اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاج رنگارنگ خورشیدی بر فراز هیمالیا/عکس روز ناسا



تاج رنگارنگ خورشیدی بر فراز هیمالیا

تاکنون توانسته‌اید حلقه‌های رنگارنگ دور خورشید را ببینید؟ به این پدیده «تاج خورشیدی» (Solar Corona) گفته می‌شود و اگر در زمان لازم در جایی مناسب باشید شانس دیدن آن را دارید.

تاج رنگارنگ خورشیدی بر فراز هیمالیا

 

عکس روز ناسا به تصوری خارق‌العاده به تاج خورشیدی بر فراز رشته کوه هیمالیا اختصاص دارد. . این تاج خورشیدی اما یادتا باشد که پدیده‌ای متفاوت با آن تاج خورشیدی است که به هنگام کسوف دیده می‌شود. این پدیده‌ گاهی اوقات زمانی دیده می‌شود که در آسمان ابرهایی نازک قرار دارند. وقتی نور خورشید از قطرات خیلی ریز آب موجود در ابر عبور می‌کند، قطره‌ها مثل منشور عمل می‌کنند و چنین رنگ‌هایی ایجاد می‌شود.

 

اخبارگوناگون - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
تصاویر فوران تاج خورشیدی از ناسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قوس‌های رنگارنگ و خارق‌العاده در آسمان آرژانتین/عکس روز ناسا



درست مثل رنگین کمان که بعد از باران به وجود می‌آید، قوس‌های رنگی نزدیک خورشید زمانی شکل می‌گیرند که کریستال‌های یخ در اتمسفر زمین پراکنده می‌شوند.

این تجمع مانند یک منشور بزرگ عمل می‌کند و باعث شکست نور خورشید می‌شود. عکس روز ناسا در منطقه‌ای از شهر بوینس آیرس،پایتخت آرژانتین گرفته شده است. این قوس‌های رنگارنگ به نام رنگین کمان آتشین هم شناخته می‌شوند.

 

اخبار , اخبار علمی , قوس‌های رنگارنگ

 

اخبار علمی - خبرآنلاین