اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تائید حکم اعدام 3 سارق مسلح



تائید حکم اعدام 3 سارق مسلح

حکم اعدام سه عضو باند دزدان مسلح که کلکسیونی از جرایم خشن را در پرونده خود داشتند در دیوان عالی کشور تائید شد. اعضای این باند شبانه با ورود با باغی ، مردان را گروگان گرفته و زنان را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

حوادث - به گزارش مهر، ماموران پلیس آگاهی استان فارس از چندی قبل در جریان حمله سارقان مسلح به باغ های اطراف روستاهای تفیهان و محمودآباد قرار گرفتند. دزدان مسلح پس از ورود به باغ با تهدید اسلحه اقدام به سرقت اموال افرادی كه در باغ حضور داشتند می كردند.

سارقان در یكی از سرقت های خود ساعت 7:30 شب وارد باغ های ویلایی منطقه كوهپایه شده و افرادی كه در داخل باغ بودند را با اسلحه تهدید كردند.

هنگامی كه دزدان مسلح در حال سرقت پولهای آنها بودند یكی از افراد داخل باغ به نام جمال به سوی دزدان حمله كرده كه سارق مسلح با شلیك گلوله وی را به قتل رساند.

اعضای این باند همچنین سوم آبان ماه سال 87 وارد باغی در نزدیكی نیروگاه سیكل تركیبی شده و با تهدید اسلحه افرادی كه در داخل باغ بودند را سوار خودرو كرده و به كوهی در آن حوالی بردند. آنها پس از كتك زدن گروگان های خود دستان مردان را در منطقه ای دور افتاده بسته و دختران را به محل دیگری برده و مورد آزار و اذیت قرار دادند.

با افزایش شكایت ها از اعضای این باند تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز و 4 نفر را به نام های علیرضا، مجتبی، ایوب و ابراهیم در این رابطه دستگیر كردند.

دزدان در بازجویی ها لب به اعتراف گشوده و به سرقت مسلحانه از داخل باغ های كوه های كوار، كوشك، بیدك، بیدزرد و دوراهی ده شیخ و همچنین قتل جمال اعتراف كردند. آنها همچنین اقرار كردند كه با مشاهده اتباع افغانی با تهدید اسلحه از آنها زورگیری می كردند.

ایوب در بازجویی ها گفت: من و ابراهیم با موتورسیكلت به منطقه سیاخ دارنگون رفتیم تا عسل كوهی بگیریم هنگام برگشت موتورمان پنچر شد دیدیم یك دستگاه پژو 405 در بیابان پارك كرده است وقتی خود را به آنجا رساندیم دختر و پسر جوانی را در داخل ماشین دیدیم. ابراهیم با تهدید اسلحه دست و پای پسر جوان را بست و او را در صندوق عقب پژو گذاشتیم. وقتی به به كوار رسیدیم ابراهیم به شهر رفت تا غذا تهیه كند. من مراقب دختر و پسر جوان بودم كه ناگهان پسر جوان دست های خود را باز كرده و با سنگ ضربه ای به سرم زد او سپس اسلحه ام را گرفت و همراه آن دختر از محل فرار كردند.

در ادامه پرونده اعضای این باند با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست به دادگاه انقلاب شیراز فرستاده شد.

در جلسه محاكمه نماینده دادستان با تشریح كیفرخواست گفت: در این پرونده اتهام آقایان علیرضا و مجتبی مبنی بر محاربه از طریق شركت در یك فقره سرقت مسلحانه همراه با آزار و اذیت منتهی به قتل مرحوم جمال و مشاركت در 9 فقره سرقت مسلحانه دیگر موضوع شكایت 48 نفر و همچنین مشاركت در دو فقره سرقت مسلحانه اموال اتباع افغانی و دست بردن به اسلحه و ارعاب مردم و مشاركت در آدم ربایی و ضرب و جرح عمدی، همچنین حمل و نگهداری اسلحه جنگی، ورود به عنف با اسلحه، تمرد نسبت به مامورین و تخریب عمدی خودروی ماموران پلیس راه می باشد.

همچنین اتهام آقایان ابراهیم و ایوب مبنی بر محاربه از طریق مشاركت در دو فقره سرقت مسلحانه همراه با آزار و اذیت موضوع شكایت 7 نفر، دست بردن به اسلحه و اخافه و ارعاب مردم، مشاركت در آدم ربایی و خرید و فروش سلاح های جنگی به صورت غیرمجاز می باشد.

قاضی دادگاه پس از محاكمه 4 عضو این باند و دفاعیات آنها با استناد به ماده 183 و تبصره ذیل آن، ماده 185 بند الف، ماده 189 و نیز بند ب ماده مذكور و نیز مواد 190، 194 و 120 قانون مجازات اسلامی علیرضا، مجتبی و ابراهیم را به اعدام محكوم كرد. ایوب نیز به نفی بلد به مدت 15 سال در زندان سیستان و بلوچستان محكوم شد.

قاضی عمرانی، رئیس اداره دفتر دیوان عالی كشور با اشاره به این خبر گفت: با اعتراض متهمان پرونده آنها برای رسیدگی به دیوان عالی كشور فرستاده شد كه قضات دیوان عالی كشور پس از بررسی پرونده حكم متهمان و همچنین لایحه دفاعیه آنها حكم مجازات شان را تایید كردند./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تائید حکم قصاص ضارب شهید «علی خلیلی»

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تائید حکم اعدام عامل جنایت مدنی و 5 سارق مسلح و متجاوز / سرانجام 3 پرونده همسرکشی در پایتخت



تائید حکم اعدام عامل جنایت مدنی و 5 سارق مسلح و متجاوز / سرانجام 3 پرونده همسرکشی در پایتخت

دستگیری سارقان مسلح سارقان مسلح های تهران و تفهیم اتهام محاربه به آنها، تائید حکم اعدام عامل جنایت مدنی به همراه دو متجاوز و سه سارق مسلح در دیوان عالی کشور، سرانجام سه پرونده همسرکشی و دوئل مرگبار مدیرعامل و کارمندش از مهمترین اخبار حوادث این هفته بود.

به گزارش مهر، نخستین خبر مهم این هفته مربوط به دستگیری سارقان مسلح طلافروشی های تهران است. اعضای این باند در آخرین سرقت خود، سه شنبه هفته گذشته به یک طلافروشی در محله مشیریه دستبرد زدند. سارقان در حالی که چهره خود را با کلاه کاسکت پوشانده بودند با پتک شیشه مغازه را شکسته و حدود پنج کیلو طلا را از داخل ویترین به سرقت بردند.

دزدان همچنین برای ترساندن مردم به سوی آنها شلیک کردند.پس از اطلاع موضوع به پلیس تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. کارآگاهان پنج ساعت پس از این سرقت دزدان را شناسایی و عملیات دستگیری آنها را آغاز کردند. با شناسایی مخفیگاه اعضای این باند ماموران وارد عمل شده و در سه عملیات همزمان آنها را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه سارقان هم پنج قبضه اسلحه، 600 گلوله ، دو مین ضدنفر و تجهیزات استفاده شده در سرقت کشف شد.

سارقان در بازجویی ها با اعتراف به سرقت از طلافروشی مشیریه ، راز سه سرقت دیگر خود را هم فاش کردند. دزدان خشن در نخستین سرقت خود 22 خرداد سال گذشته به یک طلافروشی در محله فلاح دستبرد زدند. آنها یک سال بعد به طلافروشی دیگری در میدان شوش دستبرد زدند. سارقان مسلح همچنین شهریور امسال در بلوار کشاورز از یک زن 116 سکه طلا را سرقت کردند.

بررسی ادعای مالباختگان نشان می داد ، دزدان در جریان سرقت از سه طلافروشی حدود 15 کیلو طلا را به سرقت برده اند.آنها در جریان سرقت های خود اقدام به تیراندازی کرده بودند به همین خاطر بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران پس از بازجویی از سارقان به آنها اتهام محاربه را تفهیم کرد. از سوی دیگر سه شنبه متهمان به محل آخرین سرقت خود منتقل شدند که تا صحنه سرقت را بازسازی کنند اما ازدحام جمعیت و ناتوانی ماموران در کنترل آنها باعث شد بازسازی صحنه انجام نشود و دزدان به پلیس آگاهی بازگردانده شوند.

عامل جنایت مدنی پای چوبه دار

دومین خبر مهم این هفته مربوط به پسر 23 ساله ای است که عصر روز 24 مهر امسال با اقدام جنون آمیز خود تهران را به هم ریخت.

حسین به سوی عابران حمله ور شد و 12 زن و مرد را با ضربات چاقو مجروح کرد. او سپس با فرار از محل جنایت به قم گریخت و 6 ساعت پس از جنایت ، با مراجعه به ماموران تسلیم شد. در حالیکه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، یکی از مجروحان که مرد 30 ساله ای بود بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. حسین در بازجویی های اولیه مدعی شد مدتی است یک صدای ناشناس به او دستور می دهد و روز حادثه آن صدا از او خواسته بود به مردم حمله کند.

با تائید سلامت روحی و روانی متهم، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به شعبه اول دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد. 17 بهمن نیز حسین در حضور قاضی صلواتی به دفاع از خود پرداخت.

حسین در جریان دفاع از خود در دادگاه گفت : من در یک پیک موتوری کار می کردم و قبل از این حادثه قرار بود یک وانت بخرم و با آن در شرکتی کار کنم. من برای این کار قصد بدی نداشتم و دنبال پول هم نبودم. فقط جنون به من دست داد . یک ساعت بعد از این ماجرا نیز به قم رفته و در کنار ضریح امام حسین (ع) توبه کردم. 20 روز قبل نیز به آنجا رفته بودم و می دانستم پس از ساخت ضریح آن را به عراق می برند. بعد از توبه خود را به مامورانی که آنجا بودند معرفی کردم.

قاضی دادگاه پس از محاکمه حسین او را به اعدام محکوم کرد. با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.پس از ارسال پرونده به دیوان عالی کشور و با توجه به حساسیت پرونده رسیدگی ویژه به آن آغاز شد که قضات دیوان عالی کشور حکم اعدام حسین را تائید کردند.

دوباره همسرکشی

در این هفته نیز مهمترین اخبار قتل مربوط به پرونده های همسرکشی بود. در ابتدای این هفته مرد جنایتکار که با ریختن بنزین بر روی همسرش او را به آتش کشیده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران با رضایت فرزندانش به 10 سال زندان محکوم شد.

در پرونده دیگری ، زن خیانتکار که برای کشتن همسرش دو آدمکش اجیر کرده بود راز جنایتش را فاش کرد. او به ماموران گفت : به صورت اتفاقی با پسر جوانی آشنا شدم و با اصرارهای او به رابطه ام ادامه دادم. یک بار از پسر جوان خواستم شوهرم را به خاطر اذیت هایش ادب کند که او با همدستی دوستش شوهرم را با ضربه کارد کشتند.با این اعتراف دو همدست او در یکی از شهرهای استان فارس دستگیر شدند.

در این هفته همچنین مردی که همسرش را شب تولدش به قتل رسانده بود از سوی قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. او پس از قتل همسرش به کلانتری جامی رفت و خود را تسلیم ماموران کرد. او درباره انگیزه اش مدعی شد به خاطر سوءظن به همسرش دست به این جنایت زده است.مرد جنایتکار هفته گذشته در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفته بود.

پایان مرگبار دوئل عشقی

خبر دیگر مربوط به مدیرعامل یک شرکت است که در دوئل عشقی با کارمندش او را به طرز هولناکی به قتل رساند. مدیرعامل که به صورت پنهانی با منشی خود خود عقد موقت کرده بود وقتی متوجه شد یکی از کارمندان به همسرش علاقه دارد تصمیم به حذف رقیب عشقی گرفت. او پس از قتل مرد جوان جسدش را مثله کرد و در حوالی محمد شهر کرج انداخت. او سپس مدعی شد مقتول پس از سرقت 110 میلیون تومان از شرکت ، متواری شده است.

تائید حکم اعدام دو متجاوز و سه سارق مسلح

آخرین خبر این هفته مربوط به تائید حکم اعدام دو متجاوز به عنف و سه سارق مسلح است که در دو پرونده جداگانه به مجازات مرگ محکوم شده بودند .دو متجاوز به عنف با یکدستگاه پیکان سفید در غرب تهران پرسه می زدند و طعمه خود را از میان زنان انتخاب می کردند. آنها پس از سوار کردن زنان در پوشش مسافر آنها را به محل خلوت برده و مورد آزار و اذیت قرار می دادند. دو پسر شیطان صفت پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شدند که حکم مجازاتشان از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد.

پرونده دوم مربوط به سارق مسلح خشن است. اعضای این باند از سال 86 سرقت های مسلحانه خود را در تهران آغاز کرده که پس از دستگیری سه نفر از آنها از سوی دادسرا محارب شناخته و پرونده اشان برای محاکمه به دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد. قاضی دادگاه انقلاب نیز بعد از محاکمه ، این سه عضو باند را به اعدام محکوم کرد. در جریان یکی از سرقت ها دختر 5 ساله شاکی شاهد صحنه زورگیری بود که بر اثر شوک این ماجرا هر دو پای او فلج شده است./مهر