اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تأخیر ۷ و نیم ساعتی پرواز زاهدان-مشهد


مشهد- تاخیر در پرواز زاهدان-مشهد با بیش از ۷ و نیم ساعت موجب نارضایتی افزون بر۱۰۰ مسافر در فرودگاه بین المللی زاهدان شد.

خبرگزاری مهر: مسافران و زائران مشهد که صبح امروز مقرر بود ساعت ۷.۵۵ دقیقه فرودگاه زاهدان را به مقصد این شهر مقدس ترک کنند با تاخیری ۷ و نیم ساعته مواجه شدند.

پرواز شماره ۸۵۲ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که مقرر بود تعداد بیش از ۱۰۰ زائر و مسافر را به مقصد مشهد مقدس منتقل کند در فرودگاه زاهدان علاوه بر تاخیری ۷ ساعته چشمان بسیاری از خانواده ها را در فرودگاه مشهد مقدس در انتظار گذاشت.

در همین رابطه یکی از مسافران مشهد مقدس در فرودگاه بین اللملی زاهدان به خبرنگار مهر با ابراز نارضایتی از نحوه اطلاع رسانی این شرکت در خصوص تاخیر انجام شده بیان کرد: متاسفانه در فرودگاه بین المللی زاهدان اطلاع رسانی صحیح و دقیقی از طرف شرکت آسمان صورت نگرفت.

علی صاحبی بیان کرد: با پیامکی که نیمه شب گذشته از طرف شرکت آسمان برای مسافران ارسال شد ساعت این پرواز ساعت ۹.۴۵ دقیقه اعلام شد که این انتظار تا ساعت ۱۵.۳۰ دقیقه امروز به طول انجامید.

وی بیان کرد: با وجود اینکه بیش از ۷ ساعت و نیم مسافران این پرواز در فرودگاه چشم انتظار انجام پرواز بودند و طبق قوانین موجود شرکت های مسافربری موظف به پذیرایی از مسافران هستند اما مسئولان این شرکت متاسفانه هیچ توجهی به این موضوع نداشتند.

تاخیر در ورود هواپیما

مدیرکل شرکت فرودگاه های سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار مهر گفت: شرکت های هواپیمایی با کمبود ناوگان هواپیمایی روبرو هستند که این شرایط مشکلاتی را گاهی اوقات به مسافران تحمیل می کند.

حسن اعرابی مقدم بیان کرد: در پرواز امروز زاهدان-مشهد در خطر پروازی تهران-زاهدان-مشهد و بالعکس از سوی شرکت هواپیمایی آسمان تعریف شده که صبح امروز به علت نقص فنی در تهران این تاخیر ایجاد شد.

وی افزود: تا هواپیما جدید جایگزین شد و پرواز مسافران را از تهران به زاهدان آورد، این تاخیر به مسافران زاهدان-مشهد تحمیل شد.

پرواز شماره ۸۵۲ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان بعداظهر امروز پس از ۷ و نیم ساعت تاخیر مقارن ساعت ۱۵.۳۰ دقیقه فرودگاه بین المللی زاهدان را به مقصد مشهد مقدس ترک کرد.


ویدیو مرتبط :
پرواز مشهد زاهدان - مهارت خلبان پرواز مشهد - زاهدان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات فرود اضطراری پرواز مشهد - زاهدان


پرواز شمار8053 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از مشهد مقدس عازم فرودگاه بین المللی زاهدان بود به دلیل عدم باز شدن چرخ سمت چپ عقب درخواست فرود اضطراری کرد و به ناچار با وجود یک چرخ بسته به حالت اضطرار در باند فرودگاه بین المللی زاهدان فرود آمد.

خبرگزاری مهر: پرواز شمار8053 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از مشهد مقدس عازم فرودگاه بین المللی زاهدان بود به دلیل عدم باز شدن چرخ سمت چپ عقب درخواست فرود اضطراری کرد و به ناچار با وجود یک چرخ بسته به حالت اضطرار در باند فرودگاه بین المللی زاهدان فرود آمد و با وجود اینکه این هواپیما از باند پرواز خارج و لاستیک آن دچار ترکیدگی شد اما تمامی 113 نفر مسافر این پرواز جان سالم به در بردند.

به گزارش خبرنگار ما که در فرودگاه حضور داشت، مقارن ساعت 13.10 دقیقه دیروز شنبه در حالیکه نیروهای نظامی و امدادی و اعضای ستاد بحران سیستان و بلوچستان بر روی باند فرودگاه بین المللی زاهدان نفس ها را در سینه حبس کرده بودند و در انتظار حادثه ای ناگوار بودند؛ مهارت خلبان فوکر 100 باعث شد فرود اضطراری هواپیما بدون خسارت جانی انجام شود.

هواپیما همزمان با فرود به سمت چپ باند منحرف و بال آن به زمین برخورد کرد اما پس از سر خوردن بال هواپیما بر روی زمین و توقف آن در میان تپه های خاک به نگاه بالشتک های خروج اضطراری باز شد و هواپیما نیز دچار آتش سوزی نشد.

یک معجزه در آسمان ایران

حسن اعرابی مقدم که فرماندهی این عملیات سنگین را در فرودگاه بین المللی زاهدان ظهر امروز بر عهده داشت با بیان اینکه یک بار دیگر لطف خداوند و مهارت خلبان های ایرانی موجب خلق یک معجزه  در آسمان ایران شد در گفتگو با مهر اظهار داشت: مقارن ساعت 12 امروز ظهر خلبان هواپیمای فوکر 100 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان از برج مراقبت درخواست فرود اضطراری کرد.

وی اظهار داشت: دلیل فرود اضطراری نقص فنی و عدم باز شدن چرخ عقب هواپیما اعلام شد.

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده بلافاصله پس از این اعلام خبر نسبت به آماده سازی و حضور تمامی نیروهای امدادی و آتش نشانی و اعضای ستاد بحران استان در محل فرودگاه اقدام شد.

مدیر کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان ادامه داد: این پرواز که مقرر بود ساعت 12 ظهر امروز در فرودگاه بین المللی زاهدان بر زمین بنشیند مجبور شد تا به منظور تخلیه و مصرف سوخت اضافی خود بیش از یک ساعت در آسمان استان پرواز داشته باشد.

وی بیان داشت: بالاخره در ساعت 13.10 دقیقه خلبان تصمیم به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان گرفت که هواپیما پس از فرود در باند به دلیل بسته بودن چرخ سمت چپ عقب به سمت چپ باند منحرف شد و بال آن به زمین خورد.

وی گفت: با وجود ترکیدگی از ناحیه چرخ و ضربه از ناحیه چپ هواپیما بر اثر برخورد با زمین اما خوشبختانه مسافران این پرواز در کمال ناباوری جان سالم به در بردند.

توسل به ائمه اطهار چاره ساز بود

کاپیتان تحویلیان سکان دار پرواز  شماره 8053 هواپیمایی آسمان که ظهر امروز با جسارت و مهارت کامل توانست هواپیمای فوکر 100 را در حالیکه چرخ عقب آن همچنان تا زمان فرود بر روی باند بسته ماند بر روی زمین بنشاند در گفتگو با مهر اظهار داشت: توسل همه مسافران به ائمه اطهار(ع) و لطف و نظر خداوند از جمله امام رضا(ع) به زائران این پرواز  مهمترین دلیل فرود موفقیت آمیز من بود.

وی در نخستین لحظات فرود و پس از خروج از هواپیمای فوکر 100 به خبرنگار مهر گفت: برایم سخت بود که به مسافران اعلام کنم هواپیما چرخ هایش باز نمی شود اما در آخرین دوری که بر روی شهر زاهدان زدم مسافران را در جریان گذاشتم و از آنها خواستم  تا برای فرود اضطراری آماده شوند.

وی بیان داشت: تمامی این موفقیت را مدیون لطف و نظر خداوند متعال و به ویژه حضرت ثامن الحجج(ع) هستم که زائران خانه خودش را مصون نگاه داشت.

درمان 7 مصدوم و نجات جان دو مادر باردار

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در همین راستا در حاشیه امداد رسانی به مجروحان گفت: خوشبختانه این سانحه تنها 7 مجروح در بر داشت که جراحات این مسافران بسیار سطحی بود و در همان باند فرودگاه با حضور نیروهای امدادی و امکانات از قبل مستقر شده مورد درمان قرار گرفت.

رسول راشکی ابراز داشت: در میان مسافران همچنین دو مادر باردار حضور داشت که به منظور رسیدگی و مراقبت بیشتر این افراد نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.