود، زیرا وجود مسافران در سالن های فرودگاه های کشور بر اساس پروازها برنامه ریزی می شود و اگر پروازی با تاخیر انجام شود، شاهد افزایش تعداد مسافران هوایی در فرودگاه های کشور خواهیم بود که با امکانات فرودگاهی نیز مطابقت ندارد.

با این حال آمارهای حاکی از آن است که در خرداد ماه سال جاری 14 شرکت هوایی یاد شده 5352 پرواز انجام داده اند، اما در تیر ماه سال جاری این رقم به 4214 پرواز کاهش پیدا کرده که 1138 پرواز کم شده است.

بررسی کارشناسان هوایی نشان می دهد با اجرای طرح شناور نرخ بلیت هوایی و افزایش قیمت بلیت های هوایی تا 30 درصد نسبت به اردیبهشت ماه جاری، به تدریج شاهد کاهش تعداد پروازها در کشور هستیم.

این در حالی است که در فروردین ماه سال جاری تعداد کل پروازهای هوایی کشور به 4494 پرواز، اردیبهشت ماه 4784 پرواز، خرداد ماه 5352 پرواز و در تیر ماه سال جاری با روند نزولی به 4214 پرواز کاهش پیدا کرده است.


ویدیو مرتبط :
سردرگمی و عصبانیت مسافران به خاطر تاخیر پرواز تهران به ارومیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سود 40 میلیارد تومانی دولت از تاخیر واریز یارانه آبان/ پرداخت یارانه یک ماه به تعویق می‌افتد؟



یارانه 45 هزار و 500 تومانی آبان واریز و قابل برداشت شد

یارانه مرحله بیست و یکم برای آبان ماه به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان واریز و قابل برداشت شد.

به گزارش فارس، یارانه نقدی مرحله بیست و یکم برای آبان ماه 91 به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان به حساب سرپرستان خانوارها واریز و از امروز یکشنبه قابل برداشت است./فارس

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 

سود 40 میلیارد تومانی دولت از تاخیر واریز یارانه آبان/ پرداخت یارانه یک ماه به تعویق می‌افتد؟

با در نظر گرفتن تاخیر 21 روزه در پرداخت یارانه ها دولت در آبان ماه بیش از 40 میلیارد تومان از این طریق سود کسب کرده است.

به گزارش نامه، ۲۸ آذرماه سال ۸۹ بود که رییس جمهور در یک مصاحبه تلوزیونی آغاز هدفمندی یارانه ها را اعلام کرد و یارانه نقدی از یکم دی ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. در ابتدا واریزها به صورت ۲ ماه بود اما تنها ۲ مرحله به این شکل یارانه واریز شد زیرا قبوض ماهانه صادر می شد و مردم مدیریت صحیحی بر اقتصاد خانوار نداشتند.

با این توجیه پرداختی یارانه نقدی ماهانه شد و دولت در ابتدای هر ماه یارانه را به حساب سرپرستان خانوار واریز می کرد اما دیری نپایید که اختلال در سیستم بانکی و ناتوان این سیستم در پاسخ گویی به نیاز مردم برای برداشت از حسابها زمان واریز یارانه تغییر کرد.

زمان واریز یارانه ها در خردادماه ۹۰ از یکم به دهم تغییر کرد به این شکل یارانه ای که حق مردم بود با تاخیر ۱۰ روزه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما این آخرین تغییر در زمان واریز یارانه نبود بلکه تنها ۲ ماه بعد و در مردادماه یارانه ها دوازدهم، در مهرماه دوازدهم، در آبان ماه چهاردهم و به همین روش در فرودین ۹۱ یارانه نقدی در ۱۷ ماه واریز شد.

با نگاهی به زمان واریز یارانه نقدی در سال 90 خواهیم دید که نخستین یارانه نقدی سال ۹۰ اولین روز اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و آخرین یا یازدهمین یارانه نقدی این سال، هفدهم اسفند واریز شد و به این ترتیب در سال ۹۰، دولت یک مرحله از یارانه نقدی را واریز نکرد. در سال ۹۱ نیز تاخیرهایی که در روزهای واریز یارانه نقدی ایجاد شده به‌طوری بوده که در نهایت روز واریز را به بیست‌و یکم سوق داده است.

ستاد هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که برای برطرف شدن مشکل سیستم بانکی و کاهش حجم فعالیت‌ها در روزهای خاصی از ماه، یارانه نقدی نیمه و نهایتا تا هجدهم هر ماه به حساب خانوار واریز می‌شود.

هم اکنون که نزدیک به 2 سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می گذرد دبیر خانه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده است که یارانه نقدی ۴۵هزار و ۵۰۰ تومانی آبان‌ماه  ۲۱ آبان‌ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود و  این در حالی است که طبق آخرین اعلام عمومی، قرار بود یارانه نقدی هجدهم هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز شود، اما با این تاخیر به نظر می‌رسد اتفاقی که در ماه‌های نخست پرداخت یارانه نقدی افتاد، قرار است بار دیگر تکرار شده و یک ماه یارانه نقدی خانوار پرداخت نشود.

البته با در نظر گرفتن این موضوع که حدود 72 میلیون و 500 هزار نفر یارانه می گیرند دولت در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه به صورت ماهانه واریز می کند که با احتساب سود ۲۰ درصد بانکی سود روزانه تاخیر یک میلیارد و ۹۱۷ میلیون تومان می شود. و بادر نظر گرفتن تاخیر 21 روزه در پرداخت یارانه ها دولت در آبان ماه بیش از 40 میلیارد تومان از این طریق سود کسب کرده است.

حالا باید دید در سال‌جاری، آیا دولت قصد دارد با چند روز تاخیر در هر ماه برای واریز یارانه نقدی، به جز حرف‌ها و حاشیه‌های زیادی که ایجاد کرده، مجددا یک ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار پرداخت نکند؟/نامه نیوز