اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تابلوی سهراب سپهری 3 میلیارد فروخته شد


حراج تهران با خرید اولین اثر توسط الناز شاکر دوست آغاز شد. تابلوی سهراب سپهری با مبلغ سه میلیارد تومان بفروش رفت و اثر نقاشی رنگ و روغن روی بوم وی نیز با مبلغ یک میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون تومان فروخته شد.

خبرگزاری فارس: حراج تهران با حضور چهره هایی از جمله علی جنتی، علی مرادخانی علیرضا سمیع آذر، محمد بهشتی و علی دایی و با خرید اولین اثر توسط الناز شاکر دوست آغاز شد.

در حراج تهران اثر نقاشی رنگ روغن روی بوم «طبیعت بی جان» بهمن محصص با مبلغ 850میلیون تومان به فروش رسید و تابلوی «تعالی» استاد فرشچیان نیز با مبلغ یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان بفروش رسیده است.

تابلوی سهراب سپهری با مبلغ سه میلیارد تومان بفروش رفت و اثر نقاشی رنگ و روغن روی بوم وی نیز با مبلغ یک میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون تومان فروخته شد.

اثر منیر فرمانفرمائیان نیز در پنجمین حراج تهران نهصد میلیون تومان فروخته شد و «رقص آبی» محمد احصایی یک میلیارد فروش رفت.

اثر زنده رودی یک میلیارد و نقاشی رنگ روغن روی بوم با قیمت یک میلیارد و چهارصد و هفتاد میلیون فروخته شد.


ویدیو مرتبط :
سهراب سپهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواهر سهراب سپهری: تابلوی فروش رفته سهراب در حراج کریستی تقلبی است



خواهر سهراب سپهری,سهراب سپهری,بیوگرافی سهراب سپهری,زندگینامه سهراب ,

 

خواهر سهراب سپهری: تابلوی فروش رفته سهراب در حراج کریستی تقلبی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خواهر سهراب سپهری معتقد است تابلوی فروش رفته به نام سهراب سپهری در حراج کریستی امسال تقلبی و این حرکت برای خانواده هنر ایران یک رسوایی است.

 

پروانه سپهری؛ خواهر سهراب سپهری شاعر و نقاش ایرانی که خود نیز سابقه نقاشی و البته نوازندگی ساز را در کارنامه هنری خود دارد در گفتگو با مهر در مورد اتفاقاتی که در کریستی امسال افتاده است گفت: از قبل شنیده بودم که یک کار کپی از سهراب در این حراج ارائه شده است ولی باور نمی‌کردم که این واقعیت داشته باشد ولی گویا این اتفاق افتاده است.

 

وی افزود: در کمال وقاحت عده‌ای کاری را از سهراب به یکی از حراج‌ها فرستادند که هم قیمت آثار سهراب را پایین آورد و هم آبروی هنر معاصر ایران را بردند.

 

وی ادامه داد: چند سال پیش و در زمان مدیریت آقای سمیعی‌آذر و در زمان اکسپویی که در تالار وحدت برگزار شد نیز یک کار از برادرم روی دیوار رفت و قیمتی میلیونی به خود گرفت که تقلبی بود. همان زمان هم من خواستم با آتش زدن آن در پیش چشم مردم جلوی این کار را بگیرم که با مخالفت مدیریت امور تجسمی آن زمان نتوانستم.

 

سپهری آنچه که امروز اتفاق می‌افتد را یکی از عواقب جلوگیری نکردن از آنچه در آن سال اتفاق افتاده بود دانست و گفت: من کارشناس آثار هنری و آثار سهراب نیستم ولی کارهای برادرم را می‌شناسم و می دانم کدام کار تقلبی و کپی است و کدام کار اصل.

وی تصریح کرد: متاسفانه از نام سهراب سو‌استفاده شد و این هنرمند نامی ایران را بدنام کردند زیرا به هیچ‌وجه به دنبال این نیستند که جلوی کپی کاری از روی کارهای او را بگیرند و اتفاقا بر این آتش مدام می‌دمند.

خواهر سهراب سپهری در پایان گفت: به طور قطع به مدیران کریستی نامه‌ای خواهم نوشت و این موضوع را به اطلاع آنها هم خواهند رساند و به دنبال شکایت از مسببین این جریان هستم./انتخاب