اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تأکید نتانیاهو بر ادامه حملات



اخبار,اخباربین الملل, حملات  اسرائیل به غزه


 اخبار بین الملل - تأکید نتانیاهو بر ادامه حملات

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی به رغم فشارهای بین‌المللی همچنان به حملات خود ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: هیچ فشار بین‌المللی نمی‌تواند باعث شود که ما با تمام قوا وارد عمل نشویم.

نتانیاهو همچنین اظهار کرد که «گفت‌وگوهای خوبی» با چندین تن از رهبران جهان، از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا داشته است. دولت باراک اوباما برای میانجی‌گری اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش بی.بی.سی، نتانیاهو گفت که اسرائیل از سه‌شنبه تاکنون بیش از هزار هدف در نوار غزه را مورد حمله قرار داده است. او گفت اسرائیل قوایی دو برابر آنچه در عملیات مشابه در سال 2012 به کار گرفته بود، در عملیات جاری به کار گرفته است.

رژیم صهیونیستی همچنان به جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین در غزه ادامه می‌دهد و در همین راستا ده‌ها منزل و ساختمان، موسسات خیریه، مدارس، مساجد و مراکز دولتی را هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین در همین راستا تأکید کرد که تا به این لحظه در نتیجه حملات هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه 108 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 850 نفر هم زخمی شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد که بیش از 60 درصد شهدا زن و کودک بودند.
 اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تصمیم نتانیاهو برای ادامه هتک حرمت الاقصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه حملات توپخانه ترکیه به خاک سوریه



ادامه حملات توپخانه ترکیه به خاک سوریه

این منابع اضافه کردند: منطقه تل ابیض، محل شلیک گلوله های خمپاره ای دیروز چهارشنبه به سمت منطقه مسکونی در ترکیه بود.منابع امنیت ترکیه گفته اند ارتش این کشور بامداد امروز پنجشنبه، بمباران منطقه تل ابیض واقع در 10 کیلومتری عمق خاک سوریه را از سرگرفت.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، ارتش ترکیه دیروز چهارشنبه هم این منطقه را مورد حمله توپخانه قرار داده بود. این برای نخستین بار از آغاز بحران در سوریه در 18 ماه گذشته تاکنون است که ارتش ترکیه، مواضعی در خاک سوریه را هدف قرار می دهد.

این منابع اضافه کردند: منطقه تل ابیض، محل شلیک گلوله های خمپاره ای دیروز چهارشنبه به سمت منطقه مسکونی در ترکیه بود. در شلیک گلوله های خمپاره ای دیروز چهارشنبه از سوریه به شهرک مسکونی اکاکالی در جنوب شرق ترکیه، یک زن و چهار کودکش کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

سوریه هنوز به حملات توپخانه ای ترکیه، واکنش نظامی نداده است. قبل از این هم چند مرتبه گلوله های خمپاره از خاک سوریه به سمت ترکیه شلیک شده بود. ارتش سوریه در تیرماه گذشته نیز یک فروند هواپیمای جنگی ترکیه را در دریای مدیترانه مورد هدف قرار داد که منجر به مرگ دو خلبان این هواپیمای نظامی شد.

تجهیزات سنگین نظامی ترکیه از چند ماه پیش تاکنون در نوار مرزی سوریه مستقر بودند

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

دفتر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه شب گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد ارتش این کشور، روز چهارشنبه مناطقی را در خاک سوریه ، مورد هدف قرار داد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام در پاسخ به شلیک گلوله های خمپاره از طرف سوریه به سمت ترکیه و کشته شدن 5 شهروند غیرنظامی این کشور در این حادثه، صورت گرفت.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز تمامی برنامه های امروز پنجشنبه خود را لغو کرده است. او درخواست کرده است پارلمان ترکیه امروز نشست فوق العاده را برگزار کند تا او جدیدترین تحولات در رابطه با حمله به سوریه را به اطلاع اعضای پارلمان برساند.

اردوغان همچنین پیشنهاداتی را در این رابطه مطرح و درخواست تصویب آنها را از پارلمان خواهد کرد.در ابتدا قرار بود نشست اضطراری پارلمان ترکیه در ساعت 14 به وقت محلی برگزار شود اما این زمان به ساعت 10 صبح به وقت محلی، تغییر یافت.

همچنین شمار زیادی از مردم در شهر اکاکالی و دیگر شهرهای مرزی ترکیه ، با تجمع و راهپیمایی خواستار واکنش مناسب دولت آنکارا به حملات خمپاره ای از طرف سوریه شدند.

موضع ناتو و طرف های خارجی

سازمان ناتو (پیمان نظامی آتلانتیک شمالی) نیز در آخرین ساعت های دیروز چهارشنبه به درخواست ترکیه نشست فوق العاده ای را تحت بند چهارم منشور ناتو برگزار کرد.

ناتو پس از این نشست در بیانیه ای اعلام کرد از مواضع ترکیه حمایت می کند و از سوریه می خواهد از نقض فاحش قانون بین المللی دست بردارد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد هم از ترکیه خواست از خود خویشتنداری نشان دهد. بان کی مون همچنین از سوریه خواست نسبت به رعایت قوانین بین المللی و حفظ مرزها و حاکمیت کشورهای همسایه اش، پایبند باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا هم از مواضع ترکیه در برابر سوریه اعلام حمایت کرد.

موضع سوریه

در نخستین واکنش دمشق به این حوادث، وزیر اطلاع رسانی سوریه با اعلام تسلیت به مناسبت درگذشت 5 شهروند ترکیه در حملات خمپاره ای از خاک سوریه ، گفت: دستگاه های مسؤول در دمشق به صورت جدی در حال بررسی منبع شلیک گلوله های خمپاره از سوریه به خاک ترکیه هستند.

وی کشته شدگان این حادثه را شهید نامید و به همین مناسبت به این خانواده و ملت "برادر و دوست" ترکیه، تسلیت گفت اما از اعلام تسلیت به دولت آنکارا خودداری کرد.

عمران الزعبی که با شبکه تلویزیونی دولتی سوریه گفتگو می کرد ادامه داد: در حوادث مرزی که میان هر دو کشوری روی می دهد ، دولت ها باید با حکمت، عقلانیت و مسؤولیت رفتار کنند. به ویژه که مرزهای مشترک سوریه و ترکیه به دلیل حضور گروه های تروریستی، دارای وضعیت خاصی هستند. سوریه در رفتارهای خود با کشورهای همسایه ، به قوانین حسن همجواری و احترام به حاکمیت های ملی کشورها پایبند است./عصرایران

اصابت گلوله های خمپاره سوریه در شهرک مسکونی مرزی ترکیه

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب