اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بی حاشیه ترین انتخابات نسبت به گذشته


فرماندار تهران با بیان اینکه هیچگونه کمبود فنی و رفاهی در شعب اخذ رای وجود نداشت گفت: 100 هزار عوامل اجرایی در شعب رای از امکانات رفاهی برخوردار بودند و 4 هزار کامپیوتر نیز در شعب نصب شد و می توان گفت که بی حاشیه ترین انتخابات را نسبت به انتخابات گذشته برگزار کردیم.

 خبرگزاری مهر: فرماندار تهران با اشاره به استقبال مردم از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: تا این لحظه مشارکت مردم نسبت به انتخابات مجلس بیشتر بوده اما نمی توان پیش بینی کرد انتخابات به نفع کدام کاندیدا است.

 عیسی فرهادی بعدازظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال مردم از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، گفت: انتخابات بسیار آرامی را برگزار کردیم و امنیت کامل در جریان برگزاری انتخابات تا این لحظه برقرار است.

 همچنین برای رفاه حال شهروندان 400 شعبه نسبت به دو دوره قبل به شعب اخذ رای اضافه کردیم و در شهر تهران 3400 شعبه در حال خدمت رسانی به شهروندان بودند.


وی ادامه داد: هیچ مشکلی از لحاظ فنی، برقی و کامپیوتری در شعب وجود نداشت و اگر شعبه ای به دلیل ازدحام مردم درخواست منشی اضافه کرده نیز با پاسخ مثبت فرمانداری روبرو شده.

وی با  اشاره به اخبار برخی از سایت ها مبنی بر نبود نماینده کاندیداها در شعب اخذ رای گفت: از شب گذشته تا صبح امروز این موضوع را مدیریت کرده ام و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته به دلیل بی نظمی خود کاندیداها در ارسال مدارک و عکس های ناظران بوده، همچنین اگر به شعب مراجعه کنید می بینید به تعداد افراد مجری ناظران کاندیداها حضور دارند.

فرهادی ادامه داد: برخی سایت ها به دروغ اعلام کردند که کاندیداها تا این لحظه نماینده ای نداشتند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اگر مشکلی در این زمینه وجود نداشته چرا شاهد اعتراض نماینده دو کاندیدای ریاست جمهوری در فرمانداری بودیم گفت: قصد ندارم در خصوص بی نظمی کاندیداها اعلام نظر کنم، اگر ما می خواستیم کارت نظارت صادر نکنیم 12 هزار کارت ناظر صادر نمی شد، ما حتی فراتر از قانون با کاندیداها همکاری کردیم اما مشکل عدم نظم و ندادن عکس و مدارک ناقص ناظران کاندیداها بود که بیشترین وقت را هم از ما گرفت.  ما 100 هزار عوامل اجرایی را در رابطه با انتخابات آموزش دادیم و هیچ مشکلی وجود نداشت اما متاسفانه بی نظمی  برخی از کاندیداها سبب بروز چنین مشکلی شد.

بی حاشیه ترین انتخابات را برگزار کردیم

فرماندار تهران با بیان اینکه هیچگونه کمبود فنی و رفاهی در شعب اخذ رای وجود نداشت گفت:  100 هزار عوامل اجرایی در شعب رای از امکانات رفاهی برخوردار بودند و 4 هزار کامپیوتر نیز در شعب نصب شد و می توان گفت که بی حاشیه ترین انتخابات را نسبت به انتخابات گذشته برگزار کردیم.

وی از مردم درخواست کرد برای آنکه وقت کمتری در شعب صرف کنند نام و کد انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر را با خود به همراه داشته باشند.

کمبود تعرفه نداریم

فرهادی با اشاره به اینکه کمبود تعرفه در شعب اخذ رای نداریم گفت: با توجه به سوابق انتخابات دوره های گذشته و درصدی رشد تعرفه ها را چاپ کردیم و تا  کنون کمبود تعرفه در شعب اخذ رای نداشتیم.

فرماندار تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص پیش بینی میزان رای کاندیداها نیز گفت: تا این لحظه نمی توان در این خصوص پیش بینی کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر عدم نصب فهرست کاندیداهای شورای شهر تهران تا ساعت 11 صبح در برخی از شعب گفت: هیچ گزارشی در این خصوص دریافت نکرده ایم.

فرهادی در واکنش به اعلام کد یکی از شعبی که فهرست کاندیداهای شورای شهر را نصب نکرده بود گفت:  من اولین بار است که این موضع را می شنوم و در تمامی 3400 شعبه اخذ رای در تهران این فهرست ها نصب شده بود.

85 درصد شعب اخذ رای از تبلیغات پاکسازی شد

فرماندار تهران در خصوص نصب پوسترهای تبلیغاتی در کنار شعب اخذ رای گفت: تا شب گذشته بیش از 85 درصد شعب اخذ رای را پاکسازی و حتی اطراف این شعب با نیز از هر گونه تبلیغات کاندیداها پاک کردیم و عکس و نمادی که شهروندان را به سوی رای به کاندیدای خاصی هدایت کند وجود ندارد و اگر داشت خود ناظران به ما اعتراض می کردند.


ویدیو مرتبط :
کلیپی از حاشیه انتخابات هیئت فوتبال استان فارسl درگیری لقظی کفاشیان با نامزد انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیهان: افراد مدعی تقلب در انتخابات گذشته، غلط می کنند به رقابت انتخابات مجلس بیایند!



 

 

 

راه میانه ای وجود ندارد. نظام و مردم همه تخفیف هایشان را داده و بیش از قاعده، عفو و اغماص کرده اند. با خیانتکار که معامله نمی کنند.

کیهان در سرمقاله خود با عنوان «تیمسار را خاک نکنید » نوشت:


*همین روزها جماعتی سیاست باز که با گندم نما و جوفروشی به نام خاتمی از خرداد 76 به عرصه قدرت بازگشتند و در فتنه خیانت بار سال های 78 و 88 نقش «لولا» را ایفا کردند، هوس حضور دوباره در عرصه سیاست و انتخابات را در سر می پرورانند. اینها همان هایی هستند که از آشوبگری و ساختارشکنی چیزی به دست نیاوردند هیچ، که سر بزنگاه، نقاب نفاق از سیمایشان انداختند و آن روی کریه خود را عیان کردند. آیا به این قیافه کریه که آبله فتنه در آن داد می زند، عشوه اصلاح طلبی و کرشمه شرط گذاری برای حضور در انتخابات می آید؟ شما را به خدا این ناز و غنج به آن قیافه می خورد؟!

*خوب گفته آقای تاج زاده که راه میانه ای وجود ندارد. با این توضیح که حضرات یا راست گفته اند که در انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم، و انتخابات مجلس هفتم و هشتم آن هم به شکل سازمان یافته تقلب شده، که پس غلط می کنند به رقابت در انتخابات بیایند. یا اینکه دروغ گفته اند- به بزرگی مناره دزدیده شده- که در آن صورت اهلیت حضور در رقابت مربوط به حوزه مدنیت را ندارند و به جای شاخه به شاخه کردن، باید از گذشته خود اعلام توبه و برائت کنند. راه میانه ای وجود ندارد. نظام و مردم همه تخفیف هایشان را داده و بیش از قاعده، عفو و اغماص کرده اند. با خیانتکار که معامله نمی کنند.

همین آقای تاج زاده سال گذشته به محسن صفایی فراهانی و عبدالله رمضان زاده گفت- و ویدئوی آن همچنان در اینترنت موجود است- «برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم، می دونم که در انتخابات تقلب نشده، ممکنه یکی دو میلیون عقب جلو بشه [!] ولی ما انتخابات رو باختیم. حالا به جای 52 میلیون و 41 میلیون، شده باشد 41 میلیون و 52 میلیون مثلا».

حوادث تلخ و بی سابقه پس از خرداد 8138 را از همین نقطه باید بازخوانی کرد؛ ادعای دروغ و خیانت آلود «تقلب» به عنوان اسم رمز آشوب و کودتای آژاکس 2. رفتار آنها که می دانستند و دروغ به این بزرگی گفتند، رفتار ملامت آمیز یهودیان است که خداوند درباره شان فرمود «حق را با باطل نپوشانید و شما حقیقت را با آن که می دانید، کتمان می کنید» (آیه24 سوره بقره)..../تحلیل:عصرایران