اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بی اعتنایی «کوچه بی نام» به ماهواره


تهیه‌کننده فیلم «کوچه بی‌نام» از تلویزیون خواست به عنوان رسانه ملی توجه بیشتری به تبلیغات و اطلاع رسانی فیلم‌های سینمایی داشته باشد و گفت: نمی‌خواهیم تبلیغ فیلم‌مان از شبکه‌های معاند پخش شود.

ایسنا: تهیه‌کننده فیلم «کوچه بی‌نام» از تلویزیون خواست به عنوان رسانه ملی توجه بیشتری به تبلیغات و اطلاع رسانی فیلم‌های سینمایی داشته باشد و گفت: نمی‌خواهیم تبلیغ فیلم‌مان از شبکه‌های معاند پخش شود.

منصور لشگری قوچانی به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: بهترین شیوه تبلیغات و اطلاع رسانی به مخاطب، پخش آگهی فیلم در صدا و سیما است اما هنوز تعداد پخش آگهی‌های تلویزیونی فیلم ما مشخص نشده است.

او با تاکید بر تاثیرگذاری تبلیغات صدا و سیما در جذب تماشاگران سینما یادآور شد: تبلیغات تلویزیونی اثربخش‌ترین تبلیغات فرهنگی است. در همین راستا از مدیران تلویزیون خواهشمندم تا به اطلاع رسانی فیلم‌های سینمایی کمک کنند. به ویژه اینکه چندین بار از شبکه‌های خارجی پیشنهاد شده تبلیغ فیلم ما را به صورت رایگان پخش کنند اما از آنجا که در جمهوری اسلامی هستیم و به قوانین کشورمان پایبندیم،‌ تا به حال این پیشنهاد را رد کرده‌ام.

لشگری قوچانی خاطرنشان کرد: تلویزیون باید اتاق فکری تشکیل دهد و تبلیغات کالاهای فرهنگی را بررسی کند. از سوی دیگر پخش فیلم‌های سینمای ایران در ماهواره‌ها خطری است که سینمای ما را تهدید می‌کند و تلویزیون و ارشاد باید برای آن فکری اساسی کنند.

او یادآور شد: طبق قانون، پخش تبلیغات فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های معاند ممنوع است. البته بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نیستند و کار فرهنگی می‌کنند اما فرهنگ آنها با نظام ما هماهنگ نیست به ویژه اینکه فیلم «کوچه بی‌نام» معضلات سه نسل را مطرح می‌کند و بر لزوم تعامل بین اعضای خانواده تاکید دارد و ما دوست نداریم تبلیغ فیلم‌مان در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شود.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه تعدد فیلم‌هایی که در فصل پاییز اکران می‌شوند، متذکر شد: بعضی از تهیه کنندگان، این شیوه اکران را فیلم‌سوزی می‌دانند اما سال گذشته فیلم «شیار 143» با حمایت خوب تلویزیون فروش خوبی داشت و فیلم «کوچه بی‌نام» هم جذابیت‌های لازم را دارد و اگر تبلیغات مناسبی داشته باشیم، می‌توانیم به فروش خوبی دست یابیم.

وی در ادامه این گفت‌وگو پیشنهادی را برای ادامه اکران فیلم «محمد رسول الله» مطرح کرد و گفت: در حال حاضر اگر تمام ظرفیت سینمای ایران هم برای این فیلم استفاده شود، با ادامه اکران آن حدود 5 درصد مردم می‌توانند آن را ببینند در حالی که این فیلم یک اثر ملی است و این شیوه ادامه اکران آن، در فروشش تاثیر چندانی ندارد.

لشگری قوچانی پیشنهاد کرد: برای اینکه مخاطبان بیشتری این فیلم را ببینند، فیلم «محمد رسول‌الله» از رسانه ملی پخش شود.

او اضافه کرد: ادامه اکران این فیلم با این شیوه به صلاح فیلم نیست. در شرایطی که فیلم‌های زیادی در انتظار اکران هستند، این وضعیت نامناسب است و گویی برای انجام یک کار فرهنگی، از شیوه‌ای غیر فرهنگی استفاده می‌شود و ممکن است دشمنان و معاندان از این وضعیت سوء استفاده کنند.

لشگری قوچانی توضیح داد: وقتی می‌خواهیم، کار فرهنگی کنیم رفتارمان هم باید فرهنگی باشد اما اکران فیلم «محمد رسول الله» با این شیوه باعث می‌شود که کم کم اثرات فرهنگی آن کم شود در حالی که این فیلم یکی از افتخارات کشور است و حیف است که به خاطر رفتار غیرفرهنگی لطمه ببیند.

به گزارش ایسنا،‌ فیلم «کوچه بی‌نام» نوشته و کار هاتف علیمردانی از 25 آذر در گروه سینما آزادی اکران می‌شود و این در حالی است که اکران فیلم «شیفت شب» کار نیکی کریمی نیز در این گروه ادامه خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
احسان قاسمی -کوچه به کوچه رو گل بزنید - عیدغدیر91

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از ماهواره به جای جعبه سیاه



 

 

ماهواره به جای جعبه سیاه

 

 

يک مقام فرانسوي روز سه شنبه اعلام کرد انتظار مي رود در آينده نزديک به منظور ثبت آخرين حوادث و رويدادهاي هواپيماها بتوان از سيستم ماهواره اي بجاي جعبه سياه استفاده کرد.

 

 

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مونترال "دومينيک بوسرو" وزير مشاور در امور ترابري فرانسه گفت: "ما از حادثه سقوط هواپيماي مسافربري فرانسه بر فراز اقيانوس اطلس تجارب زيادي کسب کرديم.

 

 

يک فروند هواپيماي مسافربري فرانسه که بين ريودوژانيرو و پاريس در پرواز بود اول ژوئن سال جاري ميلادي بر فراز اقيانوس اطلس سقوط کرد که براثر اين حادثه 228 سرنشين آن کشته شدند.

 

 

اين در حالي بود که تلاش براي يافتن جعبه سياه اين هواپيما به منظور دست يافتن به علت اصلي سقوط هواپيما به رغم تلاشهاي فراوان بي نتيجه ماند.

 

 

اين مقام فرانسوي به منظور گفت وگو با مسوولان کانادايي پيرامون امنيت پروازها و رويدادهايي هوايي که منشا آنها تغييرات جوي است به مونترال سفر کرده است.

 

 

وي به همين منظور با "روبرتو کوبه" رييس شوراي سازمان هواپيمايي غيرنظامي بين المللي ديدار و گفتگو کرد.

 

 

وزير مشاور در امور ترابري فرانسه افزود: ما اميدواريم که در يک تلاش مشترک بتوانيم به فناوري و راهکارهاي جديدي براي يافتن و ثبت اطلاعات پرواز در هواپيماهاي مسافربري دست يابيم.