اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاثیر روغن دانه انگور در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,رژیم

مطالعات نشان می دهد رژیم غذایی غنی از اسید چرب ضروری برای تغذیه که در روغن دانه انگور و سایر روغن ها یافت می شود، می تواند موجب کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی و دیابت شود.

به گزارش مهر، طبق مطالعه محققان دانشگاه ایالتی اوهایو، زنان و مردان دارای سطح بالای اسید لینولئیک که حاوی اسید چرب اُمگا-۶ است، کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی و التهاب قرار دارند و همچنین دارای اندام لاغرتری هستند.

همچنین سطح بالاتر اسید لینولئیک به معنای کاهش احتمال مقاومت به انسولین است که عامل ابتلا به دیابت محسوب می شود.

«مارتا بلوری»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این یافته ها نه تنها دارای مفاهیم گسترده ای برای پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی و دیابت است، بلکه می تواند برای افراد مسن هم مهم باشد چراکه وزن کمتر و اندام لاغرتر در افزایش طول عمر افراد سالمند و حفظ استقلال بیشتر آنها نقش دارد.»

در حال حاضر روغن دانه انگور بهترین منبع اسید لینولئیک به شمار می اید و متشکل از حدود ۸۰ درصد اسیدهای چرب است. محققان، روغن ذرت را نیز جز منابع خوب این اسید می دانند.

بلوری در ادامه می افزاید: «با وجود اصلاحات صورت گرفته در صنایع خوراکی، روغن های گیاهی هم تغییر کرده اند. دیگر این روغن ها حاوی مقادیر بالای اسید لینولئیک نیستند.»

زمانیکه اسید لینولئیک برای مصرف در مواد خوراکی فرآوری شده، هیدروژنه و سفت می شود، به احتمال زیاد به چربی ترانس تبدیل می شود. از اینرو روغن های نظیر روغن آفتابگردان و سویا، معمولا حاوی اسید لینولئیک کمتری هستند.

 

اخبار پزشکی - مهر


ویدیو مرتبط :
پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک پیش دیابت با چند تغییر ساده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گیاهخواری خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد



اخبار , اخبار علمی,کاهش بیماری قلبی,فواید گیاهخواری

 

مصرف سبزیجات باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

بسیاری از مردم گیاهخوار هستند و گروهی دیگر غذاهای گوشتی را ترجیح می‌دهند؛ در این رابطه مطالعاتی توسط دانشمندان صورت گرفته است که نشان می‌دهد گیاهخواری باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی می‌شود.

دانشمندان به تازگی در مطالعاتی که در مورد عادات غذا خوردن و شیوه زندگی بیش از 450 هزار نفر نزدیک به 10 سال داشتند، پی بردند گیاهخواری حدود 20 درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

این مطالعه با عواملی مانند سن، سیگار کشیدن و چاقی محاسبه شده است.

نتایج به دست آمده نشان داد: افرادی که 70 درصد رژیم غذایی آنها متشکل از سبزیجات بوده خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در آنها 20 درصد کمتر است؛ این محاسبه در مقایسه با افرادی است که در رژیم غذایی 45 درصد کمتر سبزیجات مصرف می‌کنند.

دکتر « کامیل لاسال» یکی از محققان کالج لندن گفت: به جای اجتناب از موادغذایی گوشتی بهتر است به جای بخشی از غذای گوشتی، سبزیجات را جایگزین کنید چون این راهی مناسب برای کاهش مرگ و میر مرتبط با مشکلات قلبی است.

این نتایج زمانی منتشر شد که مطالعه دیگری نشان داده بود نوشیدن حداقل سه فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به آترواسکلروز (هنگامی که رسوبات چربی و سایر مواد در سرخرگ‌های بدن شما تجمع یابد، موجب تنگی آنها می‌شود و عبور جریان خون دشوار می‌گردد که به این حالت "تصلب شریان" یا همان "آترواسکلروز" می‌گویند) را کاهش می‌دهد.

افرادی که قهوه زیاد می‌خورند رسوبات کمتری در شریان آنها وجود دارد و این خبر خوبی می‌تواند باشد. در واقع موادغذایی گوشتی غنی از چربی و کربوهیدرات است و تجمع این مواد باعث مسدود شدن شریان می‌شوند و خطر ابتلا به نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد.

بنابراین با کم کردن موادغذایی گوشتی و نوشیدن قهوه در روز می‌توان خطر ابتلا به بیماری  قلبی را با درصد بیشتری کاهش داد.

 

اخبار علمی - فارس