اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاثیر داروهای دیابت بر رشد و گسترش سلول های سرطانی



اخبارپزشکی,خبرهای

مطالعه جدید محققان نشان می دهد آنتی اکسیدان های موجود در داروهای ضد دیابت ممکن است بیش از آنکه فایده داشته باشند، مضر باشند.

به گزارش مهر، آنتی اکسیدان ها به عنوان بخش اصلی سلامت و غالباً به عنوان عامل پیشگیری کننده از بیماری تلقی می شوند. اما طبق یافته اخیر محققان، وجود آنتی اکسیدان ها در داروهای مربوط به دیابت نوع ۲ ممکن است عاملی در گسترش سرطان باشد.

شیکانگ یو، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مصرف داروهای دارای فعالیت آنتی اکسیدانی در بیماران سرطانی، نظیر بیماران دیابتی مبتلا به سرطان، باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد.»

آنتی اکسیدان ها مولکول های هستند که با کمک خنثی سازی مولکول های مضر یا رادیکال های آزادی که به سلول ها و DNA ما هجوم برده و موجب بروز برخی بیماری ها می شوند، مانع از اسیب برخی سلول ها یا به تاخیر انداختن این روند آسیب زا می شوند.

آنتی اکسیدان ها به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات وجود دارند، اما می توانند ساخته دست بشر هم باشند و معمولا برای درمان افراد دیابتی مورد استفاده قرار می گیرند.

محققان می گویند: «انبوهی از اسناد و شواهد اپیدمیولوژیکی نشان می دهد که دیابت موجب افزایش ریسک بروز سرطان های مختلف، از جمله سرطان های روده، کبد و سینه می شود. از اینرو افزایش شیوع دیابت بدین معناست که وجود افرادی که مبتلا به هر دو بیماری دیابت و سرطان باشند هم روبه افزایش است.»

در مطالعه اخیر، محققان به بررسی تاثیرات دو گروه متداول از داروهای ضددیابتی دارای مشخصات آنتی اکسایشی بر روی موش های مبتلا به سرطان روده و کبد پرداختند. محققان دریافتند داروها ظاهراً از سلول های سرطانی در مقابل فشار اکسایشی حفاظت می کنند، اما در عین حال موجب تقویت توانایی آنها در جابجایی و حمله به سلول ها و در نتیجه تسریع گسترش بیماری سرطان می شوند.

 

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
‫هایلایت 289: تاثیر ترکیب ویتامین C و آنتی‌بیوتیک بر سلول‌های سرطانی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف رشد سلول‌های سرطانی با مصرف آب هویج



آب هویج,خواص آب هویج,فواید مصرف آب هویج

خواص هویج در توقف رشد سلول های سرطانی

 

توقف رشد سلول‌های سرطانی با مصرف آب هویج

محققان می‌گویند: مصرف روزانه آب هویج در مبتلایان به سرطان باعث توقف رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.
بر اساس تحقیقی که در جولای 2013 در انجمن ملی سرطان آمریکا انجام شده است، با انجام سی تی اسکن مشاهده شده است که با مصرف روزانه آب هویج در بیماران سرطانی به مدت 8 هفته، رشد گره‌های لنفاوی سرطانی به حالت طبیعی برگشته است.


محققان می‌گویند: مصرف روزانه آب هویج به مدت دو هفته در بیماران سرطانی، موجب بهبودی نسبی می‌شود. با ادامه مصرف آب هویج پس از 8 هفته سرطان در حال رشد متوقف شده و تومورها شروع به کوچک شدن می‌کنند، پس از 4 ماه مصرف آب هویج، تمام گره‌های لنفاوی در ریه‌ها طبیعی شده و 8 ماه بعد پس از مصرف آب هویج سرطان به کلی از بین می‌رود.

 خاصیت آنتی اکسیدان موجود در هویج عامل توقف رشدسلول های سرطانی
به گفته این محققان: به اثبات رسیده است که آنتی اکسیدان موجود در هویج خواص ضد سرطان دارند. پس از مصرف آب هویج، سطح خونی کاروتنوئیدها در نجات یافتگان از سرطان پستان افزایش یافته است. بنابراین محققان بر این باورند که افزایش سطوح خونی کاروتینوئید به عنوان یک ضد سرطان عمل می‌کند و باعث توقف رشد سلول های سرطانی میشود.

منبع:isna.ir