اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تأثیر اختلالات خواب در نارسایی قلبی / خُرپف شبانه را جدی بگیرید



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,خُرپف

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران با اشاره به تأثیر اختلالات خواب در ایجاد نارسایی قلبی گفت: کسر خواب، ریسک ابتلا به افزایش فشار خون و بیماری قلبی را بالا می بالا می برد.

به گزارش مهر، دکتر سعید علیپور پارسا اظهار داشت: این کنگره ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۵ در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمع زیادی از مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای این کنگره پیوند قلب، پیوند همزمان قلب و ریه، تأثیر تغذیه و دخانیات و بروز بیماری‌های قلبی و ... بوده که این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان متخصص و پرستاران است.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی‌ قلب در ادامه به تأثیر اختلالات خواب در نارسایی قلبی اشاره کرد و گفت: اختلالات خواب سبب انسداد راه هوایی و در نتیجه کمبود اکسیژن‌رسانی به مغز می‌شود. این مسئله فشار خون را بیشتر کرده و گرفتگی عروق کرونر را به همراه دارد. همچنین طی روز فرد دچار خواب‌آلودگی بوده و این موضوع تأثیر مهمی در تهدید سلامتی فرد دارد.

علیپور پارسا با بیان اینکه موضوع اختلالات خواب و نارسایی قلبی در پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلبی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، اظهار داشت: خُرخُر شبانه و اختلالات خواب شامل سن خاصی از افراد نیست و در همه سنین ممکن است بروز کند البته این مسئله در افراد میانسال و بالاتر اندکی بیشتر بوده و در افراد چاق نیز شایع‌تر است.

به گفته وی، برای رفع اختلالات خواب باید اقدامات لازم صورت گیرد که از جمله این مسائل کاهش وزن، گاهی نیز ماسک‌های مخصوص برای صورت تجویز می‌شود که هوا را با فشار وارد راه‌های هوایی ریه می‌کند و از این طریق جلوی خُرخُر شبانه گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در موارد استثنایی که بیمار به درمان اولیه اختلالات خواب و خُرخُر شبانه جواب ندهد جراحی برای آن پیش‌بینی می‌شود، گفت: جراحی عضلات حلق یا جراحی برای رفع چاقی از جمله درمان‌های ثانویه برای خُرخُر شبانه است.

علیپور پارسا اضافه کرد: خُرخُر شبانه عوارض مختلف دیگری همچون بروز دیابت و فشار خون و همچنین گرفتگی عروق قلب و حملات قلبی را نیز به همراه دارد. از طرفی کسر خواب نیز در درازمدت ریسک ابتلا به فشار خون، دیابت و بیماری قلبی را بیشتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خواب شبانه که کمتر از ۵ ساعت باشد برای سلامتی فرد عوارض دارد لذا توصیه می‌شود خواب شبانه کمتر از ۶ ساعت نباشد.

پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۵ درمر همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود

 

اخبار پزشکی - مهر


ویدیو مرتبط :
‫خواب کودکان را جدی بگیرید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلالات خواب را جدی بگیرید


دبیر علمی همایش اختلالات خواب، از اختلالات خواب به عنوان یكی از شایع ترین بیماری های اختلالاتی نام برد كه جامعه بشری را متاثر ساخته است.

خبرگزاری مهر: دبیر علمی همایش اختلالات خواب، از اختلالات خواب به عنوان یكی از شایع ترین بیماری های اختلالاتی نام برد كه جامعه بشری را متاثر ساخته است.

دكتر خسرو صادق نیت در حاشیه برگزاری هفتمین همایش دو سالانه اختلالات خواب در بیمارستان امام(ره)، گفت: اختلالات خواب امروزه به عنوان یكی از شایع ترین بیماری ها و اختلالاتی شناخته می شود كه جامعه بشری را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به آمارهای منتشره در ارتباط با عوارض اختلالات خواب، افزود: برخی از این اختلالات همچون بی خوابی تا ۳۰ درصد نیز اعلام شده است.

صادق نیت با عنوان این مطلب كه اختلالات خواب می تواند عوارض مرگبار به دنبال داشته باشد، اظهارداشت: این اختلالات از بروز سكته های قلبی و مغزی به دنبال وقفه تنفسی حین خواب كه مهمترین علامت آن خروپف است، گرفته تا تصادفات مرگبار ناشی از ابتلا به ناركولپسی كه مهمترین علامت آن خواب آلودگی شدید است، از جمله نكاتی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ممكن است علام اختلالات كاملا مخفی باشد و همراهان بیمار نیز از این موضوع غافل باشند، ممكن است مدت زمان زیادی این بیماری ناشناخته مانده و تاثیرات غیر قابل جبرانی در زندگی فرد ایجاد كند.