اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاثیر هورمون جنسی مردانه در رنگ لباس


بعضی از ورزشکارن علاقه دارند تا لباس‌های ورزشی شان قرمز باشد. محققان دانشگاه ساندرلند در صدد برآمدند تا دلیل این انتخاب را دریابند.

ایسنا: بعضی از ورزشکارن علاقه دارند تا لباس‌های ورزشی شان قرمز باشد. محققان دانشگاه ساندرلند در صدد برآمدند تا دلیل این انتخاب را دریابند.

مطالعات جدیدی که در مجله علم روانشناسی به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد که ورزشکارانی که از رنگ قرمز استفاده می‌کنند میزان تستسترون شان بیشتر است.

این مطالعات که توسط دانیل فارسی، استاد دانشگاه ساندرلند انجام شده است نشان می‌دهد مردهایی که ورزش‌های رقابتی‌شان از لباس قرمز استفاده می‌کنند، نسبت به کسانی که لباس آبی انتخاب می‌کنند. تستسترون بیشتری دارند. تحقیقات نشان داده است که رنگ لباس در رقابت‌ها به سیستم‌ بیولوژیک ورزشکار بستگی دارد.

این رابطه می‌تواند عامل انتخاب لباس قرمز توسط بعضی ورزشکاران حرفه‌ای را مشخص کنند. برای مثال تایگروودز در آخرین روز مسابقاتش از لباس قرمز استفاده کرد.

فارسی می‌گوید: انتخاب ناخودآگاه رنگ قرمز می‌تواند، ذات رقابتی ورزشکاران را نشان دهد و می‌تواند تاثیراتی بر واکنش حریف‌شان داشته باشد.

برای انجام این تحقیقات 37 مرد در مطالعات شرکت کردند و از هدف مطالعات آگاهی نداشتند. به این افراد گفته شده بود که باید رقابت کنند و از آنها خواسته شد نشان آبی یا قرمز انتخاب کنند. همچنین آنها به پرسش نامه‌هایی پاسخ دادند که مشخص می‌کرد آیا آنها دلیل مشخصی برای این انتخاب رنگ داشتند یا خیر.

برای مشخص کردن میزان تستسترون این افراد، از آنها نمونه‌های بذاق دهان گرفته شد.

اطلاعات نشان داد که مردانی که رنگ قرمز را انتخاب کردند، نه میزان تستسترون بیشتری داشتند و در این افراد خصیصه‌هایی همچون حس تسلط و خشونت نسبت به افرادی که آبی را انتخاب کردند، بیشتر است.

با این وجود، انتخاب رنگ نمی‌تواند ربطی به کارایی ورزشکاران داشته باشد. تنها فایده انتخاب رنگ قرمز که محققان به آن اشاره کرده‌اند این است که رنگ قرمز می‌تواند بر حریفان تاثیر بگذارد و به آنها القا کند که ورزشکارانی که قرمز پوشیده‌اند بهتر بازی می‌کنند.

قرمزها تستسترون بیشتری دارند!


ویدیو مرتبط :
ایروپن | شتسشو لباس های رنگی بدون تاثیر روی رنگ لباس ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ست رنگ لباس مردانه در پاییز و زمستان 94


هر چه روزها کوتاه تر می شوند و به فصل های سرد سال نزدیک تر می شویم، تمایل مان نیز به لباس های رنگ روشن کمتر می شود. اما این بدین معنی نیست که پالت رنگ هایتان را بر زمین بگذارید بلکه باید به دنبال رنگ های مناسب با این دوران بگردید.





صبح بخیر - ترجمه از پردیس بختیاری: هر چه روزها کوتاه تر می شوند و به فصل های سرد سال نزدیک تر می شویم، تمایل مان نیز به لباس های رنگ روشن کمتر می شود. اما این بدین معنی نیست که پالت رنگ هایتان را بر زمین بگذارید بلکه باید به دنبال رنگ های مناسب با این دوران بگردید. ما در اینجا بهترین ترکیب رنگ لباس های پاییزه و زمستانه مردانه را برایتان آورده ایم تا بیشتر از همیشه بدرخشید.

1.قرمز و آبی

ست رنگ لباس مردانه در پاییز و زمستان

این دور رنگ در کنار هم همیشه مورد توجه بوده است. همان طور که از رنگ های قرمز و آبی روشن برای فصل های گرم سال استفاده کردیم، بهتر است برای پاییز و زمستان نیز از رنگ های تیره تر و پخته تر این دو رنگ استفاده کنیم. این ست را در فشن شوهای 2015 نیز می توانید مشاهده کنید. همان طور که می بینید رنگی که در نگاه اول چشم ها را به خود جذب می کند، قرمز است در حالی که رنگ های دیگر مانند سفید، خاکستری یا آبی در حاشیه قرار دارند و زیبایی آن را تکمیل می کنند.


2.آبی و سبز

ست رنگ لباس مردانه در پاییز و زمستان
این ترکیب رنگی که در بهار و تابستان 2015  نیز مورد استفاده قرار گرفت، بار دیگر برای فصل های سرد سال نیز توجه طراحان مد را به خود جلب کرد با این تفاوت که رنگ های آبی آسمانی و سبز دریایی، کمی تیره تر و پخته تر از قبل شدند. شما می توانید شلوار جین آبی خود را به همراه یک کت یا کاپشن سبز یا حتی برعکس، به تن کنید. رنگ های دیگری مانند مشکی و خاکستری را نیز می توانید به عنوان رنگ های جانبی به ست خود بیافزایید.


3.کرم و مشکی

ست رنگ لباس مردانه در پاییز و زمستان

ترکیب رنگ های کرم و مشکی برای لباس، هیچگاه از مد نمی افتد. اگر چه این دو رنگ متضاد هستند اما به خوبی در کنار هم می درخشند. شما می توانید آنها را هم در مراسم دوستانه و هم مراسم رسمی به تن کنید و زیباتر از همیشه بدرخشید.


4.خاکستری

ست رنگ لباس مردانه در پاییز و زمستان

حتما شما هم متوجه شدید که لباس های رنگ خاکستری برای روزهای سرد سال مناسب است. طراحانی مانند الکساندر ونگ و کلوین کلاین نیز برای مجموعه های پاییزه و زمستانه خود رنگ خاکستری را انتخاب کرده اند.

 اگر چه تمرکز تنها روی این رنگ خنثی است اما چیزی از زیبایی آن نمی کاهد. اگر می خواهید از سر تا پا خاکستری بپوشید، برای جذابیت بیشتر باید از سایه روشن یا بافت های مختلف آن کمک بگیرید. به عنوان مثال پیراهنی نخی را با کتی پشمی و شلواری راه راه به تن کنید.