اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاجرنیا: لاریجانی به نفع عارف کنار برود


عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه من معتقدم لاریجانی و عارف نباید با یکدیگر رقابت کنند، گفت: خوب است که لاریجانی فرصت ریاست مجلس را برای عارف فراهم کند.

خبرگزاری مهر: علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص پیش بینی‌ها درباره ریاست مجلس دهم اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم که آقای عارف رئیس مجلس دهم شود.

وی افزود: واقعیت این است که به دلیل رد صلاحیت گستره کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات، اصلاح‌طلبان عملا امکان رقابت در بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان را نداشتند به همین خاطر مجبور شدند در برخی شهرها از چهره‌های مستقل یا اصولگرایان معتدل استفاده کنند.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه ترکیب مجلس متاثر از رایزنی‌هایی است که در سطوح بالای گروه‌های سیاسی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ویژگی مجلس دهم نسبت به مجلس گذشته این است که چهره‌های مستقل آن بسیار تاثیرگذار و موثر هستند و نزدیک به یک سوم ترکیب مجلس را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه این چهره‌ها از نظر سیاسی وابستگی جناحی ندارند، گفت: مستقلین مجموعه‌ای تاثیرگذار هستند و گروههای سیاسی می‌توانند در جذب این افراد نقش داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: در شرایط فعلی برای احترام به افکار عمومی باید گفت که ریاست مجلس حق عارف است اما قطعا این مسئله باید بین اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان به یک نقطه اتفاق تبدیل شود. من معتقدم لاریجانی و عارف نباید با یکدیگر رقابت کنند.

تاجرنیا گفت: لاریجانی در دوره نهم مجلس کمک شایانی به مجلس و تصویب برجام کرد اما واقعیت این است که وقتی بافت و چهره مجلس عوض شده است مردم هم انتظار دارند در مدیریت مجلس نیز تغییراتی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: لاریجانی دو دوره در مجلس سمت ریاست پارلمان را عهده‌دار بوده است و در دوره دهم انتخابات مجلس نیز با کمک اصلاح‌طلبان در قم رای آورد. اگر اصلاح‌طلبان در قم به لاریجانی کمک نمی‌کردند وی موفق به رای آوری نمی‌شد بنابراین خوب است که لاریجانی فرصت ریاست مجلس را برای عارف فراهم کند، کما اینکه عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری شرایط بسیار مهمی را برای کشور فراهم آورد.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه بنده مخالف ریاست لاریجانی در مجلس دهم هم نیستم، تصریح کرد: فرد مقابل عارف برای کسب ریاست مجلس گزینه‌ای از جبهه پایداری نیست که ما بخواهیم با او مخالفت کنیم اما بالاخره بحث امروز ما بحث اولویت‌هاست.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد حسب برخی مصالح اتفاق سال ۹۲ در مورد عارف رخ دهد، خاطرنشان کرد: بله، ممکن است، اما من امیدوارم که رقابتی میان لاریجانی و عارف شکل نگیرد.


ویدیو مرتبط :
عارف به نفع روحانی از انتخابات کنار رفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیبا کلام: نمی شد روحانی به نفع عارف کنار برود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

زیبا کلام: نمی شد روحانی به نفع عارف کنار برود/ شانس تعامل روحانی با نظام بیشتر از عارف است

صادق زیبا کلام در تبیین چرایی کنار کشیدن محمدرضا عارف به نفع روحانی در انتخابات گقت: نمی شد روحانی به نفع عارف کنار برود چرا که اول زمستان هستیم.

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این پرسش که چرا عارف به نفع روحانی کنار کشید گفت: به نظر من عارف از خیلی جهات یک سر و گردن بالاتر از روحانی بود ، دانشگاهی بود دنبال آزادی بیان و آزادی اندیشه احزاب بود  اما الآن اول زمستان هستیم. 

وی در توضیح این مطلب گفت: روحانی در برابر شورای نگهیان، اصولگرایان ، گروه های فشار، روزنامه کیهان، مجلس نهم، ائمه جمعه و جماعات و ... قرار دارد و در تعامل با آنها، عارف نمی توانست کاری بکند. یا بهتر است بگویم روحانی بهتر می تواند با آنها عمل کند و شانس تعامل روحانی با نظام خیلی بیشتر از عارف است./خبرآنلاین