اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«بی ام و» رکورد زد


بی ام و با عرضه 15 مدل جدید از جمله دو خودروی کروکی 2-Series و شاسی بلند X6 به بازار و ادامه بهبود تقاضا در بازار اروپا، پنجمین رکورد فروش سالانه متوالی را هدف گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: بی ام و با عرضه 15 مدل جدید از جمله دو خودروی کروکی 2-Series و شاسی بلند X6 به بازار و ادامه بهبود تقاضا در بازار اروپا، پنجمین رکورد فروش سالانه متوالی را هدف گرفته است.

ایان روبرتسون، مدیر فروش و بازاریابی بی ام و در حاشیه نمایشگاه خودروی دیترویت ابراز اطمینان کرد که شرکتش امسال هم شاهد تکرار موفقیت سال گذشته و افزایش فروش خواهد بود. وی گفت: فروش این شرکت در اروپا بویژه در جنوب این منطقه که بازار آن رو به بهبود گذاشته، همچنان رشد خواهد کرد.

خودروسازان لوکس آلمانی شامل بی ام و، مرسدس بنز و آئودی در رقابت سختی برای بدست گرفتن برتری در این بخش هستند که از سال 2005 در اختیار بی ام و بوده است. آئودی با قرار داشتن در رتبه دوم فاصله خود با این شرکت را سال گذشته کاهش داد و قصد دارد 24 میلیارد یورو (28 میلیارد دلار) برای فناوری و تولید ظرف پنج سال آینده هزینه کند و رتبه اول فروش را تا سال 2020 به دست آورد.

علاوه بر احیای ادامه دار در اروپا، بی ام و رشد بیشتر در بازارهای آمریکا و اروپا را پیش بینی می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بی ام و 2.12 میلیون خودرو شامل خودروهای مینی و رولز رویس را در سال 2014 فروخت که 7.9 درصد رشد داشت. این رشد فراتر از رشد 9.5 درصدی خود این برند و فروش 1.81 میلیون خودرو بود. فروش آئودی با 11 درصد رشد به 1.74 میلیون دستگاه رسید و مرسدس با 13 درصد افزایش، 1.65 میلیون خودرو فروخت.

فاصله بی ام و با آئودی در بازار فروش از 79 هزار و 658 دستگاه در سال 2013 به 70 هزار و 619 دستگاه در سال 2014 کاهش یافت.

مرسدس بنز که در رتبه سوم قرار دارد، در نمایشگاه خودروی دیترویت مدل GLE کوپه را معرفی کرد که با X6 بی ام و رقابت خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
بهداد سلیمی رکورد قهرمان جهان(رکورد دوضرب) را زد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت بار دیگر رکورد زد: تأخیر 56 روزه تا امروز / مجلس همچنان ساکت و منتظر است!



 

دولت بار دیگر رکورد زد: تأخیر 56 روزه تا امروز / مجلس همچنان ساکت و منتظر است!

 

 

عصر ایران – طبق قانون ، دولت موظف است تا 15 آذر ماه هر سال لایحه بودجه سال آتی را  به مجلس شورای اسلامی تقدیم كند تا مجلس فرصت کافی برای کندوکاو و بررسی بودجه را در اختیار داشته باشد.

 

این در حالی است كه دولت های نهم و دهم در 6 سال گذشته همواره با تاخیر، لایجه بودجه را به مجلس تقدیم كرده اند به نحوی كه زمان لازم برای بحث و بررسی درباره مواد لایحه بودجه برای نمایندگان نمانده است.

اگر تاخیر در ارایه لایحه بودجه به مجلس در یك یا دو سال از فعالیت 6 سال گذشته دولت محترم بود ، می شد با عینك اغماض به تاخیر دولت نگاه كرد ، اما وقتی دولت از سال 1384 تا 1389 لایحه بودجه را با تاخیر یك تا دو ماهه به مجلس ارایه می كند نمی توان آن را سهوی دانست و لذا ظن عمدی بودن تاخیر در ارایه لایحه بودجه به مجلس تقویت می شود.

دولت های آقای احمدی نژاد از سال 1384 تا 1389 هر ساله بین 32 تا 56 روز درارایه لایحه بودجه به مجلس تاخیر داشته است.(البته امسال تا به امروز 56 روز تاخیر داشته که رکورد تاخیرها شکسته شده و معلوم نیست آقایان کی لایحه را به مجلس خواهند آورد؟)

به نظر می رسد در تحلیل و ارزیابی دلیل تاخیر دولت در ارایه بودجه به مجلس با توجه به اینكه این رفتار در 6 سال گذشته تداوم داشته است ، چاره ای جز این نداریم تا آن را اقدامی هدفمند و برای محدودسازی وقت نمایندگان و كمیسیون های مختلف مجلس برای بررسی لایحه بدانیم.

دلایل دولت محترم از این اقدام را می توان تا حدودی درك كرد چرا كه به نظر می رسد دولت نمی خواهد نمایندگان وقت زیادی برای دخل و تصرف و تغییر مواد لایحه بودجه در اختیار داشته باشند و نهایتاً مجبور شوند برای بلاتکلیف نماندن مملکت ، آن را تصویب کنند ، اما دلیل اینكه چرا مجلس شورای اسلامی در 6 سال گذشته در برابر این اقدام خلاف قانون دولت مماشات كرده است ،اصلا قابل توجیه به نظر نمی رسد.

جالب اینجاست که دولت نیز همه ساله ، لایحه بودجه را هنگامی می فرستد که قبل از آن ، مجلسی ها و هیات رئیسه ، مدام از دولت خواهش و تمنا کرده یا خط و نشان کشیده اند که لایحه را بیاورید! همین دیروز نیز یکی از اعضای هیات رئیسه دوباره به رئیس جمهور زنگ زد که "پس چی شد این لایحه؟!"

باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ( كه امسال آخرین سال فعالیت خود در دوره هشتم مجلس را پشت سر می گذارند ) پرسید كه در 3 سال دوره فعالیت خود در مجلس چه اقدامی عملی  برای جلوگیری از این نقض صریح قانون از سوی دولت انجام داده اید تا لااقل از حیثیت ، جایگاه و شان نمایندگی خود دفاع كنید ؟

چرا نتوانسته اید و نمی توانید دولت را موظف و مكلف به ارایه لایحه بودجه با كمترین تاخیر به مجلس كنید و از چه می ترسید ؟ آیا مردمی كه شما را بر كرسی های سبز بهارستان نشانده اند به شما رای داده اند تا در برابر قانون شكنی ها مماشات كنید یا اینكه به شما رای داده اند تا قوانین كشور را تصویب كرده و بر اجرای درست و صحیح آن نظارت كنید ؟

شما كه نماینده هستید و بابت نمایندگی مردم از كیسه ملت حقوق می گیرید و به اصطلاح تنها مرجع تصویب قوانین در كشور هستید ، چرا در 6 سال گذشته ( در مجالس هفتم و هشتم ) نسبت به این قانون شكنی آشكار دولت مماشات كرده اید و چشم بر آن بسته اید ؟

اگر در مورد ضمانت اجرایی عدم ارسال به موقع لایحه هم خلا قانونی وجود دارد ، باز هم تقصیر نمایندگان قانونگذار است که فکری برای این معضل همه ساله نکرده اند.

گویا آقایان و خانم های نماینده ملتفت نیستند که لایحه بودجه با همه لوایح دیگر فرق می کند و سرنوشت کشور را حداقل در یک سال آینده در همه حوزه ها تعیین می نماید.

یك نماینده زمانی كه می بیند كاری از دستش بر نمی آید اگر وجدان داشته باشد باید استعفا دهد و بیش از این از كیسه ملت حقوق نگیرد ، آیا شما حداقل از انجام این كار كوچك هم ناتوان مانده اید ؟

خطاب این نوشته به  نمایندگانی است كه می گویند دغدغه  مردم و قانون را دارند وگرنه خطاب آن به  برخی نمایندگانی كه خود به صراحت به وكیل الدوله بودنشان افتخار كرده اند نیست ، چرا  كه آنها از قبل  تكلیف خود را مشخص كرده اند.../عصر ایران