اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاجر قلابی،دختران را در اینترنت فریب می‌داد



تاجر قلابی،دختران را در اینترنت فریب می‌داد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری پسر اصفهانی كه با معرفی خود به عنوان تاجر در اینترنت دختران را فریب داده و صفحات مبتذل را مدیریت می‌كرد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ خسروی گفت: در پی شكایت زنی مبنی بر هتك حرمت وی در فضای مجازی، ماموران تحقیقات خود را آغاز كردند و متوجه شدند وی در یكی از صفحات اجتماعی با مردی آشنا شده و پسر جوان به بهانه ازدواج، عكس شخصی و خانوادگی او را درخواست و تمام اطلاعاتش را برای اعمال غیراخلاقی و ترویج فساد در اینترنت منتشر كرده است.

وی با بیان این‌كه در تحقیقات نشانه‌هایی از متهم در چند سایت و وبلاگ مشاهده شد، افزود: متهم در این سایت‌ها خود را جوانی اصفهانی و تاجر در خارج از كشور معرفی و با ایجاد گروهی با نام «مبتذل» در یكی از شبكه‌های اجتماعی مبادرت به تحریك و تشویق جوانان به ایجاد رابطه غیراخلاقی كرده است.

خسروی خاطرنشان كرد: ماموران با جستجوی گسترده، متهم را دستگیر كردند كه وی به جرم خود اعتراف كرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطرنشان كرد: هر فرد به قصد ضرر رساندن به غیر یا تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی به نشر اكاذیب علیه دیگران اقدام كند، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.

وی همچنین هشدار داد: ترویج فساد و بی‌بندوباری به هر نحو و انتشار مطالب و موضوعاتی با محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی، جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آن بشدت برخورد خواهد كرد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فریب این «طلسم شکن» های قلابی را نخورید ...!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاجر قلابی زن جوان را فریب داد



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - تاجر قلابی زن جوان را فریب داد

تاجر قلابی که با فریب زن جوان، بیش از یک میلیارد تومان از او کلاهبرداری کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش جام جم، چند روز پیش زن جوانی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: پس ازجدایی ازهمسرم به خانه پدری بازگشتم، اما از چندی پیش اختلاف میان من و خانواده ام آغاز شد و سرانجام تصمیم گرفتم تنها زندگی کنم.

وی اضافه کرد: پس از چند روز که در هتلی ساکن بودم، با مردی که خود را تاجر معرفی می کرد آشنا شدم و این فرد با ابراز علاقه به من و به بهانه های مختلف بیش از یک میلیارد تومان پول از من گرفت.

شاکی گفت: تاجر قلابی به بهانه ازدواج مرا فریب داد و شرایطی را ایجاد کرد تا با گرو گذاشتن خانه پدری ام که سند آن به نام من ثبت شده بود، 600 میلیون تومان از بانک وام گرفته و همراه 500 میلیون تومان چک متعلق به خانواده ام را در اختیار این فرد قرار دهم.

شاکی اضافه کرد: کلاهبرداری های تاجر قلابی تمامی نداشت و او با چرب زبانی مرا وادار کرد تا خودروی گران قیمت خودرا 280 میلیون تومان فروخته و به بهانه شراکت در یک شرکت تجاری در اختیار او قرار دهم، اما سرانجام مرا در یک خانه اجاره ای رها کرد و متواری شد.

وی یاد آور شد: پس از چند روز جستجو برای یافتن مرد تاجر متوجه شدم در دام کلاهبرداری او گرفتار شده و تمام اموالم را از دست داده ام.

در پی این شکایت و دستور قضایی تحقیقات در این زمینه آغاز شد و کارآگاهان پلیس آگاهی متوجه شدند حساب هایی که شاکی پول به آنها واریز کرده، فقط چند مورد متعلق به متهم فراری بوده و بقیه مربوط به افراد دیگری است.

با شناسایی صاحبان این حساب ها و تحقیقات معلوم شد این افراد مبالغی کلان از متهم فراری طلب داشته اند که او پس از چند ماه فقط بخشی از طلب هایشان را پرداخت کرده است. با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و متهم فراری تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
اخبار حوادث - جام جم